Massimo komt van argentinie, dat weet ik, dat heb ik al opgezocht. In duitsland is de stock en komen alle aanvragen binnen en wordt alles eigenlijk gedaan behalve het eigenlijke maken, dat gebeurd in argentinie omdat dat goedkoper is.
Ik weet niet wat het beste is, blijkbaar heeft er niemand ervaring met het verbreden van deze zadels, maar is het voor deze zadelmaker een alle daagse klus. Ik weet niet wie ik moet geloven.
Heb ondertussen contact met een 3de zadelmaker, die zowel zadelmaker 1 als 2 kent. Heb hem nu alle info doorgestuurst. Eens horen wat hij zegt.
Bates is de lederen variant van Wintec. In de nieuwe modellen kunnen net als bij de Wintec zadels de kopijzers worden uitgewisseld. Verder zijn er nu pads verkrijgbaar waarmee je de zadels indivueel zelf kan aanpassen. Vanaf 15 november t/m 31 december loopt er een actie, je krijgt dan bij elk zadel van Bates/Wintec een set kopijzers en een set pads.
Bedankt voor de info hotchoclat, maar de standaard groottes van wintec/bates voldoen niet voor mijn paard. Ook de wintec wide niet. Vandaar mijn probleem
Ik denk dat ik er niet uit kom tot ik een van de zadels heb gekocht en een aantal maanden heb gereden.
jackyline
Geplaatst: 20-10-13 12:23
Mijn massimo is via druk verwijd. De wintec heeft ijzeren verwisselbare kopstukken maar de boom in het zadel is van kunststof en die zal je misschien via verhitting kunnen verwijden en er dan een paars kopstuk in doen. Greendistance zit in de massimo. Net als De Zadelmaker (die heeft mijn zadel wijder gemaakt) uit Heteren.
Laatst bijgewerkt door jackyline op 20-10-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Waarom een zadel die daar niet voor gemaakt is laten verbreden wat de boom zwakker maakt en volgensmij ook de garantie laat vervallen? laat dan een zadel op maat maken...
Ik bestel de Bates en Wintec zadels bij Waldhausen. Ik heb toen ook maar eens gevraagd hoe het zit om in de normale zadels de lila (wide) kopijzers te doen. Dit ook omdat daar meer vragen over zijn. Dit wordt dus afgeraden omdat je het hele model zadel daarmee uit zijn verhoudingen haalt
De lila kopijzers dus alleen in de wide zadels van Bates en Wintec, de andere passen in de normale zadels. De groothandel raad het dus af, dat zal niet voor niets zijn.
Maar het gaat niet over een lila kopijzer in een gewoon zadel steken; het zadel wordt uitelkaar gehaald en de gehele boom (niet het kopijzer) wordt op maat verbreed. Ik weet ook niet of de boom daar hinder van ondervind? Die zadelmaker zegt van niet.
Garantie vervalt niet, omdat hik erkend is en de garanties voor die zadels zelf inorde maakt.
Maar waarom kan dit dan wel volgens een gerenomeerd zadelmaker waarvan al 2generaties in dr zadelmakerij zit en ik alleen maar goedr verhalen hoor? Is dit specifiek dankzij bates/wintec?
Begrijp me niet verkeerd, ben hem hier niet aan het verdedigen, ik probeer er alleen een touw aam vast te knopen.
Maar wat is het kostenplaatje om de gehele boom aan te gaan passen?
Ik heb een aantal jaren geleden ook op mijn zadelmaker vertrouwd (was toevallig een wintec en toen verkocht ik ze nog niet zelf). Een maand later kon ik een ander zadel kopen. Dit was een Kieffer Genf ook met verwisselbare boom. Drie maanden daarna weer aan een ander zadel. In een half jaar tijd heb ik toen 3 nieuwe zadels gehad, dit was een behoorlijke kostenplaat. Daarnaast ook nog een osteopaat erbij gehad. Dit alles omdat ik op de zadelmaker had vertrouwd. Het was een hele dure maar ook hele leerzame tijd.
Ik weet wat Bates en Wintec nieuw kosten (heb hier de catalogussen voor me liggen inkoop en verkoop). Als ik in het begin ook gewoon voor de Wide was gegaan had me dat een hele hoop geld gespaard. Zeker nu met het nieuwe systeem van de pads erbij.
Kost evenveel als het zadel (isabell werth), hij rekent bij verkoop van een nieuw zadel geen extra kosten.
En daar ben ik idd ook gewoon enorm bang voor. Ik ben student en ik werk keihard om mijn paard en dit nieuwe zadel te betalen. Als het niets past, of na een paar maand een ander moet, weet ik niet of ik dat nog kan betalen.
Maar is het dan veiliger van de massimo te kopen? Een zadel dat veel minder aanpasbaar is.
Maar een bates kost ook een flinke duit en die past dan ook nog voor geen meter in de normale vorm. ook andere merken kunnen prima zadel op maat maken gok dat je uiteindelijk niet zo gek veel duurder uit bent.