Welke beugels voor knieproblemen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:13

san4nie schreef:
Die gpg's klinken ook fijn inderdaad.. Ik ga nog meer twijfelen nu.

@Suikermeisje: Als ik ze koop, staat er dan op de één of andere manier vermeld welke links moet en welke rechts? Of zit er een heel handig systeem in?

@SmartBH: Beugel langer maken? Zo'n speciale opstapbeugel? Leren aan de andere kant op te stappen, als het echt in één been zit? Of een stoeprand of boomstam opzoeken? Binnen opstappen en dan wegrijden?

Ja, er staan in de beugel (op de plaats waar je de beugelriem doorheen doet) een hele kleine R of L staan.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:38

Ik rij zelf nu zo'n 2 jaar met de Metalabs. Gebruik ze voor zowel dressuur als springen en ik zweer er bij. Vind de combinatie van het beweegbare voetbed in combinatie met de air echt heel fijn en ze hebben goede antislip zodat je ze ook niet snel verliest. Heb ook mijn meniscus gescheurd gehad en daaraan geopereerd en alleen met deze beugels geen last als ik langer dan een uur rij. Voor mij geen andere meer!

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:05

UK_eef schreef:
@ Marije: waar haal jij nieuwe veren voor de GPG beugels? En dit kon je vader dus gewoon thuis vervangen?

@ Sannie: je kunt die van mij wel lenen voor een week. Op te halen in Usquert (op afspraak, moet ze even meenemen van huis).

ik heb nieuwe veren besteld op de site van GPG beugels

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:07

Prisca schreef:
Deze heb ik ivm knieen en enkels bevallen mij super.

[ Afbeelding ]

zulke heb ik alleen dan rider pro maar die waren daarna niet meer tekoop. Maar dat zijn echt fijne beugels.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:13

Ik heb een versleten knie en rijd met GPG beugels, zou niet anders meer willen en kunnen! Ik stap (bijna) nooit op vanaf de grond en wissel ze eigenlijk ook nooit om. Alleen de juiste instelling vinden heeft wat paardrij-uurtjes geduurd! (stond de boer naast de rijbak met zijn sleutel om de veer aan te trekken, mij lukte het niet...) Ik kan zelfs weer een hindernis meepikken zonder te creperen van de pijn! Vriendin heeft ze ook getest, en daarna gekocht, vanwege het comfort (ze heeft geen knie of enkelklachten.)

san4nie

Re: Welke beugels voor knieproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 09:10

@Uk_eef: ik zou ze heel graag eens proberen! Welke beugels heb je? usquert dicht bij :)
@suikermeisje: oké, dankje!

Volgens mij zag ik op de site van de divoza staan dat zij ook losse veren verkopen.

Vriendlief denkt zelf wel namaak gpg adapters te kunnen maken.. Ik ben benieuwd..