Balou_k schreef:kappiegirl schreef:Ik zou eens kijken voor een synthetische zadel van Harry's horse daar zitten verstelbare bomen in en heeft bij mij ook op een heel breed paard gelegen lag perfect. Heb nu een Harry's Horse leren dressuur zadel en dat ligt op een hele ronde tinker en dat ligt ook super daar zit een standaard wijde boom in en is ook heel fijn schuift niet want een boomloze schuift ook op deze tinker en mijn zadel dus niet.
Ligt volgens mij als je op Marktplaats kijken ook niet zo hoog in prijs klasse dus denk ik dat je dan voor nog geen 300euro een goed zadel zal hebben. Succes met zoeken.
Maar zou eerst het diertje even lekker los gaan werken aan de longeerlijn voor je zadels gaat passen zodat de pony eerst leeft ontspannen en los kan laten in de rug anders zit je zo weer met het zelfde probleem...
Heb hier voor een zeer ronde tinker ook een barefoot geprobeerd maar schuift als een gek, je kan niet opstappen je moet een pootje krijgen anders lig je met zadel en al onder de buik van de pony haha daar zit ze vast ook niet op te wachten...
Dier word eerst behandeld door een osteopaat en word nu helemaal niet gereden natuurlijk, longeren word wel gedaan net zoals wandelen en grondwerk!
Dat is super, dan zal de pony als ze straks zadels gaat passen vast en zeker een stuk fijner lopen ook voor de ruiter omdat ze weet hoe ze haar lijf kan gebruiken. Fijn dat er zo goed om de pony gedacht word en dat ze het probleem heel serieus nemen. De meeste rijden door met een slofteugel of bijzet teugel en denken dat het aan de pony ligt ipv aan de ruiter of het zadel of hoofdstel.
Hoop dat ze snel een fijn zadel heeft zodat ze lekker opnieuw kunnen beginnen. Succes met zoeken!