help, geen enkel zadel past lekker!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:52

Blijheid schreef:
De zadelmaker in Heteren heb je sowieso een goeie aan :j

neem aan dat je niet Divoza bedoelt? Want dat zijn geen echte zadelpassers he?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:45

arty schreef:
het toverwoord kan zijn : souffle kussens. een half diepe zit wil ook vaak helpen. Zoek je een dressuur of een veelzijdigheid of ? en... leffroi heb 4 x msfc ghad, komt allemaal uit hetzelfde wallsall, zelfde fabrieken, heeft alleen een andere naam en is een stuk duurder ( o.a.crown/ideal, kent & masters, thorowgood, fairfax etc)

Ik ben op zoek naar een nieuw dressuur zadel en waarschijnlijk raak ik ook aan een nieuw springzadel -O-

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:38

arty schreef:
het toverwoord kan zijn : souffle kussens. een half diepe zit wil ook vaak helpen. Zoek je een dressuur of een veelzijdigheid of ? en... leffroi heb 4 x msfc ghad, komt allemaal uit hetzelfde wallsall, zelfde fabrieken, heeft alleen een andere naam en is een stuk duurder ( o.a.crown/ideal, kent & masters, thorowgood, fairfax etc)

Dit is niet correct!
De Ideal-fabriek maakt o.a. Crown zadels en hun (evt. aangepaste) modellen worden ook voor 'private label' gemaakt.

Kent & Masters, Thorowgood en Fairfax zadels komen bij Fairfax vandaan. Deze zadels zijn door hen zelf ontwikkeld, uitgebreid getest op pasvorm via drukmeting (Pliance) en biomechanisch (Centaur) en vervolgens in productie genomen. Fairfax brengt deze zadels op de markt via bij aan aangesloten dealers en maakt deze zadels niet onder 'private label', zoals Ideal wel doet.

In Walsall (Engeland) zit de zadelindustrie, zoals je in NL de schoenenindustrie in Waalwijk (Brabant) hebt (had). In Walsall vind je heel veel verschillende zadelfabrikanten, die allemaal hun eigen zadels maken.

arty

Re: help, geen enkel zadel past lekker!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 20:44

dat bedoelde ik dus : ideal: een fabriek die bij elkaar een heleboel merken maakt. Geeft niks, maar als jouw type zadel er niet bij zit, zorgt een andere merknaam voor hetzelfde zadel echt niet dat hij beter gaat passen. En zo kan het gebeuren dat je ik weet niet hoeveel zadelpassers aan de deur krijgt met andere merknamen, maar met dezelfde zadels....dat was het punt dat ik wilde maken. En dat veel msfc-ers hun waren bij fairfax betrekken( ff thg en k&M) is bekend, dus als dat niet zit voor je, moet je zoeken naar iemand die nog andere merken vertegenwoordigd en daar ook daadwerkelijk voldoende pasmodellen van in huis heeft.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:40

Zonder zadel! Sorry heel flauw...
Ik heb geen idee....