Zadelmerken ? Welke zijn goed en welke niet.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:22

Lotje199 schreef:
Ik heb een premiere zadel.
Volgens de zadelmaker in dezelfde fabriek gemaakt als Kentaur dus eigenlijk heb je dan een Kentaur zadel voor een minder prijsje.
Heel goede kwaliteit en zit heerlijk!
Ik heb de Premiere Bordeaux voor 185 euro 2e hands kunnen kopen in een super staat dus je moet maar net geluk hebben denk ik.
Zadel is prima staat dus ik zou bokt en MP goed in de gaten houden!

Dat het in dezelfde fabriek gemaakt wordt wil natuurlijk nog niet zeggen dat het exact hetzelfde is met een ander merkje.

Je hebt nog altijd verschillende productielijnen in een fabriek, en ieder product heeft zijn eigen materiaal (goedkope vulling, dure wollen vulling - goedkoop restleer, duur A-kwaliteit leer). Ik heb zelf als bijbaantje in een fabriek gewerkt waar sushi geproduceerd werd. Zowel voor AH/Delhaize (goedkope sushi) als voor de duurste zaakjes. Bij AH ging gewoon de mindere vis erop, en duurde het een dag voor het werd opgehaald. Bij de duurdere sushi ging de beste vis erop en werd het na een uur al opgehaald en die dag nog verkocht.

Hoe komt het toch altijd dat mensen denken dat als het in dezelfde fabriek wordt gemaakt dat het dan ook hetzelfde product is :o?

Ladyson

Re: Zadelmerken ? Welke zijn goed en welke niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:43

Ik was 1500 kwijt voor een z.g.a.n. zadel. Ik had mazzel dat er een passende tweedehands in perfecte staat was, de nieuwprijs is vanaf 1900 geloof ik. Ik dacht dat ik mijn (Kentaur) zadel alleen ging laten opvullen dus dat was toch een heftige prijs opeens. Kent&Masters (S-line) lag ook goed, alleen daar kon ik echt niet lekker op zitten. Stalgenoot heeft dit zadel bij andere MSFC passer gekocht en vindt het een heerlijk zadel. Zij is lang en ik ben klein, de zweetbladen van Kent&Masters waren wat langer dus ik denk dat daar het verschil in zit.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:15

Focussed schreef:
Lotje199 schreef:
Volgens de zadelmaker in dezelfde fabriek gemaakt als Kentaur dus eigenlijk heb je dan een Kentaur zadel voor een minder prijsje.
Ik heb de Premiere Bordeaux voor 185 euro 2e hands kunnen kopen in een super staat dus je moet maar net geluk hebben denk ik.

Dat het in dezelfde fabriek gemaakt wordt wil natuurlijk nog niet zeggen dat het exact hetzelfde is met een ander merkje.

Je hebt nog altijd verschillende productielijnen in een fabriek, en ieder product heeft zijn eigen materiaal (goedkope vulling, dure wollen vulling - goedkoop restleer, duur A-kwaliteit leer). Ik heb zelf als bijbaantje in een fabriek gewerkt waar sushi geproduceerd werd. Zowel voor AH/Delhaize (goedkope sushi) als voor de duurste zaakjes. Bij AH ging gewoon de mindere vis erop, en duurde het een dag voor het werd opgehaald. Bij de duurdere sushi ging de beste vis erop en werd het na een uur al opgehaald en die dag nog verkocht.

Hoe komt het toch altijd dat mensen denken dat als het in dezelfde fabriek wordt gemaakt dat het dan ook hetzelfde product is :o?

Toch had de zadelmaker gevoeld en gekeken en dacht hij dat het een kentaur was door de kwaliteit ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 18:17

Ik zou niet naar EJ gaan als ik jou was. Ik heb die zadels eens bekeken en allemaal rommel, niet recht, geen verstand van zaken....

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 21:55

antje_vip schreef:
Ik zou niet naar EJ gaan als ik jou was. Ik heb die zadels eens bekeken en allemaal rommel, niet recht, geen verstand van zaken....

Nee dat was mijn plan ook niet, is net als pagony huismerk waar ik me niet heel prettig bij voel.
En ik heb even rond gezocht vanavond en die paar positieve geluiden die ik gehoord heb , vallen weer in het niet bij de negatieve :)
Thnx!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 22:13

Dubbel post, ik let weer niet op
Laatst bijgewerkt door S_uus op 17-10-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 22:13

Lotje199 schreef:

Ik zit veel op bokt en MP indd, ook speurders en marktplaza omdat ook veel mensen daarheen schijnen te gaan omdat je bij MP vanaf 100 euro moet betalen voor je advertentie.

Focussed
Oké dank je :D Echt leer is toch altijd het mooist hoewel kunstleer ook steeds mooier is geworden
Laatst bijgewerkt door S_uus op 17-10-13 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:13

Mijn MSCF zadelmaakster is erg te spreken over Kent & Masters, ze noemt het een A-kwaliteit zadel voor een B-prijs ;) worden in Engeland gemaakt dacht ik, mooie brede kussens en goede kwaliteit vulling, daarbij komt nog dat je het kopijzer kunt verwisselen, wat scheelt qua passen! Ikzelf heb een Kent & Masters model General Purpose op m'n kwpn merrie liggen, en die ligt als een huis, en zit erg fijn en lekker zacht, geen enorm diepe zit, maar wel veeeel meer steun dan m'n wintec! Ik ben er blij mee dus!
Verder heb ik ook nog een KN dressuurzadel, zijn in mijn mening ook gewoon goede en hele fijne zadels!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 22:27

Ladyson schreef:
Ik was 1500 kwijt voor een z.g.a.n. zadel. Ik had mazzel dat er een passende tweedehands in perfecte staat was, de nieuwprijs is vanaf 1900 geloof ik. Ik dacht dat ik mijn (Kentaur) zadel alleen ging laten opvullen dus dat was toch een heftige prijs opeens. Kent&Masters (S-line) lag ook goed, alleen daar kon ik echt niet lekker op zitten. Stalgenoot heeft dit zadel bij andere MSFC passer gekocht en vindt het een heerlijk zadel. Zij is lang en ik ben klein, de zweetbladen van Kent&Masters waren wat langer dus ik denk dat daar het verschil in zit.

Dus 1500 zo goed als nieuw zadel, maar daar bovenop nog het opvullen?

Ja ik heb iemand op stal die heeft ook korte benen en zij heeft bewust gekozen voor korte zweetbladen, dus zou best kunnen :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:48

Princesj schreef:
Ik heb hele slechte ervaringen met Kentaur, nooit meer een voor mijn paarden.

Ik ben benieuwd wat jouw ervaring is?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 23:35

Ja ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, hoor goede dingen.
Als ie niet past, past ie niet ala maar ik hoor bijvoorbeeld over Kentaur lang niet zoveel verkeerd als over Wintec (nu lees ik bij toeval inderdaad weer slechte verhalen, altijd achteraf he )

Ik begreep wel uit dit topic dat ook Kentaur zadels aan te passen zijn, weet iemand in hoeverre dat kan?
Dat als het zadel zaterdag bijv. niet past, is het dan een idee om de master saddle fitter te vragen dit te doen qua boom of gaat dat teveel kosten voor 'een 2de hands' zadel?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:28

Zadelmakker omschreef het als volgt: als je een passende Kentaur had, maar het paard is ondertussen veranderd dan kan je het zadel waarschijnlijk weer passend maken. Maar bij een helemaal niet passend zadel ging dit niet lukken.

Andere zadelmaker heeft mij dit te lange zadel verkocht. Vervolgens afspraak bij andere zadelmaker gemaakt, door het Kentaur merk dacht zij dat ze het zadel ging aanpassen, had voor de zekerheid wel een uitgebreid consult afgesproken (130 euro). Toen bleek dat mijn zadel te lang was en daar kon ze niets mee doen of ze moest alles gaan verbouwen. We waren ook snel klaar daardoor dus heb 80 euro betaald en nieuwe afspraak gemaakt, want de meeste zadels die ze bij zich had waren te lang en ik wilde meer keuze hebben. Op de nieuwe afspraak heb ik zadel gekocht (1500 euro) en geen consultkosten betaald. Na een maand ging het zadel opeens schuiven en is ze het gratis komen opvullen. Heb toen wel een MSFC singel gekocht voor 140 euro.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:27

De MSFC komt ook uit Engeland is kwalitatief een goed zadel van leer. (zelfde als Thorowgood en kent en Master volgens mij)
Ik vind de Wintec ook niet zitten kreeg er pijn in mijn rug van.

Ik denk dat je moet kijken via Bokt en MP wat voor zadels bij jou in de buurt zijn en gewoon eens gaan passen ofzo, want iedere keer een zadelmaker kost ook veel geld en mocht je iets hebben wat (bijna) goed ligt en zit kan je altijd een zadelpasser laten komen.

Omdat mijn paard nu erg veel veranderd en mijn MSFC te groot is geworden heb ik nu een WOW gekocht een rib uit mijn lijf, maar de boom kan wel vrij makkelijk aangepast worden.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 12:47

Die MSFC heb je te koop zie ik ? :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:02

Pfoe waar ruiz diaz wordt gemaakt
Hangt samen met de Anky zadels, dat weet ik wel.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 14:03

Das in ieder geval positief!

BR , lijkt me ook geen top zadelproduct...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:14

Rossner en Horka komen ook uit Engeland vertelde mijn zadelmaker :j

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:18

Ik heb tweedehands springzadel van stubben, heerlijk zadel.
En had ook tweedehands spring prestige. Ze zaten beiden heerlijk, en zijn goede zadel.
Ook goede kwaliteit.

Ik heb als dressuurzadel, een quur (van ej.) vergelijkbaar aan rossner, natuurlijk mindere kwaliteit.
Maar daar betaal je ook minder voor, ik vind de zit wel heerlijk van dit zadel.

Quur heeft ook springzadel en veelzijdigheid.

Je ziet zeker verschil in de merken maar als het maar prijs kwaliteit verhouding is.
En dat het zadel goed op de rug van je paard ligt en jij er lekker in kan zitten.
Laatst bijgewerkt door Merel__ op 18-10-13 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:20

S_uus schreef:
Die MSFC heb je te koop zie ik ? :)

Haha ja dat klopt, wat niet meer past moet weg.
Boom is een maat te groot voor mijn paard geworden

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 14:34

Maar is het nou 17,5 of 18 inch :)
Ik zoek wel een medium/wide !

Iemand ervaringen met chamberlain?

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:41

S_uus schreef:
Das in ieder geval positief!

BR , lijkt me ook geen top zadelproduct...

BR heeft een zadellijn genaamd Premiere, waar ik al eerder iets over zei.
Heel fijne zadels en goede kwaliteit!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 15:01

Oh toch wel , nou zo word mn keuze wel wat uitgebreider :)

Celieen en Merel, ik zie jullie reacties nu pas.
Wel goed om te weten, ik krijg nu ook op FB veel goede reacties op Rossner.
Ik snap dat de kwaliteit qua leer dan iet wat minder is , maar goed als ik er fijn op zit en het mijn pony goed ligt waarom niet :)

Dank je Celieen dan zal er vast wat goed aan zijn!

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 15:20

S_uus schreef:
Maar is het nou 17,5 of 18 inch :)
Ik zoek wel een medium/wide !

Iemand ervaringen met chamberlain?

De kussens zijn 17.5" met franse kussen oftewel nog iets korter dan 17.5" en de zitting is 18"
Dat is het verschil.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 16:29

Aah kijk, heb je foto's ? :)

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:45

S_uus schreef:
Aah kijk, heb je foto's ? :)

Hij staat op de bokt markt ik heb alleen geen idee hoe ik die link hier neer moet zetten.
Even op zadels zoeken MSFC dan heb je hem denk ik zo gevonden