zadel voor buitenritten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FemkeJelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:05

Ik raad je een barefoot boomloos zadel aan. Goed voor je paard zijn rug want hij knelt zijn ruggengraat niet af. Je kan er heerlijk lang mee rijden. Ik rij er zelf ook buitenritten mee van zo'n 2 uur of langer en ik vind het heerlijk zitten. Je moet wel even wennen hoor want je zit een stuk losser dan op een gewoon zadel. :D Ook vind mij pony het fijn. /3

Fiorini

Re: zadel voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 20:38

Hoe denken jullie over de boomloze zadels van freemax? BV een freemax evo?

Barefoot blijft natuurlijk de topper onder de boomloze zadels. Een trail lijkt me precies wel prijzig.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 20:43

Freemax is een stug zadel. Zit verder wel lekker. Maar voor het paard zijn rug moet je echt met een pad met veel inlagers werken.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 06:25

Freemax is de goedkope versie van de Freeform. Sommige mensen vinden hem fijn, maar ik denk dat hij niet tegen de Freeform op kan. Hij heeft een moeilijke pasvorm. Er staan best een paar tweedehands Freeforms te koop, ook betaalbaar. Het zijn echt heerlijke zadels!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 06:55

Mijn oog is gevallen op de barefoot lexington. Prachtig dressuur model met volgens mij wel aardige kniewrongen

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 21:58