Met welke beenbeschermers trainen jullie altijd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:46

_Alarm_wlkp schreef:
Als ik zonder rijd loopt ze voor geen meter omdat ze zodanig bezig is met voorzichtig lopen dat het niet fijn te rijden is...
Ja strijklappen gewoon zijn niet genoeg want boven strijklappen raakt ze zich ook en gewone strijklappen over mijn bandages omdat ik geen gaten wil.

Dan zou ik toch op zoek gaan naar een manier om haar sterker te maken. Het klinkt alsof ze slap is en daardoor een stukje coördinatie niet voor elkaar krijgt. Of heeft ze een dusdanige afwijkende beenstand dat het hier uit voort komt. De mijne is ook lomp voor het leven, maar zo erg dat hij de gaten in zijn bandages loopt is het niet.

Chelinka

Re: Met welke beenbeschermers trainen jullie altijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:04

het wil toch niet zeggen als je paard strijkt, dat het slap of lomp is?

ik rij mijne altijd rondom in bescherming :) bandages en springschoenen, BR promax zondom of peesjes en strijklappen. ook altijd springschoenen
met bandages of promaxen loopt hij een stuk zelfzekerder. en hij is niet lomp of zwak/slap :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 22:05

liedjuh2 schreef:
_Alarm_wlkp schreef:
Als ik zonder rijd loopt ze voor geen meter omdat ze zodanig bezig is met voorzichtig lopen dat het niet fijn te rijden is...
Ja strijklappen gewoon zijn niet genoeg want boven strijklappen raakt ze zich ook en gewone strijklappen over mijn bandages omdat ik geen gaten wil.

Dan zou ik toch op zoek gaan naar een manier om haar sterker te maken. Het klinkt alsof ze slap is en daardoor een stukje coördinatie niet voor elkaar krijgt. Of heeft ze een dusdanige afwijkende beenstand dat het hier uit voort komt. De mijne is ook lomp voor het leven, maar zo erg dat hij de gaten in zijn bandages loopt is het niet.

is een draver, heeft gekoerst en staat idd zwakker achteraan. Dit word getraind en is al veeeel beter.
Ze heeft moeite met achterhand er onder te brengen en niet meer te moeten 'stuwen'.
En betreffend iemand die iets zei over andere strijklappen, dat heeft ze, hoge peesbeschermers van BR.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:37

Peesbeschermers van Dalmar. Ik heb twee verschillende daar van, de Speed (hele lichte peesjes) en de Eventer. De laatste gebruik ik met eventueel buitenritten, en springen etc. De Speed gebruik ik voor dressuur en lichte buitenritjes, longeren etc.
Ik gebruikte een tijdje strijklappen toen we van rijmanier (andere instructrice) waren gewisseld en ze wat ging aantikken & strijken, maar inmiddels is ze sterk en stabieler, waardoor ze niet meer aantikt en bescherming niet meer nodig is.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:41

geen.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:00

De oude vertrouwde Eskadron peesbeschermers en strijklappen, deze blijven het mooiste. En een paar goede springschoenen.
Waarom? hij staat rondom op ijzers en ik wil er niet aan denken wat er gebeurt als hij een scherp randje aan een ijzer heeft zitten en er even goed mee langs zijn andere been haalt. En die springschoenen zijn zware noodzaak, hij krijgt zijn ijzers er overal af.
Dan zul je vragen waarom ijzers? We zijn een keer goed onderuit gegaan samen op gras zonder ijzers, dus ik rijd niet meer op gras zonder ijzers en punten. :)

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 08:54

Met inrijden en verder rijden had ze, ze niet nodig. Maar nu we verder aan het trainen zijn merk ik toch wel dat ze, ze echt nodig heb. Meestal heb ik gewoon simpele van BR om, ik heb ik de nieuwe van Harryhorse's met wol erin, ook erg fijn alleen worden de benen soms wel warm eronder, dus ik gebruik die voornamelijk op wedstrijd. Ook heb ik nog van de harde van Veredus, maar die vind ik te hard om dagelijks mee te rijden, dus die zijn voor buitenritten of als we ooit een keer gaan springen. :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:28

BR peesbeschermers voor en achter bij licht werk/ longewerk.
Fleecebandages voor en achter bij zwaarder werk (of als-tie in set moet zijn := )

En altijd springschoenen want hij durft wel eens aantikken.
Die van Décathlon gaan hem het beste, springschoenen van BR of die gewone rubber gevalletjes krijgt paardlief wondjes van.

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:33

Meestal niks, alleen voor springen veredus peesbeschermers

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:35

Peesbeschermers, kogelbeschermers en springschoenen :)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:34

Meestal alleen springschoenen. Wil er nog wel eens meer bescherming om doen wanneer ik denk dat het nodig is. Als ik echt wat moeilijkere dingen ga vragen heb ik ze wel graag in bandages achter, in mijn ervaring hebben ze daar steun aan als je ze meer verzamelt. Maar dat is bij mijn merrie nog niet echt aan de orde.

Heb een hele tijd standaard rondom in bescherming gereden maar van de zomer werd het zo warm en eigenlijk strijkt ze niet en tikt ze niet aan. D'r gekke acties zijn ook wel weer over (jong paard :P).

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 14:43

Geen, want ook geen ijzers.