maar zal het zeker even aan mn instructie vragen, had ik nog niet eens aan gedacht
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar zal het zeker even aan mn instructie vragen, had ik nog niet eens aan gedacht
Anoniem schreef:thanks! tis niet zo zeer dat ze echt "wegrent", maar ze wordt gewoon zo enthausiast van het springen, ze trekt enorm naar de sprong toe. Wel heel fijn natuurlijk, maar met zoveel enthausiasme dat ze niet genoeg reageert op een ophouding, dus dacht dat dat miss wel op te lossen was met een mexicaans hoofdstel, dat die ophouding net iets scherper doorkomtmaar zal het zeker even aan mn instructie vragen, had ik nog niet eens aan gedacht
LiannePuthzy schreef:Anoniem schreef:thanks! tis niet zo zeer dat ze echt "wegrent", maar ze wordt gewoon zo enthausiast van het springen, ze trekt enorm naar de sprong toe. Wel heel fijn natuurlijk, maar met zoveel enthausiasme dat ze niet genoeg reageert op een ophouding, dus dacht dat dat miss wel op te lossen was met een mexicaans hoofdstel, dat die ophouding net iets scherper doorkomtmaar zal het zeker even aan mn instructie vragen, had ik nog niet eens aan gedacht
heb ook een mexicaanse neusriem, mijn paard is ook erg snel, zowel met mexicaanse neusriem en engelse neusriem even snel

chelle_dora schreef:Maar je paardje is ook nog jong, dus zolang er geen rare uitspattingen zijn is dit denk ik ook een stukje controle wat je moet leren houden over haar en een stukje wat zij nog moet leren, als jij haar die grens niet oplegt zal ze niet uit zichzelf langzamer gaan, maar met een mexicaanse neusriem zonder rijtechnisch er wat aan te veranderen gaat ze het ook niet zomaar doen. Ik denk dat jij en je paardje nog heel erg moeten leren doseren, en daar is les imo een veel betere investering voor
rare uitspattingen heeft ze wel, vooral na de eerste paar sprongen volgen nogwel is wat enthausiaste bokjes, maar die zijn niet het probleem
tuurlijk is ze jong en moet ze het allemaal nog leren, ben al ontzettend trots op hoe ze het doet nu! En tuurlijk moet er rijtechnisch ook wat veranderen, maar dacht dat zo'n hoofdstel mij misschien net een beetje dat extra controle kan geven 
maandag heb ik weer dressuurles, springles pas weer volgend jaar! (wow wat klinkt dat ver weg zeg haha) chelle_dora schreef:Anoniem schreef:ik volg ook even! wou al een tijdje zo'n topic openenvind mexicaanse hoofdstellen echt prachtig! wil er ok graag eentje, voor de mooi, maar ook om mee te springen (heb een 4 jarig springpaard die heel braaf springt, maar wel veeelste hard gaat)
Raden jullie aan om dan met een mexicaanse te gaan rijden? (rij haar zonder sporen, wel met borsttuig, en een zweep enkel om de corrigeren) En kan iemand mij vertellen zo zo'n hoofstel precies werkt? Weet dat de druk meer op een punt komt te liggen (op dat rondje), maar hoe dan? Want die zitten niet verbonden met de teugels dus als je een ophouding maakt snap ik niet hoe dit dan meer druk kan geven...
(natuurlijk eerst even eentje lenen om de kijken of paardlief het accepteert)
Hoop dat mijn 2e vraag een beetje duidelijk is hihi
Volgens mij (ik ben geen expert hoor dus pin me er niet op vast!) wordt de druk anders verdeeld omdat je bit wel weer aan je kopstuk vast zit, en die weer op je neusriem, alles staat natuurlijk in verbinding met elkaarDus op die manier kan dat met onjuist gebruik best een lelijke druk geven, net als dat een engelse neusriem die te hoog of te laag zit ook ontzettend vervelend kan drukken ondanks dat ie niet strak zit of ondanks dat er geen teugels aan vast zitten.
Of het "ren probleem" op te lossen is met een mexicaanse neusriem, kan je denk ik beter aan je instructrice vragen. Misschien is dit rijtechnisch gewoon op te lossen zonder poespas

mag er eentje van een stalgenootje lenen, dus ga het deze week even proberen

) en feloranje springschoenen 
van 'wanabe jumpers' naar 'echt springers' qua harnachement dan hahah

(had overigens wel gewoon m'n eigen bit in) Anoniem schreef:wie weet ja
kreeg zelfs van degene van wie ik t hoofdstel geleend heb te horen dat ze d'r eigenlijk beter erop vinden lopen dan op een Engelse haha(had overigens wel gewoon m'n eigen bit in)
Chroosje schreef:Anoniem schreef:wie weet ja
kreeg zelfs van degene van wie ik t hoofdstel geleend heb te horen dat ze d'r eigenlijk beter erop vinden lopen dan op een Engelse haha(had overigens wel gewoon m'n eigen bit in)
Nou dat is dan toch mooi! Als je dan ook nog eens een heeeeele mooie koopt, dan heb je dubbel veel plezier ervan hahaha. Maar het staat haar wel supergoed!
wordt er dus een met veeel glitter hihi 
Anoniem schreef:Chroosje schreef:Nou dat is dan toch mooi! Als je dan ook nog eens een heeeeele mooie koopt, dan heb je dubbel veel plezier ervan hahaha. Maar het staat haar wel supergoed!
ik wil een simpele kopen en zelf pimpen met hotfixxwordt er dus een met veeel glitter hihi
en bedankt!
hahaha )