Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:13

Ik zou wel willen, want ik ben zo iemand die uit een rek met 20 hoofdstellen feilloos het duurste weet te pakken (He, deze is mooi, even kijken wat die kost, o nee laat maar!')
Helaas mis ik gewoon inhoud in mijn portemonnee ervoor dus raken ze het aan mij niet kwijt.
Wel heb ik mezelf beloofd dat als ik Z mag starten dat ik zorg dat ik ipv mijn Lipicalaarzen een paar dure luxe Konigs heb, met hoge dressuurboog en verharde buitenschacht en de hele rimram erbij. Nu het hoedje out of the picture is, heb ik mezelf een ander cadeautje beloofd.

Ik rij trouwens ook gewoon met Decathlonbroeken thuis, rij nu al jarenlang met dezelfde drie broekjes en heb toch echt meerdere paarden te rijden staan :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:15

Tja, leven en laten leven, en die dure prijzen zijn niet echt iets van deze tijd, is al jaren zo!
Zelf koop ik alles 2dehands een enkele keer kom ik met een nieuwe deken of halster thuis.
Maar aangezien ik meer kosten heb dan alleen mijn paard vind ik het prima zo, hij komt niks tekort, ziet er netjes uit en we kunnen veilig rijden!
Cap zou ik nooit 2de hands kopen maar voor de rest maakt het me niets uit! En mijn pony ook niet! Kast ligt vol :')
Ben nogal een persoon die alles bewaard, dus t lijkt veel maar ik koop zelden iets nieuws.
Laatst bijgewerkt door Kermis op 11-09-13 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:15

Maar als je dan ook kwaliteit koopt is het imo niet erg.
Als ik naar een rek hoofdstellen kijk dan die ik een mooie en geheid dat die dan net 700 euro kost.
Je ziet het en zo'n hoofdstel gaat jaren mee.Sterker nog:die wordt alleen maar mooier in het gebruik.
Ik heb een paar hele mooie hoofdstellen en ben er erg zuinig op.
De laatste was een Arno Brandt hoofdstel van 325 euro,incl extra neusriem.Past precies bij mijn bruine AB zadel.

Maar dekjes etc koop ik echt niet duur.Zo zonde geld.Net als rijbroeken.
Ik kan toch wel zeggen dat ik ze pittig gebruik,maar mijn Horze broeken gaan net zolang mee als de Pikeur broeken hoor.
Mijn Horze softshell rijbroek gaat nu zijn 3de jaar in en is nog lang niet op zijn eindje.

Ik heb zelf een paar Pikeur GPA caps en een Samshield.De samshield is toch echt favoriet.
Die zit zo lekker dat ik daar toch zeker nog een keer een bruine van ga kopen voor op wedstrijden ook.
Bovendien kun je daar,als je er mee valt,de binnenschaal van laten vervangen.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:19

Ik verbaas me daar idd ook vaak over. Dure spullen zijn ook nog niet eens altijd beter van kwaliteit.
Bij sommige dingen kies ik bewust wel voor een beter en duurder merk maar over het algemeen probeer ik toch voor de iets minder dure spullen te gaan.

Verder houd ik de aanbiedingen goed in de gaten en heb ook al wel eens 2e hands spullen gekocht (zadel en wollen deken).

Kennelijk zijn er mensen die hier toch het geld voor over hebben anders zou het niet op de markt komen. Ik denk dan wel eens crisis??? Niets van te merken...

bulck

Re: Prijzen rijzen de pan uit, paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:23

Sommige zaken zoals basisstukken, kies ik voor kwaliteit en echt iets naar mijn zin. Zoals zadels en toebehoren en hoofdstellen. Dekjes en "prullen" maakt me niet zoveel uit.
Natuurlijk ben ik liever niet teveel kwijt, maar heb helaas meestal niet zo'n goedkope smaak.

Ach ja we werken ervoor, en meestal doe je zo'n aankopen niet wekelijks.

eboyjunior

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:24

ik ging pas een ander hoofdstel kopen en zag een mooie .
prijskaartje er aan van 685 .
ik dacht dat het een foutje was en ging na de kassa dacht zal vast een 68,50 zijn dus dacht een mooi goedkoop hoofdstel.
maar bij de kassa was ie toch echt mooi 685 euro pfff hahah stond ik effe voor banketstaaf

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:27

Dekjes, dekens, poetspullen, rijbroeken, laarzen etc daar betaal ik echt geen hoofdprijs voor. Het enige waar ik meer geld voor wil uitgeven is zadel en hoofdstel, want ik vind het belangrijk dat mijn paard daar geen problemen van mag ondervinden / krijgen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:27

tjah ik hoef al die dure dingen niet... koop voor me paard dan wel weer b.v een dure sulky ipv een goedkope omdat ik liever kwaliteit heb wat dat te gaan.
maar qua rijbroeken voor mezelf gewoon 20 euro een rijbroek dan ben ik al blij een cap onder de 100 euro verder ook prima en merk kleding qua tshirtjes enzo doe ik niet aan...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:29

je noemt ook wel echt de duurste spullen op.

Maar als je goed shopt ben je niet duur uit en heb je super spul

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:30

Ik zou willen dat ik zo rijk was haha! :))
Nee hoor, ik vind dat soort prijzen echt belachelijk. Denk dat je dan echt voor een groot deel voor het naampje wat er op staat betaalt, en dat vind ik niet nodig. Ik vond mijn Marylot hoofdstel van 100 euro al een rib uit mijn lijf, en dat heb ik puur gedaan omdat ik niets vergelijkbaars vond wat ik goed genoeg vond, maar je zal mij nooit voor iets waar ook 100 andere vergelijkbare dingen van zijn, zo veel zien betalen (zoals rijbroeken etc)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:31

idd, t-shirts doe ik ook niet aan, tenzij er ergens een aanbieding is.
Een t-shirt/hemd/.. heeft echt geen meerwaarde.
Zadel, hoofdstel is wel. Dekjes boeien me echt niet, vind ik er een leuk dan koop ik die (en meestal vallen die ontzettend mee qua prijs). Laarzen hoeven niet de duurste te zijn maar daar wil wel kwaliteit van, ik vind mijn voeten belangrijk.. moet er tot het eind van mijn op lopen en ga die niet kapot maken om 50€ uit te sparen.. En ik ben ontzettend tevreden van de pikeur broeken, dus ik zie geen noodzaak om dat bijgevolgd te veranderen..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:33

Ik schrik er soms ook van...

Als ik kijk wat sommige producten me ook kosten om hierheen te halen.. Simpele lederen showhalsters moeten dan al meer dan € 200,- opbrengen. Voor dergelijk geld geef ik mensen liever de optie om ze te bestellen, maar eigenlijk wil ik niet eens dingen verkopen die zo bizar veel geld moeten kosten. Kan te gek ook, het is allemaal al duur genoeg.. Voor mij dan ook steeds de grote kunst om goede kwaliteit tegen lage prijs in te kopen.

Natuurlijk, zoals ik het nu lees kan die singel echt een probleem oplossen, dan is het het waard. Kwaliteit is sowieso wel wat waard. Heb bijv hele mooie dekens, kosten ook wel 130, maar ze liggen gewoon ideaal op die Arabs.. Maar ''doelloos'' meer geld uitgeven? Kennelijk is er toch markt voor, anders bestond het niet... Maar ik schrik er soms echt van hoor.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:36

Ik heb dat al gauw met dekens. Kijk je tussen de rekken en denk je oh dat is wel een leuke deken vragen ze er zo 600 euro voor. Dat is dan ook wel weer iets te veel van het goede evenals het verhaal met de dekjes wat al eerder voorbij is gekomen..

Vroeger kon je nog een leuk dekje ''nieuw'' kopen voor rond de 25 á 30 euro. Tegenwoordig zit je al gauw rond de 50 á 60 euro met uitschieters naar boven..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:41

Ik heb nu ook 2e hands dekens gekocht.
Ik zie ook veel leuke dekjes maar vind ze inderdaad ook te duur.
Dan wordt het toch echt altijd wachten op de uitverkoop.
Ik vind het soms echt belachelijk.
Meer een sport voor de rijken onder ons eigenlijk.
Pas een gaatje in me rijbroek ik koop dan ook echt niet gelijk een nieuwe maar maak dit gaatje.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:58

Nou een degelijke westernpad is de laatste tijd ook een rib uit m'n lijf :(
Zo'n mooie gezien voor 275 euro. 275 euro! Ik ben een student, geen miljonair.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:03

klumpertje schreef:
Ik wil toch even reageren, want de stelling dat dingen duurder worden vind ik niet helemaal correct.
Wij zelf hebben een ruitersportzaak en de dingen die al langere tijd op de markt zijn blijven toch echt dezelfde prijs behouden. De dingen die in de OP opgesomd worden zijn allemaal redelijk "nieuwe" artikelen, die zijn duurder dan de rest maar dat zal waarschijnlijk ook ergens in het gebruiksgemak/kwaliteit terug te vinden zijn.
Het is op dit moment ook erg moeilijk om nog weer iets nieuws op de markt te brengen, alles bestaat bijna al wel. En het wiel voor de 2e keer uitvinden levert geen centen op. Waarschijnlijk denken de mensen die nieuwe producten bedenken dat het dan toch maar duurder moet om iets nieuws te hebben.
Maar ik wil jullie toch echt even zeggen dat bestaande producten echt niet duurder zijn geworden (of de winkelier moet ze duurder maken) en mocht er op die producten ietsje bij zijn gekomen kan dat komen door de btw verhoging van vorig jaar ;)

Dat is ook niet helemaal waar, toch? Als leveranciers de prijzen optrekken veranderen de prijzen in de winkel mee. En zo krijg ik regelmatig nieuwe prijslijsten doorgestuurd, waarbij de prijzen zelden lager worden.. Ik pas die ook niet meteen aan in de winkel, maar als ik daarna mijn voorraad moet aanvullen en aan de nieuwe prijs moet kopen, hanteer ik ook de nieuwe adviesverkoopprijs. Als je die wijzigingen allemaal van je eigen (al beperkte) marge moet afhouden kom je er helemaal niet meer uit..

Om nog even op de 'hoofdvraag' van het topic te reageren.. Het klopt dat sommige spullen echt erg duur worden, maar toch merk je dat er vraag naar komt. Verhoudingsgewijs verkoop je echt nog steeds meer broeken van € 80 - € 100, maar er zijn altijd klanten die niet naar het prijskaartje kijken en makkelijk € 200 voor een broek neertellen omdat hij makkelijk zit of mooi is.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:10

Goh, het is wat de zot ervoor geeft he. (zot dan rijkeluis)

Wij doen het super met een hoofdstelletje van decathlon, het duurste dan van daar (nog altijd maar 55€of zo). onze beide caps komen ook van daar, 1 maal verkeerd vallen en dat is dan opnieuw 50€ (vind ik een redelijke prijs voor iets dat eens stuk vuilbak is).
Verder wil ik echt niet meer uitgeven aan mijn zadel dan ik gegeven heb aan onze paarden (oei, moet ik bij zadels kijken onder de 1000€. is mijn portemonnee wel blij mee hoor, BF en wintec here we come.)

Bij ons in de omgeving is een ruitersportzaak waar ook bijna alleen chichi spullen te vinden zijn, en dan nog liefst duurder dan hetzelfde op een webwinkel.
Daar zien ze ons enkel voor een halstertje (goed zoeken naar iets goedkoops met 2 fjorden, lol) of een borstel.
in die winkel zie je dan ook enkel chichi of dikke-nek mensen (mensen met een portemonnee zonder bodem waar altijd veel te veel geld in zit), je kent die mensen wel en als je ze ziet rijden, tja ...

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:16

Ik vind het wel een beetje leven en laten leven.

De vergelijking die iemand maakte met de keuze om voor iets exclusief voor Chanel te kiezen vind ik wel een duidelijke. Er wordt een keuze gecreeerd voor de klanten dus waarom niet.

Ik vind het juist een beetje raar als iemand echt geen cent over heeft om goede spullen te kopen voor zijn paard. Ik mag hopen dat zo'n persoon dan wel naar de kliniek kan als het paard iets heeft. Wellicht heeft zo'n persoon een megapotje gemaakt voor dierenarts kosten door alleen maar goedkope spullen te kopen ;-)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:25

Wat Netam zegt ben ik het ook wel mee eens, dekjes zijn erg duur geworden.
Een paar jaar geleden kocht ik voor 30 Euro een vrij dik en netjes doorgestikt dekje, met twee mooie contrastbiesjes erop gestikt, geen top of the bill maar ook geen rommel. Voor 30 Euro vind je nu vooral (alleen nog maar?) de dunne unikleur dekjes van het huismerk geloof ik.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:30

Heb nu ook een hoofdstel van Dyon en ik moet zeggen de kwaliteit is gewoon super goed.
Mijn vorig hoofdstel van een 30 euro heb ik 3 keer in de olie gelegd een nacht en nog super stijf en die Dyon is super soepel leer en heeft minder last van schuurplekjes door het stugge leer.

Hetzelfde met een springsingel met buikflap..
Eentje van 60 euro had ik binnen no time de elastiek uit het leer getrokken en veel wondjes op de buik door het schuren van dat leer,
heb er eentje van 120 geloof ik gekocht ( enige die ik vond in de juiste kleur en maat vandaar de prijs ) maar ik ben super tevreden. Lekker zacht leer en amper schuurplekken meer.

Soms is duurder écht van betere kwaliteit en merk je echt wel het verschil.
Dat is niet bij alles zo hoor! Ken iemand die een prestige zadel had en is overgestapt op een goedkopere wintec want die zat beter en past nog beter op het paard.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:05

Ik rij zelf ook in decathlon broeken, chaps en jodphurs en oude shirtsjes van mezelf.
Ik kijk altijd op marktplaats voor koopjes of extreme aanbiedingen bij shops.
Wat ik wel laatst heb gekocht in een rambo micklem multi bridle van me 170 euro wat ik al behoorlijk aan de prijs vond voor de rest je ik gewoon agradi laster van 4 euro ofzo.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:13

jsofie schreef:
Ik vind het wel een beetje leven en laten leven.

De vergelijking die iemand maakte met de keuze om voor iets exclusief voor Chanel te kiezen vind ik wel een duidelijke. Er wordt een keuze gecreeerd voor de klanten dus waarom niet.

Dat vind ik ook! Er zijn nu eenmaal altijd mensen die het nieuwste en duurste uit willen proberen en er veel plezier mee hebben.

Zelf kies ik vaak ook niet het goedkoopste uit :o Ik heb bijv. bij mijn pony's verschillende hoofdstellen van goedkoop naar duurder (maar geen 500 euro ofzo) en je merkt het echt aan de kwaliteit... En dan heb ik liever iets waarvan ik iedere keer weer denk van goh wat een lekker soepel leer etc etc :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 19:39

Moderatoropmerking:
Ik heb een oneliner verwijderd. Reacties in de trant van 'Ik volg even' zijn niet toegestaan op bokt.. Wil je het topic graag bewaren, dan kun je jezelf abonneren op het topic of de bookmark-functie gebruiken. Ook kun je zelf een stipje in het topic zetten door op de index op het icoontje voor het topic te klikken.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:21

Mijn mond viel vooral open bij die cap van €1000. Dan kan hij nog zo mooi zijn, maar, wat al meerdere keren gezegd is, één keer vallen en hij is stuk. De kans dat je er bijvoorbeeld maar een halfjaar mee rijdt is dus groter dan wanneer je een duur zadel aanschaft.

Een dressuursingel van bijna €300 snap ik ook niet helemaal. }:0
Blijheid schreef:
Wat ik lees over die dressuursingel is dat je die eerst mag testen, en dan houden als hij bevalt, en dat de nodige mensen ondervinden dat hun paard daar heel erg veel beter van gaat lopen.

Puur uit nieuwsgierigheid; wat doet zo'n singel dan precies voor het paard dat hij er beter door gaat lopen? :o

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 20:26

Ik weet nog dat ik ooit een manenkam heb gezien van 100+ euro. Daar viel mijn mond echt van open!
Verder ben ik westernruiter, dus weet niet hoe de prijzen bij divoza zijn :)