Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sammie schreef:Maar stel nou dat de spanners er normaal in zaten en de rits /stofje erg zwak was, waarom zijn ze er dan met rijden nooit uitgeklapt. Je zou denken dat je met wat vis of zout, warm weer 's avonds en even flink kuit aanspannen dan toch ook t zelfde effect had bereikt als de spanners er normaal inzaten? Met een kuit heb je dan meer kracht dan met spanners.
Gewoon een what if, he.. Nalaten kijken kan nooit kwaad.
Grote scheuren of rafels had ik wel moeten opmerken, iets kleins of beginnend natuurlijk niet.
Goede larzen, en dan zeker zulke dure, moeten echt wel tegen een laarzenspanner kunnen! Natuurlijk staat er wat druk op je laarzen met de laarzenspanners, daar dienen ze dan ook wel voor
om ze zo in vorm te houden. Hier mogen je laarzen echt niet stuk van gaan! ik ben het dan ook eens met @Sammie 
VeraPopeye schreef:Van divoza. En ik heb een grote kuitmaat dus het verbaasde me nogal dat ze blijkbaar te breed waren, dan moeten er toch veel meer laarzen zo verkloot zijn?
Ik zit nu hier naar te kijken : http://www.ruitersportgierman.nl/nl/web ... enspanners
Maar waarom heb je daar een heren en vrouwen optie bij, en hoe zitten ze? Snap ze niet echt haha.
VeraPopeye schreef:Ik maakte mijn laarzen na elke rijkeer netjes schoon, incl. rits.Grote scheuren of rafels had ik wel moeten opmerken, iets kleins of beginnend natuurlijk niet.
Ik ga morgen foto's maken zonder en met spanners, en van het stofje en t leer. Ik blijf er bij dat er gewoon ontzettend veel kracht op stond, ook de schoenmaker snapte wel waarom het er uit geknapt is. Maar als jullie zeggen dat laarzen hier tegen moeten kunnen geloof ik jullie, daar ging ik alleen niet van uit. Dat veranderd de kijk in zijn geheel, maar nogmaals er stond wel degelijk druk op. Misschien productie foutje van de spanners?
Brainless, op internet, bij de ruitersport, en bij de schoenmaker kreeg ik te horen dat er met een rits wel een groter risico is bij het oprekken. Heb jij hier ervaring mee? Kan het niet zijn dat oprekken langzaam gaat en die spanners er meteen inzaten?