Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellen83 schreef:Dus als je wil reageren, dan goed opletten wat er gevraagd wordt. Zoveel mensen hier op bokt die vinden dat ze alles maar moeten zeggen...
russel schreef:ellen83 schreef:Dus als je wil reageren, dan goed opletten wat er gevraagd wordt. Zoveel mensen hier op bokt die vinden dat ze alles maar moeten zeggen...
Zo vind je dat? Kennelijk weet jij dan niet wat een ellende er komt van zelf uitgezochte zadels.
F3nn3 schreef:Reactor panel zadels zouden wel eens geschikt kunnen zijn.
http://m.youtube.com/watch?v=gbXbuhhozM ... bXbuhhozMk
Filmpje van het zadel passen bij mijn extreem korte arab.
pmarena schreef:F3nn3 schreef:Reactor panel zadels zouden wel eens geschikt kunnen zijn.
http://m.youtube.com/watch?v=gbXbuhhozM ... bXbuhhozMk
Filmpje van het zadel passen bij mijn extreem korte arab.
Niet lüllig bedoelt, maar ik schrik een beetje van dit zadel.... als je met dit zadel en met deze beugelriemlengte veel kilometers gaat maken lijkt de kans me erg groot dat dat problemen gaat geven...
Het zadel ligt al wat achterover, dan zit je door je korte beugels ook nog eens erg achterop de lepel, waardoor de achterkant van de kussens heel oncomfortabel in het paard (kunnen gaan) drukken.
Ik zie dit best vaak (is een nogal typisch veel voor komend probleem bij korte ruggetjes) en dan blijkt het een kwestie van tijd totdat het paard serieus vast gaat zitten in de onderrug.
Nogmaals, ik bedoel het echt niet rot of betweterig ofzo, maar ik zie hier een typisch geval van "oei..." en het is ook lüllig als ik niks zeg terwijl ik dit vaker heb gezien toch![]()
Ik hoop dat er nog het 1 en ander aan dit plaatje afgesteld gaat worden zodat het ruitergewicht niet zo veel op de achterkant terecht komt als hier in het filmpje, dat zou echt een stuk comfortabeler zijn voor dat mooie Arabje
Moratoetje schreef:Merk: Albion
Model: SLK
Type zadel (DR, VZ, SP): Dressuur
Hoeveel inch: 17 inch
Draagvlak: ?
Boommaat: M/W
Verstelbaar / aanpasbaar (zo ja, hoeveel maten): nee
Kamer (geschikt voor lage / hoge schoft): geschikt voor hoge schoft
Overige informatie: zadel heeft een 2cm smallere zitting: smal voor de ruiter, maar toch een brede boom voor het paard.
Het paard (vrij korte rug) waar dit zadel op ligt heeft door een verkeerd aangemeten zadel een blessure gehad. Haar vorige zadel (KN Allegro) bleek voorbij de 18e rib te liggen, was te smal en brugde ook nog eens. In totaal heeft het bijna 2 jaar geduurd voordat alles achter de rug was en dat ik met dit nieuwe zadel weer aan de gang kon.
Voor mijn andere paard komt 18 december de zadelpasser. Op haar laat ik een Custom zadel aanmeten.
Het draagvlak zal ik thuis even moeten opmeten, zit nu op mijn werk.