De ideale deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Re: De ideale deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:09

Heb de afgelopen twee dagen voor het eerste de amigo 0 grams in gebruik genomen. Kwaliteit is wel minder dan de Rambo maar in vergelijking met de prijs klopt dat natuurlijk. Vind het aan de voorkant wel iets strak en hij lijkt ook een paar cm korter dan mijn Rambo in dezelfde maat. Denk eraan om er een borstverlenger(verbreder) tussen te doen.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 14:37

Inmiddels heb ik een dekenset besteld hij moet alleen nog geleverd worden!! ik ben wel voor een horseware deken gegaan de rhino original lite met daarbij 4 liners dus ben heel benieuwd!! vond de kwaliteit van de rhino's toch net wat beter aanvoelen als die van de amigo's en van de rambo vond ik de kleur verschrikkelijk haha groen met zilver dus die maar niet. vond het alleen jammer dat deze rhino's geen 3 klik voorsluiting had maar volgens mij heeft deze ook wel een mooie pasvorm. nu nog opzoek naar een mooie vligendeken van horseware maar dat word nog even puzzelen welke ik wil

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:43

Bucas all in one !
Deze heeft ook een big neck variant ;)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:44

shelltje schreef:
Inmiddels heb ik een dekenset besteld hij moet alleen nog geleverd worden!! ik ben wel voor een horseware deken gegaan de rhino original lite met daarbij 4 liners dus ben heel benieuwd!! vond de kwaliteit van de rhino's toch net wat beter aanvoelen als die van de amigo's en van de rambo vond ik de kleur verschrikkelijk haha groen met zilver dus die maar niet. vond het alleen jammer dat deze rhino's geen 3 klik voorsluiting had maar volgens mij heeft deze ook wel een mooie pasvorm. nu nog opzoek naar een mooie vligendeken van horseware maar dat word nog even puzzelen welke ik wil

weet zeker dat je hier geen spijt van gaat krijgen!!
Ik heb een zwarte Rambo 0 grams , de supreme volgens mij, zat ook een 0 grams hals bij.
Ik vond de groene Rambo ook niet mooi :o

Edit:
Van vliegendeken heb ik de Horseware Amigo Bug Buster Vamoose.
Foto te paard kan je hier zien [SV] Vliegendeken te lang
Ik vond de deken iets te lang dus heb hem laten innemen bij de benen.
Verder heeft ie een hele mooi pasvorm en voelt stevig aan.
Laatst bijgewerkt door ninne1 op 01-04-14 14:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 14:46

ook ik zweer bij Bucas!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 15:10

Toch maar niet de rhino besteld bij de divoza maar ben toch voor een rambo gegaan! heb nu de supreme besteld bij bokker josie, vond deze aanzienlijk mooier dan de groene nu hopelijk alleen nog even de goede maat bestellen. en eind dit jaar koop ik pas de liners aangezien ik ze anders de hele zomer in de weg heb liggen

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:28

shelltje schreef:
Toch maar niet de rhino besteld bij de divoza maar ben toch voor een rambo gegaan! heb nu de supreme besteld bij bokker josie, vond deze aanzienlijk mooier dan de groene nu hopelijk alleen nog even de goede maat bestellen. en eind dit jaar koop ik pas de liners aangezien ik ze anders de hele zomer in de weg heb liggen

Goede keuze, ga je geen spijt van krijgen!!!
Ben echt super blij met mijn Supreme :D
Heb er zelf ook nog een 150gr hals bij voor de hele koude winterdagen.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 15:32

ninne1 schreef:
shelltje schreef:

Goede keuze, ga je geen spijt van krijgen!!!
Ben echt super blij met mijn Supreme :D
Heb er zelf ook nog een 150gr hals bij voor de hele koude winterdagen.

hoe vond jij hem kwa maatvoering? mijn pony heeft de ene keer 175 en de andere keer 185 ligt er precies aan welk merk ze heeft nu een amigo in 183 en deze is kwa ruglengte goed maar wel een soepjurk en ze heeft een rhino staldeken maat 175 en deze ligt net aan .

en waar heb je de extra hals besteld en welke liners heb jij eronder/

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:39

Mijn paard zit tussen 185 en 195 in, dus ben voor een 190 (6,3) gegaan en die ligt echt als gegoten.
Ik had mijn deken vanuit Ierland besteld, en daar hadden ze toen een leuke kerstactie met de 150gr hals extra en een liner *\o/* .
Verder heb ik de liners in alle 4 de diktes.
De fleeceliner heb ik ook maar die gebruik ik eigenlijk nooit.....

Edit:
heb je de 0grams of een gevoerde supreme?

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 15:45

dan denk ik toch maar dat ik voor een 183 ga zeker met de liners eronder lijkt me dat wel ideaal.

ik heb de 0 gram besteld aangezien ik het ideaal vind om maar 1 buitendeken te hebben, en ik wil idd ook de 4 verschillende liners bestellen(fleece liner zie ik ook niet zo het nut van in), maar dat komt aan het eind van het jaar wel, eventueel dan samen met een dikkere hals en die kan ik wss ook wel van een andere type rambo bestellen? of gaat dit niet passen?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:54

shelltje schreef:
dan denk ik toch maar dat ik voor een 183 ga zeker met de liners eronder lijkt me dat wel ideaal.

ik heb de 0 gram besteld aangezien ik het ideaal vind om maar 1 buitendeken te hebben, en ik wil idd ook de 4 verschillende liners bestellen(fleece liner zie ik ook niet zo het nut van in), maar dat komt aan het eind van het jaar wel, eventueel dan samen met een dikkere hals en die kan ik wss ook wel van een andere type rambo bestellen? of gaat dit niet passen?

Ja die gedachte had ik ook, met een 0gr kan je echt iedere gewenste dikte maken.
Ik doe ook wel eens 2 liners over elkaar, dan kan je van 100 tot 700gram gaan.
Paard had daar na mijn idee geen last.

Ik denk dat er wel andere halzen van rambo erop kunnen, die hebben allemaal een brede klittenband bevestiging, rhino an amigo past er iig niet op.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:00

Ik heb de fleece wel en ook in gebruik. Vind hem heel handig. Is ze nog niet helemaal droog na het rijden, fleece erop, deken erover en de volgende ochtend gaat de fleece er weer af. Hoef je niet zo lang te wachten. Of in de ochtend op met een outdoor erover en de wei op. Dan later die dag weer wisselen.

Verder kan je hem ook gewoon als 200grams liner gebruiken. Dubbel handig dus.