Hier ook al jaren fan van bucas. Heb een brede merrie met hoge schoft en dikke billen. Past perfect. Juist door al die plooi naden. Wel heeft ze schuurplekken, maar ze is dan ook altijd geschoren en heb de oudere modellen zonder nylon bij schouders en ze krijgt overal plekken van in de winter.
Heb de irisch turnout al 13 jaar, 1 keer zelf gewassen met speciaal spul, nog perfect waterdicht.
De smartex rain nu 4 jaar, nooit gewassen, perfect waterdicht, de vorige was na 10 jaar in een hevige regenbui minder waterdicht, ook nooit gewassen.
Heb de power turnout heavy met hals eraan vast, 5 jaar, perfecte deken, als het koud is wil ik er zelf wel onder liggen, heerlijk warm en niet zwaar.
Heb ook een altex 2000, al 14 jaar, 1 keer gewassen nog waterdicht, maar die is wel weer zwaar, ook niet meer te krijgen. Omdat ik dus meerdere dekens heb en altijd scheer valt het mee hoeveel haren er blijven zitten. Afgelopen jaar was het wel erger omdat ze niet geschoren was, maarja in het voorjaar haren eruit borstelen en weer klaar.
Heb voor ander paard vorig jaar de rambo duo gekocht. Toch niet blij mee. Voordeel ten op zichte van bucas vind ik de gladde binnen voering, paard blijft mooi glanzen en blijft geen haar aan vast zitten en het nieuwe model heeft veiligheids sluiting bij singel. Komt je paard er met een been in gaat er een clip kapot, die kan je zo vervangen, maar je paard is weer los. Door de 3 punts sluiting voorop vind ik dat ie juist erg smal wordt, mijn merrie zou het niet passen. En je bent met de liners in de weer. Voordeel de liners kan je zelf makkelijk wassen. Vind de deken na een jaar al wel minder waterdicht...
Heb net de bucas power turnout light gekocht voor jonge merrie. Met losse hals. Moet je er los bijkopen
.
Kan van -10 tot +15 en kouder, warmer ook nog wel. Heeft bij schouder ook gladde nylon voering tegen het schuren. Hoop dat dat werkt. Als het echt kouder wordt doe ik er een deken onder, welke weet ik nog niet, iig één met een gladde voering. En verder niet (teveel) wassen. Veel succes!