Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:20

max66 schreef:
bedankt voor de tip! Op internet zie ik deze zadels tusen de 1500 en 2000 euro, maar die van mij is oud (geen idee hoe oud).

Als het merk goed is dan daalt de waarde van een zadel in goede staat weinig. Natuurlijk is de marktprijs weer anders.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:42

Boommaat is te meten, lengte ook maar dat zegt niet alles. Als je het echt goed wil doen dan zal het zadel gepast moeten worden met iemand die er verstand van heeft.

Westernzadels heb ik geen verstand van dus daar ga ik ook niet over oordelen.

Wow zadels heb ik al zoveel negatiefs over gehoord dat ik het niet zou aandurven.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:06

ik zit hier ook nog met een aantal zadels helaas.
Ik zit er ook al vrij lang mee te zeulen terwijl ze echt niet duur zijn.
Er is ook niet echt een pijl op te trekken.
Een county zadel was bijvoorbeeld vrij oud maar zo weg voor maar iets onder de vraagprijs
en met een vrij nieuwe county voor ene klein prijsje zit ik al een hele tijd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 00:20

BopjeBo schreef:
Ik heb een Wow zadel die niet meer past op m'n paard en heb inmiddels een ander zadel moeten kopen. De Wow is weinig gebruikt en nog in goede staat, helaas mag ik blij zijn, als het uberhaupt nog verkocht wordt, dat ik er nog 1000 voor zou kunnen krijgen. Nieuwprijs is 3500,- ....
Wow is lastig omdat bijna elk paard z'n eigen specifieke combinatie onderdelen nodig heeft. Paar jaar geleden was er een zadeldiefstal op de stal waar ik toen stond en hadden ze gelukkig mijn zadel wel laten hangen, weet nu wel waarom...

Het zou verrekte handig zijn als ze van Wow uit hier wat voor vonden, dat je van je 2e hands spullen af zou kunnen komen. Maar dan verdienen ze vast niet meer genoeg aan nieuwe onderdelen. Zijn wel manieren om van losse onderdelen af te komen, maar zou m'n zadel gewoon graag in 1 x kwijt zijn.

Daarom wil ik ook geen Wow zadel. Een mooi systeem, maar veel te duur. Je betaald een vermogen om het ding steeds aan te laten passen. Ook tweedehands kom je op een te groot bedrag uit als je alles bij elkaar moet zien te krijgen om het pas te laten maken op je paard. Voor dat geld kun je een zadel op maat laten maken.

Ik koop zelf wel graag tweedehands zadels. Ik weet wat voor een soort boom ik zoek en ken de maten die het zadel moet hebben. Daarbij verkoop ik ze ook weer net zo makkelijk en dat gaat tot nu toe steeds goed.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:14

Laatst was er een Wow fitter bij mijn paard om te kijken wat er nog mogelijk was met de Wow en heeft m'n zadel op 1500 getaxeerd, maar dan wel incl passend maken met alle juiste onderdelen. Dat is dan weer niet zo heel veel als je een Wow wilt, maar helaas is het gewoon zo lastig met die 2e hands onderdelen. Toendertijd waren ze amper 2e hands te vinden helaas. Vind het gewoon zonde van het geld zo.
Klopt dat het een vermogen kost voor de checks en onderdelen, grootste probleem is een echt kundige fitter daar valt of staat je zadel mee. De Wow was pas na 9 maanden passend toendertijd, nadat het met de 1e fitter niet lukte passend te krijgen heb ik er zelf een 2e fitter bijgehaald voor advies waar het wel mee lukte uiteindelijk. En 4 jaar later ligt deze Wow weer slecht en blijft schuiven, niets meer aan te verbeteren.
Wel vreemd dat ik laatst Claudia van Custom heb laten komen die een perfect passend demo-model uit haar bus toverde die ik nog voor een redelijk bedrag over kon nemen. De Custom schuift niet en ligt veel beter, vandaar ik toch maar dit zadel aangeschaft heb.

Petra_O

Re: Zadel verkopen in deze tijd mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:07

Mijn oude zadel ligt al een half jaar bij de zadelmaker om verkocht te worden... Het is een zadel van een wat minder bekend merk (Morris & Nolan), en dat verkoopt gewoon niet blijkbaar. Ik heb hem zelf een tijd op de bokt markt gehad, en redelijk wat belangstelling maar niemand die ook maar in de buurt kwam van de vraagprijs. Hij ligt nu dus bij de zadelmaker voor verkoop, maar dat lukt ook niet heel erg geloof ik.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 15:38

Heel erg bedankt voor de tips iedereen, waarschijnlijk is mijn zadel verkocht! :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:40

Ik had mijn zadel binnen 3 dagen verkocht ging om een prestige top dressage. Ik had hem ook op Facebook laten delen door vrienden in alle groepen gezet marktplaats en bokt. Bij mij heeft het ook geholpen dat ik een foto op het paard had zo kunnen mensen zien op wat voor paard het heeft gelegen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:50

Gefeliciteerd! :D

Bij mij lukt het aldoor echt niet... ik krijg wel boden van 50 of 75 euro maar daar hou ik hem liever zelf voor. Hij is nu met mijn instructrice mee om maandag bij iemand te laten passen, dus hopelijk wordt dat iets...

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:54

Vandaag en gisteren opeens 2 zadels onder voorwaarde van passen verkocht.
Helaas is mijn hulsebos zadel nog niet verkocht.
\dat is iets wat ik echt niet begrijp, een hulsebos moet toch voor mijn prijs
van 400 euro of een goed bod te verkopen zijn?
Heeft iemand nog tips voor de advertentie? (Hij staat op markt)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:03

Ketly schreef:
Heel erg bedankt voor de tips iedereen, waarschijnlijk is mijn zadel verkocht! :D

Fijn!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:05

Ik vind de advertentie veel te veel tekst bevatten. De titel al trouwens. Als ik iets zoek waar volop aanbod in is zou ik de advertentie waarschijnlijk al niet aanklikken en als ik dat zou doen en ik zie zo'n lap tekst klik ik het alsnog weg. Vermeld alleen de info die er echt toe doet, hebben mensen dan interesse en willen ze meer weten pb'en ze wel.

Buiten dat zijn vzh zadels volgens mij niet zo in trek, maar dat kan ik mis hebben.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:10

Ik wist al niet wat een VSD zadel was. Ben ook bang dat die minder in trek zijn.

Zou inderdaad de tekst wat inkorten.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:59

De uitgebreide tekst stoort mij niet meteen. Ik zou wel de lange en ingewikkelde titel inkorten en beperkte tot de essentie

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:02

Oké, Ik zal er eens even naar kijken wat ik weglaat.
Eerlijkgezegd heb ik gewoon zo veel mogelijk zoekthermen erin proberen te zetten.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 20:13

Pff, koper heeft net afgezegd.. -O-

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:33

Oei, dat is balen. Nu maar hopen dat er een volgende koper komt.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:12

Kay_CMoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:23

BopjeBo: er bestaat wel degelijk een plaats waar je je tweedehandsspullen van WOW kan kwijtraken. Ik ben er zelf lid van! 'De Wow beurs' op facebook heet die. Je kan via de beheerder zeggen welke onderdelen je hebt, welke je wil en welke je ev. wil ruilen. Zittingen, panels, zweetbladen, headplates, ... alles kan je er vinden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:41

Heeft iemand ook nog tips voor mij? De link staat in mijn onderschrift. Hij staat inmiddels al 3,5 jaar te koop. Misschien is de zitting ook wel wat te klein voor de meesten.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 14:45

Van 3,5 jaar word ik een beetje moedeloos.. :+ Mijne staat nu ook weer te koop.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:49

Ik heb afgelopen maand 2 zadels verkocht. Een oude Hulsebos en een nog oudere stubben. Beide voor gekregen wat ik wilde en binnen 5 dagen allebei weg. Via marktplaats. Bokt en facebook lukte niet. Teveel kleine kinderen en niet serieuze. Facebook willen ze enkel spot goedkope rotzooi.

Zorg voor duidelijke foto's en niet meer info dan nodig. Inch maat, boom, merk model uitvoering, evt. Leeftijd en staat.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:53

Sheran: aan die eerste foto te zien ziet hij er niet meer in zo'n goede staat uit. Je zegt wel dat het aan de regen ligt, maar neem dan nieuwe foto's waarop je zadel er beter uit ziet. Want afgaande de foto's die er nu opstaan denk ik niet dat iemand er 350 voor gaat geven

Ginootje: ik vind het een duidelijke advertentie met veel goede foto's. Daar is op zich niets mis mee denk ik. Maar misschien schrikt de taxatie wat af, het zadel ziet er nog heel goed uit, maar 850 is best wel veel als je ziet wat er nog allemaal te koop staat tegenwoordig

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 14:58

Ginootje ik zou zorgen voor betere foto's. Sommige zijn niet duidelijk. Daarnaast vindt ik het slordig dat een zadel op zijn kop op de grond ligt.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:14

Doorgewinterd verkooptruucje :D als je aan 200 denkt, zet het erop voor 190. Bij 300 voor 290 etc. Het werkt echt. Ziet er gewoon aamtrekkelijker uit voor mensen. :D