BopjeBo schreef:Ik heb een Wow zadel die niet meer past op m'n paard en heb inmiddels een ander zadel moeten kopen. De Wow is weinig gebruikt en nog in goede staat, helaas mag ik blij zijn, als het uberhaupt nog verkocht wordt, dat ik er nog 1000 voor zou kunnen krijgen. Nieuwprijs is 3500,- ....
Wow is lastig omdat bijna elk paard z'n eigen specifieke combinatie onderdelen nodig heeft. Paar jaar geleden was er een zadeldiefstal op de stal waar ik toen stond en hadden ze gelukkig mijn zadel wel laten hangen, weet nu wel waarom...
Het zou verrekte handig zijn als ze van Wow uit hier wat voor vonden, dat je van je 2e hands spullen af zou kunnen komen. Maar dan verdienen ze vast niet meer genoeg aan nieuwe onderdelen. Zijn wel manieren om van losse onderdelen af te komen, maar zou m'n zadel gewoon graag in 1 x kwijt zijn.
Daarom wil ik ook geen Wow zadel. Een mooi systeem, maar veel te duur. Je betaald een vermogen om het ding steeds aan te laten passen. Ook tweedehands kom je op een te groot bedrag uit als je alles bij elkaar moet zien te krijgen om het pas te laten maken op je paard. Voor dat geld kun je een zadel op maat laten maken.
Ik koop zelf wel graag tweedehands zadels. Ik weet wat voor een soort boom ik zoek en ken de maten die het zadel moet hebben. Daarbij verkoop ik ze ook weer net zo makkelijk en dat gaat tot nu toe steeds goed.