Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ewona schreef:Wij rijden ook met Swiss clips, en valt reuze mee.
Je hangt er beugels aan die je zelf wil.
Bij het vallen, valt je beugel mee.
Vroeger had ik looks, dat waren veiligheidsbeugels met een Swiss clip ingewerkt en die vielen ook af bij vallen, Vond ik echt super beugels, maar helaas vond ik die niet meer.
Dus dan maar de Swiss clips, want zonder deugdelijke veiligheidsbeugels mocht ik van mijn ventje niet meer terug beginnen met rijden.
Beugels zijn er nog niet onnodig afgevallen.
Paardjes45 schreef:Ik heb deze, heel tevreden over. Klikken zich meteen open als je iets harder valt, wel iets duurder.
[ Afbeelding ]

Moonlight17 schreef:Korfjes vindt ik persoonlijk ook onhandig, aangezien ik mijn voet dan net niet mijn bal van de voet erop kon plaatsen.
Visitor schreef:Ik heb deze, zijn volgens mij nog niet voorbij gekomen
http://www.nickyskeet.nl/De-Quick-Relea ... tain-Horse
donnar schreef:en je paard ook valt hij de kans loop eraan geregen te worden! Dit vind ik toch wel eng genoeg
Visitor schreef:Ik heb deze, zijn volgens mij nog niet voorbij gekomen
Jessica_R schreef:Hmm dat safestyle lijkt me ook wel wat, maar ik ben nog niet altijd even goed in hakken uitdrukkenof zou ik ze dan alsnog niet verliezen?

Blijheid schreef:Ik heb beugels met elastiek aan de zijkant gehad, werkt prima (al ben ik nooit gevallen en heb ik ze dus niet echt getest) en bij mij schoten ze ook niet los. Het rijd net zo als met gewone beugels.
Nu heb ik deze beugels en ze zijn geweldigGedraaide ophanging, licht gewicht (ze zijn aluminium) breed voetbed en superveilig met de korf er op. Aan mijn spaanse zadel staan ze ook nog eens heel stoer, maar je moet er wel van houden
[ Afbeelding ]
Iris92 schreef:Ik heb sindskort ook veiligheidsbeugels, niet dat mn tinkertje ooit wat doet.. Maar ik vind het voor mezelf gewoon een fijner idee..
In de winkel zeiden ze tegen mij dat je weleens hebt dat ze losschieten, maar dat heb ik nog niet mee gemaakt.
Ik heb deze
[ Afbeelding ]
Nagano schreef:Blijheid schreef:Ik heb beugels met elastiek aan de zijkant gehad, werkt prima (al ben ik nooit gevallen en heb ik ze dus niet echt getest) en bij mij schoten ze ook niet los. Het rijd net zo als met gewone beugels.
Nu heb ik deze beugels en ze zijn geweldigGedraaide ophanging, licht gewicht (ze zijn aluminium) breed voetbed en superveilig met de korf er op. Aan mijn spaanse zadel staan ze ook nog eens heel stoer, maar je moet er wel van houden
[ Afbeelding ]
waar kan je deze bestellen
Ik heb ze op Ebay gevonden.
Het voetbed is al vrij breed, en de korf steekt daar nog een aardig eind voor uit
Gaat prima dus
Nibbit schreef:Hier nog een SafeStyle fan
Je merkt niks van de open kant en verliest de beugel ook niet sneller dan bij normale beugels. Misschien juist wel minder snel omdat de ophanging voor de riemen gedraaid is waardoor ze plat liggen.
Bij onvrijwillig afstappen blijf je hiermee zeker niet hangen
Ook ervaring met bow balance, rijdt fijn naar of het ook echt veiliger is?
En de elastiekjesbeugels, werkt ook goed, ziet er minder mooi uit
Sjolvir schreef:Voet kan er niet door schieten en op lange afstanden kan je je voet er verder insteken zodat je verder dan de bal van je voet erin hebt zitten.
En ik heb maatje 42 a 43.
Rivano schreef:Visitor schreef:Ik heb deze, zijn volgens mij nog niet voorbij gekomen
Deze zijn toch ook met Mountain horse speciale onderzolen te gebruiken? Dat de blokjes op het voetstuk passen in de blokjes van de laars? Leek me ook wat, maar de combi van laars+beugel vond ik te prijzig in vergelijking met de 20 euro voor de 'altijd goed' korfjes. Voor wedstrijden zou het ideaal zijn.