Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Olympia96 schreef:Ja dat is wel wat ik eigenlijk bedoelde. Inmiddels bekruipt mij soms het gevoel dat je het misschien nooit goed kunt doen? Dat ik nu het beste uit allerlei 'kwaden' voor mijn paard heb gekozen? Ik bedoel, zonder zadel is slecht voor de rug, boomloos en bareback ook en ook een zadel is een niet natuurlijk iets wat hoe dan ook invloed op de fysiek van een paard uitoefent![]()
Wat mij opvalt is dat het besef (in ieder geval bij Engels) nu meer en meer lijkt te komen en dat 'men' wel moeite heeft met de nieuwe inzichten, omdat we toch al eeuwen zo rijden en we vroeger 1 zadel hadden dat op alle paarden paste. Ik ben overtuigd op basis van wetenschappelijke argumenten, inzicht in het bewegingsapparaat én door zelf te voelen wat er met mijn paard gebeurt als ze een goed passend zadel op heeft.
Ik weet zeker dat meer mensen op basis van bovenstaande 3 zaken óók overtuigd zouden raken, maar dat het kostenplaatje roet in het eten gooit.
_Cindy schreef:Ik ben niet bekend met blankets die jij bedoelt Elcid, dus ga ik er vanuit dat je een showblanket bedoelt
antje_vip ging het niet gewoon om een boomloos zadel?

Maar uitdagend kan ook 
.... pffft.
VivaLaVida schreef:Benfan; bijna elk westernzadel heeft 'wol' aan de onderkant. Maar geen kussens en dat is waarom er een pad onder moet. Dus je hebt gelijk.
Let op, pad.. blanket is sowieso niet om als enige onder een wn zadel te leggen.