Tekna S-line of de gewone tekna dressuurzadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Re: Tekna S-line of de gewone tekna dressuurzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:22

Hihi leuke poownie!

Je benen komen idd net onder het zweetblad uit. Watvoor hinder ondervind je hiervan, als ik mag vragen uit nieuwsgierigheid? Watvoor zadel is dat eigenlijk? :+

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 11:28

Geen idee wat voor zadel het was, was een 17 inch dressuur meer weet ik niet meer. (pony is inmiddels al 3jr verkocht en heb het zadel meegegeven.) Vooral moeite met wijken, sb, contragalop omdat ik dan veel meer met mijn kuit werk dan met mijn hak en die voelde de pony dan niet omdat die op het zweetblad lag en het een dubbel zweetblad was + dekje eronder. En zodra je je been iets naar achter legde zat ik met mijn beugels precies onder het zweetblad en bleef het aan elkaar hangen (gruwelijk irritant)

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:31

MelissaV schreef:
Ik heb juist korte beentjes, en daardoor paste ik ook niet fijn in een 17 inch dressuurzadel. Terwijl dit toch echt het beste lag op de D pony.
http://i181.photobucket.com/albums/x153 ... 42f9bc.jpg (sorry voor de sportschoenen, heb alleen stil gestaan ivm bevroren rijbak)

Maar dit is geen Tekna toch? :?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-14 11:37

Masi1 schreef:
MelissaV schreef:
Ik heb juist korte beentjes, en daardoor paste ik ook niet fijn in een 17 inch dressuurzadel. Terwijl dit toch echt het beste lag op de D pony.
http://i181.photobucket.com/albums/x153 ... 42f9bc.jpg (sorry voor de sportschoenen, heb alleen stil gestaan ivm bevroren rijbak)

Maar dit is geen Tekna toch? :?

Nee klopt, die hadden ze toen nog niet. Maar het ging over lange benen, en korte benen op een dressuurzadel en daarom plaatste ik een foto waarom ik geen 17 inch wil en daarbij past 17 inch ook niet op een B pony :p

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:45

Ik heb een tekna sline zadel op mijn E pony met erg korte rug.
Ik vind het een fantastisch zadel omdat het het enige is dat past op mijn pony (die ik kon vinden na lange zoektocht van jaren).
Het zit zacht en is makkelijk schoon te houden.
Ik heb een 17 inch en wij zitten erin met broekmaat 36.
Je kan de wrongen ook nog aanpassen met klittenband stukken die je eronder kunt zetten en zo kun je ook iets gedwongener gaan zitten of juist niet.
Ik was gewend een wintec isabelle werth te hebben, waarin je echt heel erg opgesloten zit, maar wij zitten in dit zadel heel erg goed en zeker niet te los.
Ik heb hem ook bij A3 zadelservice vandaan, hij komt in heel Nederland. Ik woon ook absoluut niet in zijn buurt, maar hij is later ook nog zelfs een keer terug gekomen als service om te kijken of het zadel nog goed lag na een tijdje ingereden te zijn.

De hond moet je er even afdenken haha
Afbeelding

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:29

Hoi mensen misschien leuk om te weten dat ik mijn andere tekna toch maar te koop heb gezet (ik heb er twee). zie mijn advertenties.

felicia95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:59

hallo lieve meiden,
ik wil een tekna s line voor mijn haflinger
maar ze heeft een hele korte rug
ik wil de 16.5 inch of de 16 inch
weten jullie toevallig hoe lang die kussens van die 2 zijn?
hoor het graag !!!
groet felicia & Miss Liberia

Shariff32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:20

Hoi hoi ik ben ook aan het rond kijken voor een tekna. Voor mijn konik meisje. Zijn deze geschikt voor dit soort type paardje en met welke boommaat worden ze geleverd. De inchmaat die ik zou willen is 17.5 of 18inch
Afbeelding
Afbeelding