Aimee schreef:Mooie lengte heb je
Dat is inderdaad een uitdaging voor zadelmakers. Zeker als je bovenbeen ook nog eens aanzienlijk langer is dan je onderbeen. Dat is bij veel vrouwen het geval, ook als ze niet lang zijn, maar lange vrouwen hebben vaak een beduidend langer bovenbeen.
Een grotere inchmaat is dan absoluut niet de oplossing. Je komt alleen maar nog meer achterin het zadel te zitten, nog verder van het zwaartepunt vandaan, nog verder achter de beweging. Stoelzit in onvermijdelijk.
Als je echt een zadel wil waar je loodrecht in kunt zitten, kom je bij maatwerk te recht.
Ik zou je aanraden om een zadel te kiezen met extra naar achter geplaatste verlengde beugelriemhaken, de correcte inchmaat, met zweetbladen die naar voren gedraaid zijn (denk als voorbeeld aan de zadels van Edward Gal). Je kunt dan je knie kwijt en de wrong kan gevormd worden naar jouw benen. Dat wil zeggen, niet recht naar beneden, maar met een hoek.
Op die manier komt je met je bekken meer richting het zwaartepunt, komt je been gewoon loodrecht onder je bekken en zo kom je in balans te zitten.
Bedankt voor de heldere uitleg! Weet jij misschien ook zo'n zadelmaker in de buurt Zeeland?

Morgen komt er een zadelpasser, die neemt het een en ander mee en dan kijken we wel of er iets geschikt bij zit!
Als 3e nog een euroriding Diamant geprobeerd. Maar ik vond de verbetering qua houding te nihil. Ik zat praktisch hetzelfde als op het huidige zadel. Maar de zadelpasser weet nu wat voor soort zadel we zoeken en zou over een maandje ongeveer wel wat hebben zei hij! Dus we zullen zien waarmee hij op de proppen komt! Voor nu in ieder geval een idee van wat voor ons praktisch is en wat voor Victor goed ligt