Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Wendy1989 schreef:Waarom ga je dan niet met het zadel wat wel goed op de pont ligt rijden ondanks dat je daar zelf niet lekker in zit? Zou liever hebben dat ik zelf niet lekker zit dan dat ik de rug van me pony kapot rij met een niet passende zadel ... geloof ook niet dat de eigenaar hier in kwestie vrolijk van zal worden
Joolien schreef:Shirley schreef:Ik kom toch weer even terug op de eigenaar, hoor.
Is het in eerste instantie niet diens verantwoording om een goed passend zadel voor haar/zijn paard te verzorgen, of denk ik nu te simpel ?
Nee dat vind ik ook hoor.
Marocje schreef:friesam schreef:Zadelpassers die voor 25 euro komen...stuur die maar door naar mij.
Van de week heb ik de zadelpasser laten komen: alles controleren incl voorrijkosten: €20,-. Hij heeft me wel gematst denk ik, want vorige keer was ie ook 20 euro (anderhalf jaar geleden) en nu is ie volgens zijn site €30,-. Maar ik weet nu precies waarom het oude zadel niet goed meer ligt, pony is maar liefst 4 boommaten smaller geworden.. Nu had de zadelpasser dit nog nooit in zijn carriere meegemaakt, dus extreem is dat wel, maar het toont wel wat. Trouwens, hij heeft voor dat geld zelfs 2 zadel nagekeken op de rug! Het oude, en het nieuwe waarvoor ik hem dus had laten komen..
Daar weegt een bontje of gelpad niet tegen op hoor, zelfs tweedehands zijn die dingen nog duurder..
(http://www.saddlematch.nl had ik laten komen)
vorige keer was het €85. Voorrijkosten, controle, rechtzetten vd kussens, opvullen, achterkant vast stikken en een singelstoot terug aan de boom zetten
niet duur dus! Yvon2034 schreef:Ik heb misschien een oplossing voor het niet rijden, Een goedkope Barebackpad zoeken. Soms zitten daaraan stukjes voor beugelriemen met beugels, dus misschien is dit een optie?

Yvon2034 schreef:Ik heb misschien een oplossing voor het niet rijden, Een goedkope Barebackpad zoeken. Soms zitten daaraan stukjes voor beugelriemen met beugels, dus misschien is dit een optie?
casperzazoe schreef:De eigenaar weer dat er een ander zadel op ligt en weet dat er mensen naar hebben gekeken en zeiden dat ie goed lag.
Maargoed de eigenaar neemt haar zadel weer mee als ze er weer is.
Ze heeft ook nog een ander zadel (handig dat ze dat nu pas zegt) dus een van de 2 zit vast wel degelijk.
pommetje1 schreef:Volgens mij is het enige antwoord wat je horen wilt: ja hoor, volgens mij kun je het prima oplossen met een bontje. Alle oplossingen en adviezen ten spijt...
Ik wens je heel veel succes en nogmaals veel wijsheid. En ik hoop dat je wel om het welzijn van het paard denkt en niet alleen aan je eigen plezier, het rijden.
xSogno schreef:Yvon2034 schreef:Ik heb misschien een oplossing voor het niet rijden, Een goedkope Barebackpad zoeken. Soms zitten daaraan stukjes voor beugelriemen met beugels, dus misschien is dit een optie?
Als je je paard zijn rug wil verstieren ja. Bpp hebben meestal geen beugels om een goede reden. De druk wordt niet goed verdeeld! Zo krijg je heel veel druk op een punt, en dat is heel slecht. Raad dit alsjeblieft
nooit meer iemand aan.