zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:25

tamaramt schreef:
je hebt gelijk.
Mijn vriendin heeft normaal voor haar pony ongeacht merk altijd 185 en die had ze dus nu ook gekocht. Veels te klein dus geruild voor 195 is ook veels te klein! Dus nu moet ze ruilen voor 205 terwijl ze gewoon een normale e pony heeft...

Ik heb mijn zebradeken van EJ op een KWPN van 1.64 m met een normale bouw. Voor hem heb ik maat 185 genomen, dat is een twijfel geval tussen 185 en 195 en 185 past perfect.

xverdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:37

Een meisje bij mij uit het dorp heeft er ook een en het werkt echt voor haar pony!

V_eraa

Re: zebra vliegendeken: werkt het echt of is het een hype??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:46

Ik heb sinds anderhalve maand ook een zebra vliegendeken en het helpt echt! Er zitten bijna geen vliegen bij m'n paard en als ik hem even af doe komen ze gelijk op haar af.
Ik heb deze : http://www.agradi.nl/rider-pro-vliegend ... ra-145.htm

Mijn paard heeft bijna altijd maat 205 maar van deze deken heeft ze 195. Heeft een goede pasvorm en blijft netjes liggen. Ze heeft er ook geen schuurplekken of iets van.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:47

Susan_2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:55

Mijn pony heeft er ook erg last van en ik heb de buzz off voor hem gekocht en hij werkt super want als hij zonder staat is het warmer, onder de deken is het zelfs koeler!! Mijn pony kan niet meer zonder ik zal er even een foto bij zetten welken ik heb:
http://www.paardenwinkel.be/uploads/ima ... e_6503.jpg

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:27

IK heb het idee dat de buzz offs minder stabiel en vast liggen als bijv een deken met vaste singels met een stuk buikflap eraan ....

Ik heb 3 nieuwe vliegendekens nodig en heb geen idee welke ik moet nemen. De bucas zebra lijkt mij wel wat maar de dames krijgen al een kleine hartverzakking als ze elkaar in een gewone vliegendeken zien laat staan met een zebraprint :o

Ik heb naar de rambo zitten kijken maar die lijkt mij wel erg dik .

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:02

Ik had die buzz off zonder buikflap maar met bilkoorden op mn paard liggen (enkel tegen vliegen) en de koorden gewoon om het been, dus niet gekruist en die bleef zo netjes liggen. Beter dan met de buikflap volgens mij. Daardoor lag de deken idd minder 'stabiel'.

Ik heb nu de namaak van de Horseware Bug rug (Kerbl). Ook een luchtig stofje en deken ligt super.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:51

Ik ben nu echt enorm aan het twijfelen. Ze heeft nu een gewone pagony vliegendeken zonder hals en ze wordt belaagd maar ook gewoon door de deken gestoken :S

Twijfel nu tussen de amigo mio (geen zebra) en de rider pro zebra. Hebben jullie ervaring me de mio en of ze er doorheen prikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:55

Beide zijn dunnen dekens als je echt een stevige wil neem dan een rambo protector of rambo sweet itch hoody daar komen ze niet doorheen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:56

Als Rambo een zebra had, had ik die inderdaad gekocht. Mijn Bucas blijft goed liggen, bilkoord gebruik ik niet eens. Wel is de stof van de Bucas dekens wat dunner en kwetsbaarder dan die van de Rambo vliegendekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:01

Ja bucas had mijn paard in een handomdraai gesloopt := binnen een dag had die er al stofdoeken van gemaakt.

Dus gewoon een rambo protector werkt bij hem net zo goed als een zebra.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:21

bucas zebra werkt beter als de normale bucas die heeft de andere op

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:35

Maar zijn de rambo dekens niet warmer omdat ze dikker zijn ?

@ Marjan B waar heb jij de rider pro gevonden ? Die van de link die hier werd genoemd zijn al uitverkocht...

Zit er aan te denken om de amigo bug buster te bestellen dan maar geen zebra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:38

Nee de rambo dekens zijn juist veel koeler dan de dunne omdat het speciale uw werende stof is. Mijn paarden staan nu buiten 1 zonder deken en 1 met de rambo die onder de rambo is het meest koel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:42

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:21

Nee ken hem niet maar vind hem er wel erg goed uit zien en zeker voor dat geld .

Zal eens googlen wie weet !

@ Yvank welke rambo heb jij ?

Zit net te bedenken dat ik er 4 moet hebben dan :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:11

Ik heb de Rambo protector en heb ook Rambo Sweet itch hoody gehad beide fijne dekens. Kost wel wat maar ze blijven ook een stuk beter!

xM_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:15

Voor mijn fjord met zomereczeem werkt de Bucas zebra deken echt!
Staat een paard met een 'gewone' bruine eczeemdeken bij haar in de wei, als er vliegen zijn gaan ze altijd naar de bruine deken inplaats van de zebra deken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:51

als je paard echt flinke eczeem heeft helpt dat niet de eczeemmugjes zie je niet en die passen gewoon door eem vliegendeken heen.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 16:29

Ik heb vanmiddag ook een Bucas Buzz off zebra besteld bij divoza (is vandaag nog 25% korting op 1 artikel). Ben heel benieuwd of het wat is, heb alleen maar horseware dekens, maar mijn paard is gisteren helemaal lek gebeten in d'r hals door die rot dazen :( en ze zeggen dat 'zebra' daar goed voor helpt, nu hopen dat de deken goed past!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 16:54

Ik heb ook de Rambo sweet itch hoody. Super fijne deken maar ik zoek dus een luchterige deken voor de hele warme dagen want dat is de rambo sweet itch hoody echt te warm. Mijn paard staat er dan behoorlijk onder te zweten..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 16:54

_Nicky schreef:
tamaramt schreef:
je hebt gelijk.
Mijn vriendin heeft normaal voor haar pony ongeacht merk altijd 185 en die had ze dus nu ook gekocht. Veels te klein dus geruild voor 195 is ook veels te klein! Dus nu moet ze ruilen voor 205 terwijl ze gewoon een normale e pony heeft...

Ik heb mijn zebradeken van EJ op een KWPN van 1.64 m met een normale bouw. Voor hem heb ik maat 185 genomen, dat is een twijfel geval tussen 185 en 195 en 185 past perfect.

Het ging om de QHP :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:03

Zit er toch aan te denken om de amigo bug buster met vamoose ( of zoiets ) te bestellen .
Wordt gek van de dazen hier.

Ik heb de zebra deken van rider pro gevonden ben alleen niet overtuigd of hij werkt en goede kwaliteit is.

De rambo vind ik super qua deken maar ben bang te warm en vind het een hele uitgave ik heb er 4 nodig.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:57

heb vanmiddag de zebra flycooler van Pagony gekocht. Mijn zwartbruine merrie is inmiddels van weer half kaal en zat helemaal onder de bultjes, ze schuilde overdag vaak op stal. Heb eind vd middag direct de zebra deken opgedaan, ze was direct een stuk rustiger.
Ik ben benieuwd de komende dagen, tot zover een geslaagde aankoop

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:31

tamaramt schreef:
Het ging om de QHP :D

Weet ik, wilde alleen aangeven dat in mijn geval de EJ niet klein valt. :)