Past dit zadel (verwisselbare boom incl. foto's)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Re: Past dit zadel (verwisselbare boom incl. foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 11:26

Ik woon in Noord Brabant, Mill (tussen Cuijk, Uden, Nijmegen)

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:14

Ik vind het zadel eigenlijk helemaal niet verkeerd liggen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:09

ik heb even gelezen en gekeken en ik heb het gevoel dat het zadel te lang is.
het zadel moet naar mijn idee een stukje verder naar achter en dan komt hij denk ik voorbij de 18e rib.
het tussen kanaal lijkt me ook iets smal maar misschien dat dat wel gaat.

ben benieuwd wat de zadelmaker zal zeggen :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:18

Ik zelf heb een Ainsley op mijn draver liggen, die de rug net wat erger als de jouwe heeft.
Zadel ligt volgensmij niet voor 100% maar ze heeft de ruimte om over de rug te komen (wat ze dus ook gewoon doet), hierdoor is de bespiering steeds beter aan het worden en zullen de spieren naar het zadel toe groeien, omdat dit de ruimte ervoor geeft. Niet gelijk de perfecte oplossing, maar het werkt...

Rug toen ik het zadel net een maand had en het nog niet voor elkaar kreeg om over de rug te trainen
Afbeelding

Rug ziet ondertussen een stuk beter uit, al zijn we niet erg bezig met de rugspieren (eerst tempocontrole en afwisseling om haar koppie erbij te houden).

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 22:13

Zoals ik mijn paard haat bouw en alles ken, en vorige zadel ligging hoeft het zadel niet nog verder naar achter. Als het nog verder naar achter gaat ligt het totaal niet meer op de schoft of in die buurt. Ook vind ik de singelstoten vrij netjes uitkomen. Als het nog meer naar achteren zou gaan, zou ik bekand bij haar buik moeten aansingelen en dat hoort ook niet. Dinsdagmiddag komt ze, hopelijk past deze gewoon, ze neemt ook andere mee en voorbeelden. Ik hou jullie op de hoogte!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:36

Edit: ik ben niet meer helemaal wakker :')

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 21:18

Nou, de zadelmaakster is geweest (hele goede fijne service, niet uit op geld maar op het beste voor je paard) en zij heeft eerst Moontje helemaal gecheckt en bekeken, alles gemeten en genoteerd. Toen het zadel erop gelegd, zonder mij erop en met mij erop bekeken. Wat wol in het midden bijgevuld zodat het zadel ook daar perfect aansloot. Hij ligt nu dus heel goed :j Bedankt voor het meedenken. Over een tijdje weer een terugkom controle om te kijken of alles nog goed ligt, maar ze dacht dat dit zeker goed ging komen. Het zit dus eindelijk een keer mee en ik kan weer beginnen met rijden op te pakken!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 06:28

Wat fijn om te horen! :)