Bucas Power Turnout Extra --> ervaringen gezocht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Re: Bucas Power Turnout Extra --> ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:32

Ja klopt. Maar met de stofzuiger gaat het verwijderen toch prima? Kwam er laatst achter dat m'n schabrakken super snel haarvrij zijn met zo'n rubberen handschoen met noppen. Misschien ook een tip?

DexterM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:45

Hier ook al jaren fan van bucas. Heb een brede merrie met hoge schoft en dikke billen. Past perfect. Juist door al die plooi naden. Wel heeft ze schuurplekken, maar ze is dan ook altijd geschoren en heb de oudere modellen zonder nylon bij schouders en ze krijgt overal plekken van in de winter.
Heb de irisch turnout al 13 jaar, 1 keer zelf gewassen met speciaal spul, nog perfect waterdicht.
De smartex rain nu 4 jaar, nooit gewassen, perfect waterdicht, de vorige was na 10 jaar in een hevige regenbui minder waterdicht, ook nooit gewassen.
Heb de power turnout heavy met hals eraan vast, 5 jaar, perfecte deken, als het koud is wil ik er zelf wel onder liggen, heerlijk warm en niet zwaar.
Heb ook een altex 2000, al 14 jaar, 1 keer gewassen nog waterdicht, maar die is wel weer zwaar, ook niet meer te krijgen. Omdat ik dus meerdere dekens heb en altijd scheer valt het mee hoeveel haren er blijven zitten. Afgelopen jaar was het wel erger omdat ze niet geschoren was, maarja in het voorjaar haren eruit borstelen en weer klaar.

Heb voor ander paard vorig jaar de rambo duo gekocht. Toch niet blij mee. Voordeel ten op zichte van bucas vind ik de gladde binnen voering, paard blijft mooi glanzen en blijft geen haar aan vast zitten en het nieuwe model heeft veiligheids sluiting bij singel. Komt je paard er met een been in gaat er een clip kapot, die kan je zo vervangen, maar je paard is weer los. Door de 3 punts sluiting voorop vind ik dat ie juist erg smal wordt, mijn merrie zou het niet passen. En je bent met de liners in de weer. Voordeel de liners kan je zelf makkelijk wassen. Vind de deken na een jaar al wel minder waterdicht...

Heb net de bucas power turnout light gekocht voor jonge merrie. Met losse hals. Moet je er los bijkopen >;).
Kan van -10 tot +15 en kouder, warmer ook nog wel. Heeft bij schouder ook gladde nylon voering tegen het schuren. Hoop dat dat werkt. Als het echt kouder wordt doe ik er een deken onder, welke weet ik nog niet, iig één met een gladde voering. En verder niet (teveel) wassen. Veel succes!

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:48

Ik ben ook fan. Ik heb ook een paard van 163 cm met hoge schoft. Maatje 185. Pasvorm is super.
De Turnout Extra heb ik nu voor het tweede jaar.
Is snel droog, kun je af knipogen bijna, en hij blijft heel in de weide. Er wordt nogal ruig gespeeld bij mij...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:03

Grappig, Dexter, mijn breedgebouwde haffie past juist perfect in de rambo's met V front sluiting.
Geen enkele andere deken past zo mooi als die.
Heb pas een bucas gepast, maar die sluit te hoog. Mijn haf heeft.een diepe borst met lage hals aanzet en die wordt geblokkeerd bij de bucas.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 15:09

@Babsding: dat kleine detail dat jouw paard 163 is en een 185 op heeft is voor mij toch wel heel erg belangrijk!!! Ik heb een paard van 163 met altijd maat 195...Hoe zit dat met de jouwe? Heeft die van jou altijd 185 of alleen van bucas? Als ik de mijne een HH van 185 opleg, ziet dat er toch wel zielig uit bij de billetjes (die toch zeker zo'n 20cm geen deken hebben) ;)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:11

1.63 met een 185? Dat verbaast me... Bucas valt normaal. Ik heb altijd 195 en nu dus ook.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:13

Mijn fjord van 146 heeft ook 185 (6'0"). Heb eigenlijk altijd 185, ook al past 175 ook.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 15:14

Ja, maar jouw fjord heeft weer een hele andere bouw! Ik heb een langwerpig ieltje ;)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:14

Mijn compacte paard van 1.65, dus vrij kort is. hij heeft altijd 195 en van bucas dus ook

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:00

Sinds 3 dagen ligt 'ie er op en ik ben om...
Vind de deken heel duur maar wat een waar voor je geld: ideaal!

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:05

Heeft je paard het nu niet te warm? Ik durf het nog niet aan met deze temperatuur. Hij ligt mooi te zijn in m'n kast :-)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 04:55

Ik heb de irish gekocht voor de paarden en zelfs op mijn jonge paard waar geen enkele deken goed op ligt ligt deze deken al top.

Ik ben geen fan van de power turnout maar dat is persoonlijk maar ga voor de winter smartex turnout extra dekens bestellen.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:50

ik ben al mijn andere dekens nu aan het verkopen omdat ik voor mijn paardjes alleen nog maar bucas wil.

ik heb voor mijn paardjes de power turnout light.

Voor 1 fjordje in maat 6'3"/190 met de gewone nek en de andere heeft een big neck in een vrij speciale maat 5'9" /180cm we hebben binnen 1 jaar geprobeerd: rambo, rambo optimo, weatherbeeta, hkm, shires, merkloos, meerdere maten van bucas, en hebben nu eindelijk een deken voor ze waarbij ze geen wondjes in de hals krijgen en geen schuurplekken op de borst.

Bovendien vind ik het heerlijk dat ik me geen zorgen hoef te maken over dekens wisselen. ze hebben het nooit te warm ( heb ze met de hete zomerdagen niet op natuurlijk).

Helaas hebben beide paarden met grof geweld geprobeerd samen door de ingang van de paddock te stormen en is 1 deken achter een tyrap blijven haken en daardoor is er een klein scheurtje in de deken gekomen ( was zeer verbaasd dat de deken maar een klein scheurtje had want het ging echt met een rotgang). Die heb ik genaaid, geplakt en heb er een leuk strijkplaatje van de action overheen geplakt.

Tegen bijten zijn ze een stuk beter bestand, ben zeer tevreden over de kwaliteit. Ik heb van rambo vorig jaar de rambo duo geprobeerd maar was daar een stuk minder blij mee. de paardjes kregen er schuurplekken van en de kwaliteit vond ik persoonlijk echt veel minder als bij bucas. De onderdeken had binnen 2 weken een slijtplek, dat vind ik slecht voor zulke dure dekens.

enige nadeel wat ik bij bucas soms vind is de fleece binnenkant (maar dat geeft ook juist wel weer die stay dry werking wat ook echt heel fijn is) dus borstel ik de binnenkant regelmatig even schoon van de loszittende haartjes.

Het was voor ons ook even zoeken naar de juiste maat bucas maar nu ik eenmaal de goede maat heb gevonden wil ik niet anders meer. Ik moest vanwege bijters in de kudde wel noodgedwongen de overstap maken naar een oersterke deken omdat ze binnen 2 dagen onze dekens kapot vraten. Ik ben er superblij mee en tuf vanmiddag even naar de divoza om nog even te kijken naar andere types van bucas...;-)

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:27

Stalgenootje van mij heeft de bucas power turnout extra. Maar ik vind hem enorm zwaar en hij is heel krap bij de schoft en borst. Paard heeft geen overdreven dikke hals, maar een vrij brede borst.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:47

Ik heb sinds kort de Bucas Power Multi. (De lichte versie van de Bucas power met een onderdeken). Super fijn! Zo heb ik eigenlijk al genoeg aan de deken, voor de gehele winter, alleen met de echte winterkou heb ik nog de onderdeken. Echt een aanrader.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:35

Ik vind het fantastisch dat Bucas van meerdere modellen een Big Neck uitvoering op de markt heeft gebracht. Perfect voor de zwaardere typetjes zoals mijn Tinker. Hij sluit ook mooi aan, plooit mooi om de schouders heen en dekt van boven toch goed af.
Heb ook al meerdere KWPN eigenaren gehoord die ook voor de Big Neck hebben gekozen. Niet alleen koudbloeden hebben een bredere borstkast natuurlijk!
Ik vond het wel superstom dat de plastic draagtas binnen vijf minuten kapot was. De rits was meteen ontspoort en Bucas wil geen nieuwe opsturen omdat ze het niet als draagtas zien. Wat een onzin, ik had hem niet eens eraan gedragen maar gewoon open gemaakt he..
Voor mijn Tink van 1.56 heb ik overigens de Turnout light BN in 195 en de Smartex BN in 205! De Smartex is wel wat lang bij zijn achterbenen, maar zit nog net wat mooier bij de borst. Zo breed is hij dus. *D

CookieXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:21

Ben ik nou bijna de enige die geen goede ervaringen heeft met de Bucas power turnout light? Het lijkt alsof de buitenste waterdichte laag bij mij zeer snel verdwijnt. Vorig jaar heb een power turnout aangeschaft, deze was binnen 2 maanden niet meer waterdicht, paard was helemaal nat onder haar deken. Terug naar de winkel kreeg ik een nieuwe deken van Bucas. Nou ik helemaal blij!
Nu ligt de deken er dit jaar weer 2 weken op en eergisteren stond mn paard na een uur buiten al te rillen van de kou.. De deken was van binnen weer licht vochtig, paard was nog wel gewoon droog.. Maar de deken was zo zwaar geworden, hij had al het vocht opgenomen.. Ik snap er niets van.. Heb de deken nog nooit gewassen!
Pasvorm is tevens wel super! Maar voor mij geen Bucas met teflon buitenstof meer..

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:31

Serieus?! Dat is echt heel erg raar....
Vooral dat je met de tweede deken exact hetzelfde hebt.

Zelfs met deze herfstbuien is de binnenkant bij mij echt kurkdroog!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:00

Ja, van nattigheid heb ik ook totaal geen last! Vreemd zeg!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:41

Nou ik heb mijn bucas dekens gekocht. Welliswaar geen power versie maar de smartex extra .
Vind het een mooie nette deken en hoop er de winter door mee te kunnen komen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:41

Ik heb de smartex-versie en hij bevalt mij perfect, dus komt vast goed ;)

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:34

ik ben ook erg enthousiast over bucas (heb 2 power lights) maar idd mijn vriendin heeft een smartex en die is ook nat van binnen en loodzwaar geworden (binnen een jaar tijd) heeft ze gekocht bij de divoza dus zal haar adviseren er mee terug te gaan, Deken is nog nooit gewassen trouwens.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:28

viphorse schreef:
Dus ook weer fleece ..

De Irish Turnout & Freedom hebben geen fleece voering, maar zit je wel in de Bucas nog. Echter is de kwaliteit wel wat minder. Freedom zou ik niet durven op te leggen bij flinke langdurige regens.

Zelf heb ik de Irish Turnout (50 en de 300 versie), een bucas freedom 0 gram en dan de smartex rain (ongevoerd - alleen stay dry). Ik vind het echt een super deken. Ze zeggen dat de Rain overeenkomt met 100 gram .Maar daar kan ik haar langer onder zetten dan bv een 0 gram. Zoals gisteren, zonnetje erbij, gaat ze zweten onder haar 0 gram Rhino, maar onder de 100 gram Smartex is er dan weer niets aan de hand en voelt ze gewoon goed aan.

Het liefst wil ik een dikekre versie van bucas! Enige nadeel van het fleece vind ik wel dat het wat sneller scheef trekt en wat meer naar achteren trekt dan gladde voeringen. En ze komt er minder glimmend onder weg dan onder een gladde voerings deken.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 06:09

Even een vraag aan de bucas kenners.
De paarden staan onder 50 grams irish dekens en ik heb nu smartex all in one dekens liggen.
Nu is mijn vraag is de overgang niet te groot naar deze deken of kan dat wel ?
Is het bijv beter om nog een tussen deken te kopen.

Ik werk liever niet met onderdekens

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 06:59

Bucas, heb er sinds dit voorjaar weer een.
Maat tabel gevolgd en eigenlijk is hij dus een maatje te groot blijkt nu.
Hij trekt wat naar achter en gaat scheef liggen.
Doordat er een fleece rode stay dry voering inzit moet ik hem.minimaal 2 x per afdoen en weer recht opleggen.
Zomaar rechttrekken gaat niet omdat de fleece stropt.
Ik ben Rambo deken fan.
Maar heb een keer gekozen voor Bucas omdat hij de fijne Zilveren kleur heeft en daardoor ook prima op kan blijven als het warmer is. +10.
De andere paardjes hebben een Rambo deken. Naar volle tevredenheid.
Heb er van jaren oud en nog perfect waterdicht.
En ze worden elk jaar gewassen want wat denk je van zand mest dat beschadigd de deken ook.
Daarom wassen met Bucas was en aan de lucht laten drogen.
Niks aan de hand