Met lood trainen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:07

Jeetje brand dat meisje niet zo af zeg...

Met Z1 op de teller heeft ze een hoger niveau dan 95% van bokt. Ze vraagt gewoon advies.. Kom op zeg. Erg grof hoe hier gereageerd word. En om haar nu gelijk af te branden dat ze niet kan rijden en dat ze in het Z1 gekomen is door hulpteugels.. Echt typisch bokt..

TS laat ze lekker kletsen! De meeste zijn gewoon jaloers.

Verder zou ik het met je instructrice bespreken. Die weet vast wel raad :). Ik heb geen ervaring met lood in beschermers. Maar kan me niet voorstellen dat 40 gram dieronvriendelijk is. Een ijzer weegt al meer dan dat. En daarbij gebruiken sporters ook vaak bandjes met gewicht. En die gaan er ook niet dood aan..

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 14:07

Dankje dunken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:10

Anoniem schreef:

Met Z1 op de teller heeft ze een hoger niveau dan 95% van bokt. Ze vraagt gewoon advies.. Kom op zeg. Erg grof hoe hier gereageerd word. En om haar nu gelijk af te branden dat ze niet kan rijden en dat ze in het Z1 gekomen is door hulpteugels.. Echt typisch bokt..

Verder zou ik het met je instructrice bespreken. Die weet vast wel raad :). Ik heb geen ervaring met lood in beschermers. Maar kan me niet voorstellen dat 40 gram dieronvriendelijk is. Een ijzer weegt al meer dan dat. En daarbij gebruiken sporters ook vaak bandjes met gewicht. En die gaan er ook niet dood aan..

Heb je daar bronnen van of ben je gewoon een eind in de leegte aan't banketstaaf?

Typisch bokt is zeggen dat mensen die kritiek geven jaloers zijn. :(:)

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 14:12

Dankjewel nini roosje ik dacht inderdaad niet dat ze hierop zou zouden reageren en ik ga het zeker met mijn instructrice overleggen en zo dacht ik ook ja en ik zal wat zeggen met mijn ponny heb ik nog NOOIT hulpteugels gebruikt en ik vloog gewoon door alle klassen door mijn goeie ponny dus ik ben juist heel trots op mijn pony alleen ik wil graag verder en ik weet ook zeker dat mijn pony het kan en ik vind het ook raar dat ze meteen gaan zeggen op bokt dat ik een verwend kreng ben als ik allen maar vraag om advies voor loodjes en inderdaad hoefijzers wegen nog zwaarder dan 40 gram dus dat in niet dieren mishandeling ofzo

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:12

Aiiii, onwetendheid. Je bent jong en dat geeft niets. Verdiep je eens in het trainen van een paardenlijf, want met bandages betere buiging krijgen :? Heb je dit al eens met je instructrice besproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:13

Ayasha schreef:
Anoniem schreef:

Heb je daar bronnen van of ben je gewoon een eind in de leegte aan't banketstaaf?

Typisch bokt is zeggen dat mensen die kritiek geven jaloers zijn. :(:)

Over welk stuk heb je het?

Ik geef nergens aan feiten te noemen. Ik geef aan dat ik het me niet voorkan stellen. Dat is een mening. En voor een mening heb ik geen bron nodig of wel soms?

Daarbij is kritiek geen probleem. Maar afbranden zoals sommige hier doen. Dat lijkt mij niet nodig.

Brandybos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 14:14

Ja ik dacht ook niet dat het zal helpen maar miss vind hij het een beetje raar zitten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:15

Het kan zijn dat ie een paar keren de benen hoger opgetrokken heeft omdat ie het niet gewend was, het gevoel van bandages (wat me dan weer zou verbazen gezien de meeste Z pony's wel bandages gewend zijn maar goed, niet allemaal.) Dan is ie ook verplicht meer te buigen in zijn gewricht natuurlijk. :) Maar dat effect is tijdelijk..
Dat "probleem" ga je met loodjes ook hebben trouwens. :) Eenmaal gewend aan het gevoel is het effect weg.

nini_roosje: dat ze hoger rijdt dan 95% van bokt. Dat staat daar wel degelijk als een feit. Niet als een mening.
Zo'n inmens niveau is Z1 nu ook weer niet. :) Is nog steeds basis. :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:17

Of het lijkt zo doordat je bandage een andere kleur heeft dan zn been? Dat het door t contrast lijkt dat hij meer buigt..
Hoe dan ook. Het is goed dat je wil kijken naar hoe je meer buiging kan krijgen in het been. Vind je instructrice dit ook? Hoe adviseert hij/zij om hiermee om te gaan?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:17

Brandybos schreef:
Dankjewel nini roosje ik dacht inderdaad niet dat ze hierop zou zouden reageren en ik ga het zeker met mijn instructrice overleggen en zo dacht ik ook ja en ik zal wat zeggen met mijn ponny heb ik nog NOOIT hulpteugels gebruikt en ik vloog gewoon door alle klassen door mijn goeie ponny dus ik ben juist heel trots op mijn pony alleen ik wil graag verder en ik weet ook zeker dat mijn pony het kan en ik vind het ook raar dat ze meteen gaan zeggen op bokt dat ik een verwend kreng ben als ik allen maar vraag om advies voor loodjes en inderdaad hoefijzers wegen nog zwaarder dan 40 gram dus dat in niet dieren mishandeling ofzo

Nou ik ben niet jaloers hoor :D heb zelf een heel gaaf paard!

Maar je zegt toch zelf dat je pony niet meer zo goed is als vroeger, dat hij niet de beste gangen heeft.

Om dan te denken dat je een succes-en talentvolle EK pony eruit kan rijden is niet realistisch.
Dromen mag, maar kijk naar de max van je pony!
Het is niet fair om hem met lood te gaan trainen als hij aan zijn max zit (kwaliteit).

Zo te horen doet de pony al meer dan genoeg zijn best voor je :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:18

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe oud de pony inmiddels is... want jij bent volgens je profiel 17... en hebt de pony dus al ruim 7 jaar? Wanneer was hij Z2 en hoe oud is hij nu? Van een 15 jarige mag je qua soepelheid wat anders verwachten dan van een 25 jarige.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:19

Ik snap het helemaal, als ik ga fitnessen blijf ik ook geen maanden met een halve kilogam trainen, dan ga ik ook meer gewicht verzetten per x aantal weken. Ik heb ooit met interesse een video gevolgd van springruiters die hele tractor banden verslepen, rechtdoor, in zijgangen, allemaal met een gewichtmeter ertussen om te kijken wat er wordt versleept. Ik kan die video helaas niet meer terug vinden. Die draver trainers zijn ook niet gek om blijkbaar met lood om te trainen, het heeft als doel dat je het in de training moeilijker maakt, zodat het op wedstrijd makkelijker is.
Ik zou niet weten wat 40 gram per hoef uitmaakt, dat klinkt echt als superweinig, maar het is natuurlijk wel om een hoef heen en de wet van arbeid= kracht maal arm werkt ook hierin door. Het zal dus best zwaar worden naar gelang de lengte en intensiteit van een training. Ik zou het zeker in overleg met een lesgever bespreken, je zal er voortaan mee moeten trainen, het effect lijkt mij minimaal zichtbaar voor op een wedstrijd.

aitl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:55

Er zijn meer dan genoeg ruiters op internationaal niveau die met gewichtjes trainen.
Ook jonge paarden worden regelmatig met gewichtjes om de achterbenen getraind om ze sterker te maken.
Neem bijvoorbeeld de hengstenkeuring, er wordt ontzettend veel van een te jonge hengst verwacht die ook nog eens vol in de groei is. Die hengsten 'moeten' In korte tijd de perfecte bespiering hebben en daarnaast ook nog veel impuls tonen of net iets hoger springen dan de ander.
Op zich zie ik in het gebruik van gewichtjes ook geen mishandeling, mits het goed gebruikt wordt. Zorg voor een langzame opbouw en gebruik de gewichten niet langer dan 20 min. Per training. Ga bijvoorbeeld 10 minuten longeren met, en vervolgens rijden zonder.
Pas wel op dat het trainen hiervan veel invloed kan hebben. Wanneer je bijvoorbeeld 1week hebt gelongeerd met gewichten en je gaat daarna (zonder gewichten) een sprongetje maken dan kan het maar zo zijn dat je pony onwijs hoog springt, wees daar op bedacht.
Succes verder met je pony

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:58

aitl schreef:
Er zijn meer dan genoeg ruiters op internationaal niveau die met gewichtjes trainen.
Ook jonge paarden worden regelmatig met gewichtjes om de achterbenen getraind om ze sterker te maken.
Neem bijvoorbeeld de hengstenkeuring, er wordt ontzettend veel van een te jonge hengst verwacht die ook nog eens vol in de groei is. Die hengsten 'moeten' In korte tijd de perfecte bespiering hebben en daarnaast ook nog veel impuls tonen of net iets hoger springen dan de ander.
Op zich zie ik in het gebruik van gewichtjes ook geen mishandeling, mits het goed gebruikt wordt. Zorg voor een langzame opbouw en gebruik de gewichten niet langer dan 20 min. Per training. Ga bijvoorbeeld 10 minuten longeren met, en vervolgens rijden zonder.
Pas wel op dat het trainen hiervan veel invloed kan hebben. Wanneer je bijvoorbeeld 1week hebt gelongeerd met gewichten en je gaat daarna (zonder gewichten) een sprongetje maken dan kan het maar zo zijn dat je pony onwijs hoog springt, wees daar op bedacht.

ehm ze doen aan dressuur, dus hoger springen zal de pony niet :+

TS wat zegt je instructructie over het gebruik van lood in de training.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:00

Brandybos schreef:
hij vind het leuk om te werken ik spring ook met hem en doe ook buitenrittjes alleen hij moet gewoon activer worden

:)

aitl

Re: Met lood trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:05

Ik geef alleen een waarschuwing mee van een mogelijk gevolg. Dit omdat te op pagina 2 zelf aan geeft dat ze ook springt met deze pony.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:19

Anoniem schreef:

Dat 95% een hoger niveau heeft dan jij kan, gelukkig is dat niet voor heel bokt zo :)
aarnaast zie ik niemand gemeen doen of afbranden.
Er wordt alleen geschreven dat als de pony al eens Z2 is geweest dat die zich al bewezen heeft dat niveau te kunnen lopen.
Ts nog niet, dus dat ze zelf meer moet gaan oefenen.
Wat is daar gemeen aan of afbranden?

En een sporter voelt wanneer iets te zwaar wordt en kan minderen, een paard kan dat niet aangeven en vordat je het weet zit je met een langdurige blessure.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:19

aitl schreef:
Ik geef alleen een waarschuwing mee van een mogelijk gevolg. Dit omdat te op pagina 2 zelf aan geeft dat ze ook springt met deze pony.

recreatief eens een keer ja, volgens mij was het doel Z2 dressuur starten en proberen te winnen van een succesvolle EK pony :D

Ze start nu Z1 dressuur en zegt dat de pony niet de beste bewegingen heeft....of althans niet zo beweegt als de huidige generaties toppony´s.
Of je dan alle middelen uit de kast moet trekken om je eigen ego te strelen :o je kan ook de max van je pony aanvaarden.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:21

aitl schreef:

En van mij mag juist de hele hengstenkeuring zoals hij nu is op de schop.
Daar wordt veel te veel geëist op jonge leeftijd van die dieren.
Dat die rommelen met gewichten geloof ik direct. Maar daar gaat het alleen maar op de centen en niets anders.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:21

listiglistje schreef:
aitl schreef:

recreatief eens een keer ja, volgens mij was het doel Z2 dressuur starten en proberen te winnen van een succesvolle EK pony :D

Ze start nu Z1 dressuur en zegt dat de pony niet de beste bewegingen heeft....of althans niet zo beweegt als de huidige generaties toppony´s.
Of je dan alle middelen uit de kast moet trekken om je eigen ego te strelen :o je kan ook de max van je pony aanvaarden.

Dit!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:22

listiglistje schreef:
aitl schreef:

+1
precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:38

aitl schreef:

Waren het maar gewoon gewichtjes bij springpaarden, daar hebben ze namelijk nog een heleboel andere methodes voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:15

little_king schreef:
Anoniem schreef:

Dat 95% een hoger niveau heeft dan jij kan, gelukkig is dat niet voor heel bokt zo :)
aarnaast zie ik niemand gemeen doen of afbranden.
Er wordt alleen geschreven dat als de pony al eens Z2 is geweest dat die zich al bewezen heeft dat niveau te kunnen lopen.
Ts nog niet, dus dat ze zelf meer moet gaan oefenen.
Wat is daar gemeen aan of afbranden?

En een sporter voelt wanneer iets te zwaar wordt en kan minderen, een paard kan dat niet aangeven en vordat je het weet zit je met een langdurige blessure.

We hebben het niet over mijn niveau ;) Daar gaat het niet om.

maar dat het gemiddelde niveau op bokt geen Z is dat lijkt me duidelijk. Oke geen feit. En ook niet iedereen hoeft zich aan gesproken te voelen dat mensen jaloers zijn.
Maar er waren zeker mensen die de TS afbranden. En dat vind ik niet nodig. En daar zeg ik iets van ;)

Paperboy

Re: Met lood trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:21

Je paard trainen met lood aan zijn benen, sorry hoor maar waar gaat dit naar toe......... Ik vind het heel paard onvriendelijk. Accepteer als je pony een grens heeft bereikt en wees trots op wat je samen hebt bereikt. Wedstrijden is leuk maar laat het ook leuk blijven voor de pony.

muntdropJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:25

Paperboy schreef:
Je paard trainen met lood aan zijn benen, sorry hoor maar waar gaat dit naar toe......... Ik vind het heel paard onvriendelijk. Accepteer als je pony een grens heeft bereikt en wees trots op wat je samen hebt bereikt. Wedstrijden is leuk maar laat het ook leuk blijven voor de pony.

En waarom vind je dit precies paard onvriendelijk??

Als een paard hoefijzers heeft, of bijvoorbeeld springschoenen aanheeft, is dit ook extra gewicht aan de benen. Misschien een wat kleiner gewicht, maar het blijft een gewicht.

Of gewicht aan de benen een geschikte manier is om te bereiken wat ts voor ogen heeft betwijfel ik ook. Maar waarom zou een extra gewichtje aan de benen gelijk staan aan mishandeling? Wij gaan toch ook met onze dikke reet op een paard zijn rug zitten? Of we hangen er een wagen achter?