Wat voor ervaringen hebben jullie met Wintec?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:42

VSW --> HAR.

MissMiekjee, eigenlijk is het niet echt de bedoeling om 6 jaar oude topics omhoog te halen, vanwege de zinnige reacties laat ik hem toch staan :)

Flutterby

Re: Wat voor ervaringen hebben jullie met Wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:59

mijn wintec is over een paar maanden 7 jaar oud (al die tijd 3 tot 5 kee rper week in gebruik geweest)

Ik heb een reactie in dit topic geplaatst toen ik hem een half jaar had, en hij ziet er eigenlijk nog steeds hetzelfde uit :o Het kunststof van de beugelriemen is bij mi jwel gaan scheuren, maar is nooit doorgescheurd en ik heb nog nooit 1 onderdeel aan dit zadel hoeven vervangen.. Sterker nog: het is dat mijn moeder een leren zadel wil, anders had ik met een gerust hart nog een wintec erbij genomen!

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:49

Ben héél tevreden over wintec, qua pasvorm enzo.
Vind het hele goede zadels, enkele jaren geleden stapte ik over naar een springzadel (in leder), en nu heb ik het wel een beetje moeilijk met de aanpassing leder-kunststof als ik wissel vn zadel.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:22

Ik ben ook Wintec-fan :)
Heb de mijne (wintec 500 dressuur) 3,5 jaar geleden 2e hands van een bokker overgenomen, en rij er nog steeds op. Doekje erover en hij is nog als nieuw! (nouja bijna ;) )
Heb er wel direct leren singelstoten aan laten zetten.
Ik heb er ook leren beugelriemen aan, en zwarte kunststoffen (thorowgood) beugels, alles is lekker licht van gewicht! :D
Ohja, ook heb ik er super dikke kniewrongen bij gekocht (bij ooteman vandaan)
Bomen heb ik ook regelmatig verwisseld, en daardoor zijn de schroefgaten wel wat dol gedraaid. Die heb ik een paar weken geleden laten vervangen. (door harnassmaker van bokt) :D

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:24

ik vindt wintec altijd wel fijne zadels de isabell werth vindt ik super fijn maar ook de veelzeidigheidzadels.

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:10

Hoi,
Is een wintec zadel (met voorkeur dressuur) ook geschikt voor een cpony?
zoja PB me even met welk type ;)
ben namelijk op zoek naar een nieuwzade.
Mijn pony heeft een moeilijke rug die door zijn leeftijd wat verzakt is...
helaas ben ik pas "opgelicht" door een ruitersport zaak die zei dat hun JC zadel
goed lag, ik had er geen verstand van tot ik ging longeren en het zadel als een gek ging
klapperen en zelf een leek ziet dat dat niet helemaal goed is :( nu maar opzoek naar een nieuwe oplossing

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:46

ik vind het echt een top zadel.(wintec pro dresuur) niks mis mee zit lekker en groeit mee (wisselbare bomen).
ik vind ze ook nog eens mooi om te zien (de suède achtige)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:16

Ik heb nu een wintec weet niet precies welke
had het paard al toen ik 'm ging rijden.
Maar hij is wel fijn vind ik zelf (oja de mijne is van kunststof dus ook erg licht)

octopussy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:04

je hoeft het niet in te vetten he!!!
dat is een heerlijk voordeel!
vriendin van me heeft um ook..
kheb zelf passier.. dus lekker vetten maar. . :j

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:10

Ik heb nu een Wintec 500 dressuur en nog niet intensief gebruikt door het weer, maar heb voor mijn eerste pony toentertijd ook een Wintec gekocht. Die heb ik 4,5 jaar gehad en zag er nog prima uit.

Ik heb er nu 2x opgezeten en het is wel wennen na mijn lederen zadel, maar het zit wel lekker comfortabel. :j

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:12

ik vind een wintec isabell heel lekker rijden ben er van plan een te kopen over de 500 hoor ik mindere verhalen

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:43

Ik heb sinds kort een 2e hands wintec, en hij zit goed. Maar god wat een piepgeluiden van m,n leren laarzen tegen dat zadel! Hebben hier meer mensen last van? En misschien een oplossing?

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:06

Ik heb sinds juni vorig jaar een vzh 2000 en ook last van die geluiden :P Oplossing? Gewoon stiller zitten met je benen :) Leer je daar wel van! haha..

Echter ga ik nu toch naar een leren dressuur zadel toe voor de rug van mijn paardje. Deze Wintec ligt een beetje verder achterover, niet zo handig dus, krijg je ook zo'n stoel zit van.. Verder schuif je idd niet in het zadel, maar dit vind ik juist niet meer zo fijn, vind een lederen zadel toch steviger en fijner zitten.

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:12

Voor mijn fries heb ik ook een Wintec zadel.
Ik vind het echt een super zadel en het is heel makkelijk te onderhouden. Bovendien maak ik soms wat langere buitenritten en dan is het echt ideaal.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:22

Mijn laarzen piepten ook heel erg, maar alleen als ik ze had gepoetst met schoensmeer. Nu doe ik de binnenkant alleen met zadelzeep em de rest poets ik gewoon met schoensmeer, dan is het gedaan met het piepen.