[WN] welke merken bosal...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SmartBH

Re: welke merken bosal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 23:34

pfhoe wat komt er veel bij kijken om een goede bosal te vinden! Ik denk dat het zeker iets kan zijn voor ik en mijn paard als we er naartoe werken. Mag ik eventueel vragen waarom je eerder voor een bosal kiest dan bijvoorbeeld een touwhalster? Ik vermoed dat deze op dezelfde manier zullen inwerken bij het paard? (dit gewoon uit nieuwsgierigheid, ik ken hier nog niet zoveel van en probeer me zoveel mogelijk te informeren, mocht ik in de toekomst voor een bosal kiezen :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:21

Voor mij is het simpel. Aangezien je bij een touw halster meer druk hebt achter de oren en mn paard net op die plek een vettige OCD heeft zitten....

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:41

SmartBH schreef:
pfhoe wat komt er veel bij kijken om een goede bosal te vinden! Ik denk dat het zeker iets kan zijn voor ik en mijn paard als we er naartoe werken. Mag ik eventueel vragen waarom je eerder voor een bosal kiest dan bijvoorbeeld een touwhalster? Ik vermoed dat deze op dezelfde manier zullen inwerken bij het paard? (dit gewoon uit nieuwsgierigheid, ik ken hier nog niet zoveel van en probeer me zoveel mogelijk te informeren, mocht ik in de toekomst voor een bosal kiezen :)

Met een touwhalster mag je niet op show en met een bosal wel.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:47

en een touwhalster is niet bedoelt om mee te rijden, een bosal wel ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:48

zolang je nog op 2 handen mag starten :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:50

maar zelfs met 2 handen mag niet op een touwhalstertje :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:31

maar hele volksstammen rijden er 'buiten' wel mee :)
dus het is maar net wat TS voor ogen heeft :)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:53

Ik ben begonnen op een touwhalstertje en puur recreatief rondsturen gaat prima op een touwhalstertje. Als je niet meer dan een bosritje of rondje door de bak hobbelen wilt, is het misschien niet de moeite waard om een dure bosal aan te schaffen.

Het duurt nog wel een tijdje voor ik niet meer op twee handen mag Dubbeldun. Dus voorlopig hoef ik nog geen bit aan te schaffen :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:00

Voor mij zou het puur recreatief zijn hoor :) ben helemaal niet van plan om wedstrijden te doen ofzo :) of enkel trail maar dat zijn nog verre toekomstplannen :)