Zadelmaker is geweest

Het probleem was voor hem meteen duidelijk, de vorm van de kussens achter klopt niet voor mijn paard. Zadel valt daar wat te smal qua vulling/kussens waardoor de kussens te schuin/puntig staan tov haar rug, wat zorgt dat zadel niet stabiel ligt en dus gaat schuren. Dit zag hij als prima op te lossen.
Ik heb mijn twijfels over de boommaat ook aangegeven, hij was het er niet mee eens dat hij te smal zou zijn. Ook uitgebreid nagemeten etc, vooraan ligt het zadel goed. Breder mag een zadel zelfs niet want dan zakte hij op haar schoft. Zadel sloot op de rug verder mooi aan, brugt niet (waar ik bang voor was). Ook de keilkussens waren geen probleem, het probleem zat hem puur in de "puntigheid" van de kussens achter.
Hij heeft het zadel dus mee, over een dikke week krijg ik hem aangepast terug. Dan 1,5 week mee rijden en dan komt hij weer terug, om te checken of de haren daadwerkelijk netjes blijven en zadel mooi stabiel is en blijft in gebruik. Het zal mij benieuwen

Zadelmaker garandeerde dat het zadel goed gaat zijn voor paard, maar mocht ik vinden van niet of toch nog iets tegenkomen hieraan gerelateerd dan viel dat onder zijn garantie

Hij had er iig het volste vertrouwen in