Teleurgesteld in Amigo deken, wie nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

racheeel_

Re: Teleurgesteld in Amigo deken, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:47

Ik heb ook 2 amigo's hier liggen, waaronder 1 dezelfde als de ts.
Mijn paard is niet erg voorzichtig. Plus dat hij altijd uit zijn dekens scheurde omdat de voorkant van de deken vaak te krap was.
Bij de amigo heeft hij dat probleem niet. Ben er erg tevreden over :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:37

Ik baal ook ontzettend van de aanschaf van mijn Amigo deken. Mijn ruin deed altijd jaren met z'n dekens (ook HH), maar hij was toe aan een nieuwe. Bucas was mij even te duur, dus denk ga voor Amigo. Pasvorm is super, maar binnen 2 dagen een fikse winkelhaak er in. Ik ga dus toch ook voor hem maar op zoek naar een Bucas..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:55

Ik ben super, super tevreden met mijn amigo deken!

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 08:47

Ik ga nu een nieuwe mail sturen naar de betreffende winkel.. -:(-

( ik was vol lof over de service, ik stuurde vorige week dinsdagmiddag een mail met mijn klacht, binnen 2 uur reactie terug.
Ook daar heb ik weer op gereageerd en nog voor het eind van de dag, had ik weer keurig een antwoord terug )
Woensdagochtend op verzoek foto's gestuurd van de deken en heb daarna helemaal niets meer vernomen van ze...
:n

( Het gaat om een regendeken, gelukkig regent het ook helemaal niet in deze tijd... _-:(
Als het nu om een zomerdeken klacht zou gaan, maakt het mij geen drol uit dat het eventueel wat langer duurt maar geloof niet dat dit heel snugger is...)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:48

Waarom bel je niet even?? Of ga je even langs met je deken? :)
Werkt over het algemeen beter dan een mail sturen met dit soort dingen.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 08:56

youngster schreef:
Waarom bel je niet even?? Of ga je even langs met je deken? :)
Werkt over het algemeen beter dan een mail sturen met dit soort dingen.

A. omdat ik al gebeld had, ze vroegen mij in welk filiaal het gekocht was, nouja dat was dus via
internet, dus moest ik via internet even een mail sturen.
Wat ik helemaal niet raar vind, ik werk zelf ook in een grote winkel waar ik de klachtenafhandeling doe,
heel veel leveranciers van ons willen het verhaal ook via de mail toegestuurd krijgen ondanks dat ik ze telefonisch
meteen benader waar de klant dan nog bij staat.

B. Er ook geen winkel bij mij in de buurt zit...

liesie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:01

Twijfel zeg... Ik heb altijd goedkopere merken gehad en dat ging prima. Nu ben ik toch aan het rondkijken voor een amigo deken met hals. Alleen de verschillende reacties brengen mij echt aan het twijfelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:03

Ik heb alleen maar amgio en wil nooit anders meer. Hh ging bij mij altijd stuk. Amigo niet. topdekens!

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:08

Let op als je een Amigo Rhino of Rambo deken te heet wast zijn ze niet meer waterdicht, dat staat ook op de wasvoorschriften.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 09:12

Wiske2 schreef:
Let op als je een Amigo Rhino of Rambo deken te heet wast zijn ze niet meer waterdicht, dat staat ook op de wasvoorschriften.

Maar dat staat op alle dekens, dat je je aan de wasvoorschriften moet houden.
Niet gek overigens, dat spul wat je deken waterafstotend houdt, zal smelten bij te hoge temperaturen.

( mocht je ooit een goede outdoordeken hebben, * geen Global dekentje* en daar zit een scheur of winkelhaak in, dan
zul je zien dat er aan de onderkant van de stof, een soort rubber stug goedje op de stof zit.
Dit kan niet tegen te warme temperaturen )

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:12

Ik ben ook niet tevreden en voornamelijk de regendeken. Deze lekte snel door. Had wel meer verwacht zeker voor dat geld! Had een pagony gekocht en deze was super waterdicht! Heb alleen nog een onderdeken van Amigo deze heeft niks te lijden. Maar voor mij verder geen Amigo dekens meer.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 06:17

Wiske2 schreef:

Zo ver ben ik nooit gekomen.
Na een paar flinke buien was hij al niet meer droog.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 06:34

Amigo bravo 100 grams: prima!

Amigo Hero Lite: na twee maanden en in wat fikse regenbuien niet meer waterdicht :(.
Heb nu maar een rhino regendeken gekocht.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 06:37

Hier een Amigo Bravo 250g (1200D). Prima deken, ligt als een huis en is goed waterdicht, ook na de jaarlijkse wasbeurt en de recente 24-uurs regen, geen roestende delen. Redenen om een andere te kopen zouden zijn als hij versleten zou zijn of als paardlief er qua breedte niet meer in past (PRE, groeit mogelijk nog in de breedte).
Een 600D deken zou ik zelf niet zo snel kopen, ook niet van andere merken. Heb nog 2 Weatherbeeta Freestyle met 1200D stof (0g en 360g), ook super dekens trouwens.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:11

Ik heb voor mijn AMH ruintjes ook Amigo dekentjes. De veulendekens.
Prima pasvorm. Volgens mij ook 600 denier?
Heb de oudste al jaren en die zien er nog als nieuw uit. En mijn ukken gaan ruig met elkaar om.
Dekentjes zijn echter nog niet beschadigd.

Roesten heb ik geen ervaring mee, aan de Amigo veulendekens zit alleen klittenband en kunststof ringen.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:14

HH, Amigo, Weatherbeeta, Rhino, BR, Dominick, ... Denk dat ze allemaal wel ongeveer vergelijkbaar zijn van kwaliteit. Pasvorm hangt veel af van het paardje zelf: net daarom goed dat er zoveel merken zijn: wat voor de ene goed ligt, is daarom geen succes op de andere. M'n paardje kreeg ooit haar nog bijna splinternieuwe HH fout opgelegd door de 'horsesitter' van dienst (heb ik 1x gevraagd en nooit meer - Lol): ze ging rollen en de deken ging ervandoor. Heb haar een paar uurtjes later teruggevonden met de deken rond haar hals en de helft afgescheurd. Zij had gelukkig niets, maar de deken mocht dus in de vuilnisbak. €130: bye bye. -O-

PS: Beste regendeken die we ooit hadden was een goedkopere Treadstone: ding heeft het 9 seizoenen supergoed gedaan! Hoorde van de paardenwinkel dat de reeks van 1 jaar later geen cent waard was en het daarover klachten regende (vergeef me de uitdrukking...).

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 14:30

Heel apart...

Heb nu eindelijk een mail terug ontvangen, dat ze mijn mail met foto's helemaal niet ontvangen hebben.
Vind ik best vreemd daar ik automatisch een ontvangstbevestiging krijg ;)
Ook vindt ik het dan heel storend, dat ik in de laatste mail netjes vermeld heb, dat ik de foto's diezelfde dag nog zou sturen..ze mij dan niet even mailen na 2 dagen, zo van, we hebben nog niets van je ontvangen, klopt dat? Nogmaals, ik werk zelf ook in een winkel op de afdeling klachtenafhandeling en wij zullen dat dus wel gewoon doen, omdat we oprecht met de klant meedenken en het probleem zo snel mogelijk verholpen willen hebben.
Heb nu om een persoonlijk ontvangstbevestiging gevraagd van de mail met foto's, ik ben benieuwd :)

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:28

Ik heb er vandaag 1 gekocht. Ik heb 5 dekens in huis gehad geen 1 die paste. Vandaag de amigo gepast zat goed. Zal morgen even kijken welkei ik heb:)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:40

Ik heb ook een amigo. Maar wel van 1200d. Hij is nog steeds goed en waterdicht. Behalve dat de honden de binnenkant gemold hebben. Maar na al die jaren nog waterdicht en fijne pasvorm. Al wordt ie nu wat aan de kleine kant voor der. Ik neem altijd een deken met zoveel mogelijk denier. Die van mij molt het anders ook zo. Maar in deze deken nog geen enkel scheurtje of iets. twee andere paarden op stal hebben ook een amigo maar dat is ook 600denier en daar zitten na twee jaar de scheuren in en is niet helemaal waterdicht meer en die van mij dus nog wel.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 09:59

Ik heb een amigo 600D hero 6 lite fleecegevoerd en ben er echt heel erg tevreden over, ze loopt er nu denk ik een maandje mee