ArGieVai schreef:Totje5mei schreef:kattenstaart!
Ben ook wel benieuwd wat dit is?

Wij noemen het op stal kattenstaart haha.
Maakt de rugspieren sterker, en er zitten nauwlijks drukpunten op de rug. Paard gaat er heel snel ontspannen van lopen!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
lisannee93 schreef:Crazy_boon schreef:Driehoeksteugel, Gogue
Deze methoden zijn mij niet bekend? Wat zijn het en welk doel hebben ze?

kyraties schreef:badass schreef:Ik vraag me af, mag je nou longeren met touwhalster?
En kan je met bijzet (tussen benen door) ipv met hoofdstel ook met halster of touwhalster gebruiken?
Als je een touwhalster hebt wat niet schuurt, kan je natuurlijk logeren met touwhalster
Snollygoster schreef:Ik longeer sinds kort met body wrap, dat doe ik gewoon in halster, kaptoom of hoofdstel. Hangt ervan af hoe fris hij is

Goldie schreef:Snollygoster schreef:Ik longeer sinds kort met body wrap, dat doe ik gewoon in halster, kaptoom of hoofdstel. Hangt ervan af hoe fris hij is
Body wrap? Dat behoeft enige uitleg
Ik longeer altijd met longeerhulp, daar loopt ze het fijnst mee. Dubbele lijnen vindt ze niks, paar keer geprobeerd maar snel weer mee gestopt. Verder heb ik uiteraard een lijn, zweep (om de achterhand te activeren waar dit nodig is), springschoentje en beenbeschermers.
. Je kan ze op verschillende manieren gebruiken voor verschillende spieren te versterken, maar ik doe het momenteel enkel met de achterhand. Ik doe eerst een bandage om de nek en dan een tweede om zijn achterbenen die ik dan vastmaak aan de bandage om zijn nek. Het lijkt allemaal heel ingewikkeld zo, maar dat is het echt niet. Ik zal straks wel een foto posten, maar ik zit nu op school
mariet1204 schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de foto's van de body wrap methode. Ik ben denk ik begonnen met hetzelfde, maar paardje moet er nog erg aan wennen.
mnkortleve schreef:mariet1204 schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de foto's van de body wrap methode. Ik ben denk ik begonnen met hetzelfde, maar paardje moet er nog erg aan wennen.
http://thewayofthehorse.com/images/BodyWrap.pdf
mariet1204 schreef:mnkortleve schreef:
Ik doe het dan met longeer singel en dan achterlangs.
Kan me niet helemaal indenken wat het nut voorlangs is...
Sommige plaatjes... paardje zou compleet in de stress raken denk ik!!
mariet1204 schreef:Ik doe het dan met longeer singel en dan achterlangs.
Kan me niet helemaal indenken wat het nut voorlangs is...
Sommige plaatjes... paardje zou compleet in de stress raken denk ik!!