Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maar die vind je bij Evelien niet hoor. Die heeft alleen maar boomzadels. Is wel heel goed met passen
nee bedoelde DD's BM
Die heeft ook een BM
Mijn kennis Mug (en ja ze weet dat ik dr mug noem
) heeft nu mijn CY (voor Melaniepk CY= Circle Y en die hebben ook een boomloze uitvoering die dan JBN = just be natural heet)
Mijn CY is ook een 16 inch. Hij is wel te groot voor dr maar ze komt er nog mee weg. 
mirgino schreef:ik heb voor mijn paard een zadel [ een wade ] op maat laten maken bij Vaquero
mijn paard had een Rocking R van 2 jr oud erbij toen ik hem kocht
maar dat zadel was te wijd van voor en kiepte en lag ook klem op de schoft [ was nieuw gekocht door de vorige eigenaar bij EH ]
zadel is toen niet met kale boom gemeten maar met visgraat pasmal, en wat je dan krijgt is dat het leer [ van het fabrieks zadel ] gaat vormen en het zadel wijder word
paste dus na 2 jr voor geen meter meer, paard zat ook flink vast in zijn rug!
bij het opmeten bleek dus ook dat hij een hele andere boom vorm nodig had en deze is dan ook op maat gemaakt.
en zal ook niet vervormen,door zijn manier van zadelmaken.
ik koop dus nooit meer een fabriekszadel en laat nooit meer zo`n graatmal als zadelmeter gebruiken
de enige manier waarop je kan zien of de boom past is de kale boom.
het kost wat ,maar je hebt dan wel een echt passend zadel en ook zoals jij hem zou willen, jouw ontwerp!
Wranglerbutt schreef:De enige Vaquero die ik ooit te koop heb zien staan omdat deze niet meer paste op het paard waar deze voor was aangeschaft, was die van bokker Capopjekop (die hem zelf tweedehands heeft aangeschaft).
Een ander zadel, waarvan werd gezegd dat deze niet meer paste op het paard waarvoor het zadel was gemaakt, kon zelfs na uitgebreid onderzoek door derden niet worden aangetoond dat de boom niet paste.
Waren er nog meer?
vaquero op facebook schreef:Sinds enige tijd melden zich steeds vaker klanten bij mij met het verhaal, dat men tijdens clinics of trainingen te horen heeft gekregen, dat hun Vaquero westernzadel niet (meer) op hun paard zou passen. Deze verhalen hebben altijd dezelfde bron ; een heel bekende westernstore of trainers met banden met die westernstore.
Een enkele klant heeft zich over laten halen om zijn Vaquero in te ruilen voor een peperduur westernzadel uit die store. Andere klanten waren zo verstandig om eerst met mij contact op te nemen.
Er is maar één juiste manier om te controleren of een westernzadel goed past ; met de naakte boom. Zeker niet de juiste manier is die van het 'keurende' oog van een omhoog gevallen zadelverkoper of van trainers die voor iedere doorverwezen klant een leuke provisie casseren.
DubbelDun schreef:OK dan![]()
Ik weet alleen dat ie de mening toegedaan is dat je op een zadel van V geen reining kunt rijden en dat dit ook op wedstrijden zelfs door een jury gezegd is.
En persoonlijk kan ik me daar nog wel in vinden mits je met een Wade boom probeert op wat hoger niveau mee wilt draaien.

Wranglerbutt schreef:2a54z6e45r6r schreef:Hoe komt het dan dat vele vaquero zadels te koop komen omdat ze ineens niet meer passen?
Jij hebt vast met de heer A. van O. te V. gesproken
Wranglerbutt schreef:De enige Vaquero die ik ooit te koop heb zien staan omdat deze niet meer paste op het paard waar deze voor was aangeschaft, was die van bokker Capopjekop (die hem zelf tweedehands heeft aangeschaft).
En ik weet van een ander zadel, waarvan werd gezegd dat deze niet meer paste op het paard waarvoor het zadel was gemaakt, waarbij zelfs na uitgebreid onderzoek door derden niet kon worden aangetoond dat de boom niet paste.
Waren er nog meer?
) Dus als er hier nog een zadel komt dan wordt het een engels zadel of een mooie menkar