Wat vinden jullie nou de beste paardendekens?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:35

Fique een stalgenoot heeft dat ook met haar bucas die heeft hem dicht laten naaien

equitation

Re: Wat vinden jullie nou de beste paardendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:39

Rambo duo

Hopperhop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:40

Amigo, new Zeeland...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:41

Horseware Rhino en Rambo (Amigo als regendeken gaat ook wel, maar voor de winter toch nog liever de duurdere varianten). Wij hebben ook Bucas gehad, maar na de winter was de binnenkant één grote vilten koek (van alle haren). Voordat ik hem kon laten wassen kon ik dan eerst een halve dag op mijn knietjes proberen die troep er een beetje uit te krijgen. Bovendien kreeg ons paard mega schuurplekken van de Bucas deken. Nóg een nadeel van de Bucasdeken vond ik de kleur (maar goed dat is persoonlijk). Wij hadden de all in one en die is een soort goudgeel: ná één week was en bleef het een modderlap. Met Horseware waren alle problemen meteen opgelost. Heb nu Rhino met 3 verschillende liners. Het fijne van de liners: je gooit ze zo in de wasmachine en dan is de binnenkant weer lekker schoon. De buitendeken laat ik aan het einde van het seizoen wassen en dan gaat alles schoon de kast in. Blauwe ruitje van de deken kan ook wel heel modderig worden, maar met een goede bui regen overover spoelen ze toch weer een soort van schoon (wat dus met Bucas niet zo was).

GipsyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:43

Heukeltje schreef:
Ik vind de fleece voering juist heel prettig, paarden zweten niet snel onder deze dekens en je kunt ze ook opgooien als de paarden nog niet helemaal droog zijn

Helemaal mee eens!! Dus Bucas! Zijn ook heel sterk, zelfs bij schurend paard blijven ze heel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:48

Tot nu toe zeg ik Horseware!
Past goed op m'n paardje qua pasvorm. En daarbij vind ik het liner systeem ideaal :)

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:51

Horseware voor de grote, MHS voor mijn mini's

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:52

Voor mij die van Bucas en BR, ze liggen echt als gegoten op mijn paard :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:03

Horseware rambo duo!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:08

Geen deken! de vacht werkt het allerbeste!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:35

QHP turnout en weatherbeeta, maar QHP ataat op 1voor mijn paard. Al mega veel merken en modellen geprobeerd.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:30

CoRiNa1983 schreef:
QHP turnout en weatherbeeta, maar QHP ataat op 1voor mijn paard. Al mega veel merken en modellen geprobeerd.

Klinkt niet echt als reclame :D Mijn vorige paard heeft járen met haar Rhino dekens gedaan en onze Luc heeft sinds hij hier staat ook geen enkele andere deken dan de Rhino gehad (één en dezelfde).

winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 00:09

Wow!!! Wat een reacties. Heel erg bedankt ik ga deze zeker gebruiken. De top 5 beste paardendekens zal ik samenstellen op basis van gebruikerservaringen. Dus deze reacties zal ik zeker meenemen.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:39

De Rambo Turnout, heb mijn paard nu 21 jaar en hij is met zijn 2e turnout bezig. Ook de Amigo/Hero van Horseware zijn wat betreft prijs/kwaliteit prima maar houden het geen 10 jaar uit. Alle dekens van horseware blijven perfect liggen en krijgt hij geen kale schouders van.
Wat kwaliteit betreft zijn de bucas dekens ook goed maar halen het toch niet bij de rambo. Bucas gaf bij mijn paard kale schouders en wil nog wel eens scheef zakken.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 07:28

Wat ik in een paardenzaak te horen kreeg over Bucas:
Veel mensen hebben klachten over scheeftrekken en verooveroorzaken van schuurplekken. De importeur komt na klachten zelf op locatie kijken wat er aan de hand is. Volgens hem kopen de meeste mensen de deken te groot, waardoor hij niet goed ligt. De deken moet precies passen en niet te ruim liggen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 07:36

Ook hier horseware met het liner systeem. Ideaal!

ik heb de amigo bravo lijn. Werkt echt super en ligt heel netjes.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:00

Ik vind de bucas dekens ook ideaal.
Alleen jammer genoeg niet voor brede paarden. Het eerste jaar dat ik mijn gup had paste hij prima. Het jaar daarna was hij uitgezwaard en paste hij hem niet meer. Kwa lengte wel, alleen zijn borst was te breed(voor de bigneck nog wel).
Ik heb een horze waar ik erg tevreden over ben. Die ligt fijn op brede paarden. Voor de rest ben ik nog aan het testen wat echt fijn ligt op mijn paard. Hoewel dit het eerste jaar is dat hij geen schuurplekken heeft op zijn schouders.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:35

Mijn paard is ook te breed voor Bucas. De deken had gewoon een gat in haar manenkam veroorzaakt..Echt heel zielig. Ze is nogal groot en het zat tussen haar manen, dus ik had het niet meteen in de gaten, schaam me nu nog :o
Gelukkig past Horseware Amigo wel goed, maar daar had ik al op gestemd.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:36

Zeker de amigo's van Horseware, heb zowel de regen- als wintervariant. De winter gaan al zeker 6 seizoenen mee en nog steeds goed waterdicht! Geen onnodige poespas aan de dekens, en liggen als een huis.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:37

Vroeger was ik ook fan van Bucas toen ik nog een arabiertje had, ze passen helaas niet op de wat bredere paarden. Je hebt wel van die tussenstukken maar dat doet de pasvorm van de deken niet ten goede.

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:44

Horseware Rambo

maar zeker ook de weatherbeeta dekens.

Van beide merken heb ik er verschillende liggen, en het zijn in mijn ogen zo'n beetje de enige echt stevige waterdichte dekens :j

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:41

mhoogenbos schreef:
Wat ik in een paardenzaak te horen kreeg over Bucas:
Veel mensen hebben klachten over scheeftrekken en verooveroorzaken van schuurplekken. De importeur komt na klachten zelf op locatie kijken wat er aan de hand is. Volgens hem kopen de meeste mensen de deken te groot, waardoor hij niet goed ligt. De deken moet precies passen en niet te ruim liggen.

Hier ligt die deken echt als een huis. Heb gewoon zijn normale maat(185 dus 135 in Bucas maten) gekocht en die ligt prima. Heb er voor in de stal wel extra bilriemen aangemaakt maar die heb ik eigenlijk niet nodig, is meer voor mijn eigen gevoel.
Dat scheeftrekken heb ik één keer gezien en dat was toen hij in de blubberwei had gerold op één kant. Toen was de deken dus extreem zwaar aan één kant, en dat vind ik best logisch. Toen gewoon de slang erover heen, deken recht getrokken en klaar :)
Schuurplekken heb ik nog niet ontdekt. Alleen een klein plekje op zijn schouder, maar dat is geen schuur of drukplek, maar gewoon een wrijfplekje van waar de deken stopt en waar het haar dus aan de kant gedrukt word.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:10

riegje schreef:
Geen deken! de vacht werkt het allerbeste!

Op nummer 1! ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:03

Ik neem deken altijd een maat te groot ivm brede borst. Dekens gaan dan wel iets schuiven, maar van Bucas heb ik nog nooit schuurplekken gezien. Het is natuurlijk maar wat fijn ligt op je paard. Heb meerdere merken geprobeerd en allemaal gaven ze schuurplekken dus dan neem ik dat kleine beetje schuiven maar voor lief. Buiten dat vind ik ze ideaal in gebruik.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 06:25

fedimax!!

sterkere stof maar liefst 1800 denier / nederland meestal 600 tot 1200 denier
beter waterdicht tot 10.000 mm /nederland 2000 tot 3000 mm
beter ademend 8000 /nederland vaak 1000 tot 2000
prijs erg gunstig.
ruim verstelbaar en goede service

heeft alles wat een deken moet hebben.

wil nooit weer anders.