Lotje199 schreef:Ik heb een premiere zadel.
Volgens de zadelmaker in dezelfde fabriek gemaakt als Kentaur dus eigenlijk heb je dan een Kentaur zadel voor een minder prijsje.
Heel goede kwaliteit en zit heerlijk!
Ik heb de Premiere Bordeaux voor 185 euro 2e hands kunnen kopen in een super staat dus je moet maar net geluk hebben denk ik.
Zadel is prima staat dus ik zou bokt en MP goed in de gaten houden!
Dat het in dezelfde fabriek gemaakt wordt wil natuurlijk nog niet zeggen dat het exact hetzelfde is met een ander merkje.
Je hebt nog altijd verschillende productielijnen in een fabriek, en ieder product heeft zijn eigen materiaal (goedkope vulling, dure wollen vulling - goedkoop restleer, duur A-kwaliteit leer). Ik heb zelf als bijbaantje in een fabriek gewerkt waar sushi geproduceerd werd. Zowel voor AH/Delhaize (goedkope sushi) als voor de duurste zaakjes. Bij AH ging gewoon de mindere vis erop, en duurde het een dag voor het werd opgehaald. Bij de duurdere sushi ging de beste vis erop en werd het na een uur al opgehaald en die dag nog verkocht.
Hoe komt het toch altijd dat mensen denken dat als het in dezelfde fabriek wordt gemaakt dat het dan ook hetzelfde product is

Echt leer is toch altijd het mooist hoewel kunstleer ook steeds mooier is geworden