Jannepauli schreef:ellen83 schreef:. Ik twijfel of ik nu (vanwege jong paard) moet gaan voor een iets "goedkoper" zadel te en later, als ze stabieler is qua body, een op maat gemaakt zadel. Of gelijk op maat gemaakt. en?
Voor een jong paard ga je toch geen zadel laten maken?
Die kun je binnen de kortste keren aan de wilgen hangen of met allerlei toeters en bellen laten vermaken. Weggegooid geld
Ook in het goedkope circuit kun je een passend zadel vinden, Wintec bv waar je boom etc. kunt wisselen.
Pas als je paard uitgegroeid is en goed in de training bevestigd is ga je er iets pas op laten maken.
Ja helemaal mee eens..
Ik heb een vierjarige merrie. Ben er in juni mee naar de zadelmaker (Country Mill) geweest. Die hebben super veel tweedehands zadels, zo kom je aan een A merk zonder dat je je bankrekening hoeft te plunderen. Ik heb toen een tweedehandszadel op haar aan laten passen. Lag perfect, daar is echt geen duur op maat gemaakt zadel voor nodig. Hij verwachte dat ze enorm zou gaan veranderen qua bespiering en dat is ook gebeurd. Nu, 4 mnd verder, ligt mijn zadel al voor geen meter meer. Ze is enorm veranderd en gegroeid, zadel zit veel te krap nu. De wat betere merken kunnen ze daar qua boom ook goed aanpassen (beetje wijder maken bijv), dus ben benieuwd wat ze met mn huidige zadel kunnen.
Pas als mn merrie uitgegroeid(er) is ga ik over een nieuw zadel denken dat 100% ook naar mijn eigen wensen is qua wrongen e.d. Waarbij ik dan wel een type zal kiezen dat ook qua boommaat aan te passen is, voor als er qua bespiering toch veranderingen optreden.