Ayasha schreef:je hand mag nog zo rustig zijn, al rijd je met losse teugel, dan nog zal een extra riempje dat "tegen" het bit aan ligt, het bit stabiliseren.
Er staat ook "vaak" en niet geschikt om...
Dus niet altijd ongeschikt.Maar je gaat hoop ik niet ontkennen dat er in western meer met "zwaardere" bitten gereden wordt hoop ik... (en nee dat bedoel ik niet slecht t.o.v de westernsport, ze rijden simpelweg op een andere manier wat dus ook ander materiaal vereist. Is niet te vergelijken)
Okal word er met western met een vrij losse teugel gereden, de paarden moeten reageren op de teugel die je tegen de hals aanlegt, en op de houding van de ruiter.
Het bit word bij western dus amper gebruikt. Inidergeval, dit is wat ik geleerd heb van iemand die bij ons op stal western rijd
Maar je gaat hoop ik niet ontkennen dat er in western meer met "zwaardere" bitten gereden wordt hoop ik... (en nee dat bedoel ik niet slecht t.o.v de westernsport, ze rijden simpelweg op een andere manier wat dus ook ander materiaal vereist. Is niet te vergelijken)