Soms iets te enthousiast paard buiten, what to do?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:47

Jellebie schreef:
Zonde dat je hebt gekozen voor symptoom bestrijding en niet de oorzaak hebt aangepakt. Jou veiligheid staat natuurlijk op nr.1 maar had dan gekozen voor grondwerk in de bak met bv schriktraining. Wat is het volgende dat je er in gaat hangen als ze hier niet meer op reageerd? En hoe zie je het voor je om straks weer op je gewone bit te gaan rijden? Het pessoa bit neemt het schrikken niet weg. Dus waarom zou ze dan straks niet meer schrikachtig zijn als je terug bent gestapt op je gewone bit? Ik denk dat als je straks terug op je gewone bit stapt je een nog sterker paard hebt als daarvoor.

Hier sluit ik me bij aan...

Romy1234 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik vrij weinig behoefte mij te verdedigen tegenover mensen die het hele topic niet goed doorlezen.

Pessoa bit neemt inderdaad de schrik niet weg maar als je even mijn andere berichten doorleest van daarvoor staat er ook dat ik zeker wat met de tips heb gedaan die hier gegeven zijn, ga dit niet nog een keer opsommen, ik raad je aan even al mijn berichten door te lezen dan lees je ook dat dat beter gaat en ik ermee bezig ben.

Ik heb het hele topic gelezen, steeds meegelezen en je ook tips gegeven. Die tips werden naar mijn idee wat afgewimpeld. En dat moet je verder zelf weten, maar ik denk dat het zonde is om aan symptoombestrijding te gaan doen.
Er zal een keer een moment komen dat je paard dusdanig schrikt dta het ook door de pessoa heenloopt. En dan? Moet er nog iets zwaarders in voor tijdelijk?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:53

Misschien een idee om het krachtvoer een aantal maanden weg te laten ? Paardje heeft dat niet nodig als ze zich niet elke dag te pleuris hoeft te werken en hoogstwaarschijnlijk krijg je na een tijdje een paard wat veel rustiger is in haar hoofd... :j

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 12:53

Anoniem

Re: Soms iets te enthousiast paard buiten, what to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:53

Ach iedereen zijn eigen manier toch. Zojuist een buitenrit gemaakt met dr gewone bit in en niks aan de hand, makkelijk bij me te houden en geen problemen gehad.
Voor de rest ben ik nog steeds bezig als ze iets 'eng' vind haar heen en terug telkems er langs te rijden totdat het niet meer leuk is voor dr en de zogenaamde schrikacties worden steeds minder, dus erg jammer dat er gezegd word dat ik niks op uit doe op jullie tips en er niet goed gelezen word.

Dus hierbij gelijk mijn laatste bericht in dit topic, laat lekker ieder zn eigen ding doen op zijn manier maar ga niet veroordelen.
Weer typisch bokt om zo te reageren terwijl ik aangeef dat ik wel degelijk wat met de tips doe en zeg dat het probleem opgelost word en al bijna is.

Gelukkig ben ik heel nuchter en weet ik wat ik wil.

Voor degene die mij wel geholpen hebben door niet te zeuren op alles en mij goede tips hebben gegeven, ontzettend bedankt!