Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Samblabla schreef:Ik kan vanavond wel even een foto maken, dat is geen probleem. Ik ben al een heletijd het denken aan een nieuw zadel, als dit nodig is krijgt ze die natuurlijk maar dan moet ik wel even gaan sparen.
Safiera schreef:(heel bokt over me heen nu)
Of gewoon rijden met front-riser. Deze oplossing verdient geen schoonheidsprijs, maar lijkt me in dit geval het beste. Je kunt wel moraalridder spelen en zeggen dat TS niet meer moet rijden en maar moet leren longeren, stalmanagement omgooien en dergelijke... Hoeveel mensen hebben een paard om weken stalling te betalen en alleen maar te longeren? Welzijn paard staat voorop, maar rijden met front riser (of desnoods een leen zadel!) zal het paard niet gelijk schade toebrengen. En is alleszins beter dan niets doen en na een weekje toch het zelfde zadel er maar opleggen omdat paard z'n energie niet kwijt kan zonder ohz werk.
Zie ook de post van Kirsha, waardevolle aanvulling

Samblabla schreef:Voor jou een koopje, voor mij best duur hoor om in 1 keer te betalen
Ik ben al door mijn potje heen door dierenarts etc.
Mijn zadel is niets waard, daar vang ik misschien nog 50 euro voor. En boomloos is niks voor mij, ik had er 1 en die heb ik weer verkocht. Ik gleed naar links en rechts, opstappen met krukje ging helemaal al niet en ook niet vanaf de grond.
mijn paard kan zomaar 180 graden omdraaien en dan ligt ik ervan af omdat ze rond is.

Want ik weet dat ik d'r zelf aan het werk houd aan de longe dus aan beweging en training niets te kort. Dus ja, ik betaal op het moment stalling om te longeren 2 a 3x in de week, en anders had ze 5x in de week aan de longeerlijn gegaan en had ik daar stalling voor betaald
Was enkel om even te ontkrachten " wie heeft er nou een paard om te longeren" tja, ik!
Zal mij aan m'n reet roesten, zijn ook genoeg mensen met shetlanders alleen als grasmaaiers of voor een paar truukjes en daar ook stalling voor betalen
Safiera schreef:(heel bokt over me heen nu)
Of gewoon rijden met front-riser. Deze oplossing verdient geen schoonheidsprijs, maar lijkt me in dit geval het beste. Je kunt wel moraalridder spelen en zeggen dat TS niet meer moet rijden en maar moet leren longeren, stalmanagement omgooien en dergelijke... Hoeveel mensen hebben een paard om weken stalling te betalen en alleen maar te longeren? Welzijn paard staat voorop, maar rijden met front riser (of desnoods een leen zadel!) zal het paard niet gelijk schade toebrengen. En is alleszins beter dan niets doen en na een weekje toch het zelfde zadel er maar opleggen omdat paard z'n energie niet kwijt kan zonder ohz werk.
Zie ook de post van Kirsha, waardevolle aanvulling
Samblabla schreef:En freya, ik wil geen boomloos.mijn paard kan zomaar 180 graden omdraaien en dan ligt ik ervan af omdat ze rond is.
En anders heel veel doen, dan leer je het vanzelf uitzitten 
Dan was ik al rijk geweest. 
Is hetzelfde principe van kort-door-de-bocht zoals je zelf bij "boomloos" doet
)

verkleint de ruimte tussen zadel en paard alleen maar