Jellebie schreef:Zonde dat je hebt gekozen voor symptoom bestrijding en niet de oorzaak hebt aangepakt. Jou veiligheid staat natuurlijk op nr.1 maar had dan gekozen voor grondwerk in de bak met bv schriktraining. Wat is het volgende dat je er in gaat hangen als ze hier niet meer op reageerd? En hoe zie je het voor je om straks weer op je gewone bit te gaan rijden? Het pessoa bit neemt het schrikken niet weg. Dus waarom zou ze dan straks niet meer schrikachtig zijn als je terug bent gestapt op je gewone bit? Ik denk dat als je straks terug op je gewone bit stapt je een nog sterker paard hebt als daarvoor.
Hier sluit ik me bij aan...
Romy1234 schreef:Eerlijk gezegd heb ik vrij weinig behoefte mij te verdedigen tegenover mensen die het hele topic niet goed doorlezen.
Pessoa bit neemt inderdaad de schrik niet weg maar als je even mijn andere berichten doorleest van daarvoor staat er ook dat ik zeker wat met de tips heb gedaan die hier gegeven zijn, ga dit niet nog een keer opsommen, ik raad je aan even al mijn berichten door te lezen dan lees je ook dat dat beter gaat en ik ermee bezig ben.
Ik heb het hele topic gelezen, steeds meegelezen en je ook tips gegeven. Die tips werden naar mijn idee wat afgewimpeld. En dat moet je verder zelf weten, maar ik denk dat het zonde is om aan symptoombestrijding te gaan doen.
Er zal een keer een moment komen dat je paard dusdanig schrikt dta het ook door de pessoa heenloopt. En dan? Moet er nog iets zwaarders in voor tijdelijk?