zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 16:17

Lottie84 schreef:
Dobel schreef:
Ik denk dat je beter je zadels kunt weg doen en één goed passend VZH zadel kan kopen dan 3 verschillende flutzadels

Mee eens :j En dat zadel moet wel bij een expert gekocht worden en door hen gepast worden.
Een slecht passend zadel kan je paard verzieken, je paard heeft maar 1 rug, wees er zuinig op.

Nou die verziek ik niet want der liggen goede zadels op.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 16:19

N0a schreef:
Haal een zadelmaker er bij. Misschien handig om te kijken naar een zadel met verwisselbare boom. Aangezien je paard vast nog wel groeit in bespiering.

Overigens dacht ik dat dit topic aangemaakt was door een 10 jarige...

sowieso komt de zadel maken hoor als zadel niet meer goed zou liggen maar die liggen ze wel dus die hoeft nu niet te komen.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:21

Wat ik nu eigenlijk niet snap: je maakt een topic met een vraag over welk zadel je het beste kan kopen, krijgt er tips over en wijst vervolgens alles af omdat je het toch gewoon goed weet. Waarom maak je dan überhaubt een topic?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 16:22

Jetta schreef:
Helaas zijn er maar weinig zadelexperts..de meeste "zadelpassers" zijn zadelverkopers. Als je veel ervaring hebt, kan je heel goed zelf zien of je zadel past. Als je weinig ervaring hebt, zal ik zeker één van de weinige experts erbij halen. En wat verschillende zadels uitproberen, zodat je ook zelf het verschil kan voelen voor jezelf en je paard.

In het onderschrift van TS staat duidelijk, waarom haar taalvaardigheid wat kinderlijk over komt.

Wij hebben altijd met allen paarden en geen 1 heeft rug problemen gekregen. En wij kunnen wel zien of goed ligt of niet want ik laat me ma na kijken en die weet echt wel en ander me instrucktiese wel. Pas bij twijfel dan komt die pas maar we twijfelen der niet over.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:22

Riannetjehh schreef:
Wat ik nu eigenlijk niet snap: je maakt een topic met een vraag over welk zadel je het beste kan kopen, krijgt er tips over en wijst vervolgens alles af omdat je het toch gewoon goed weet. Waarom maak je dan überhaubt een topic?

dit is al 100x aan ts gevraagd en volgesmij nog nooit een antwoord op gezien.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 16:25

Riannetjehh schreef:

ik vroeg niet naar zadelmaker want die hebben we niet nodig. Wij kunnen zelf inschatten of die goed ligt.

mika11

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:46

Ik heb de zadelmaker laten komen met 2e hands zadels.
Toen heeft hij er een aantal gepast om te kijken welke het best op mijn paard paste.
En dat zadel heeft hij toen iets opgevuld tot het precies goed lag.
Dit is de makkelijkste manier om aan een goed 2e hands zadel te komen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:01

Stop maar met tips geven, TS weet het toch allemaal zelf beter. Overbodig topic

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 17:25

mika11 schreef:
Toen heeft hij er een aantal gepast om te kijken welke het best op mijn paard paste.

Nou mijn dressuur zadel is pas op gevuld dus. En me vzh is altijd al van mijn geweest. EN die heeft zelfs al op 2 paarden hier voor gelegen. Maar nooit problemen mee gehad.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:42

Dat is toch niet wat ze zegt? Wat we je allemaal proberen duidelijk proberen te maken is dat een zadelmaker kan helpen met het uitkiezen van een nieuw zadel. Dat heeft niks te maken met hoe je huidige zadels zijn.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 17:58

Petra_O schreef:
Dat is toch niet wat ze zegt? Wat we je allemaal proberen duidelijk proberen te maken is dat een zadelmaker kan helpen met het uitkiezen van een nieuw zadel. Dat heeft niks te maken met hoe je huidige zadels zijn.

+ dat een zadel kopen bij een zadelmaker niks extra's kost, maar je wel alle voordelen hebt van alles uit te proberen :).

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 17:58

Petra_O schreef:

iedereen doet op zijn eigen manier. Deze liggen ook goed en zij goed en hebben zelf ook naar gekeken dus kunnen we het bij het springzadel ook wel.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 18:08

MissMiekjee schreef:
Petra_O schreef:

+ dat een zadel kopen bij een zadelmaker niks extra's kost, maar je wel alle voordelen hebt van alles uit te proberen :).

wij kunnen zelf in schatten of die goed ligt hoor. En ik hoef niet verschillen de passen. En zo je kan bij ruiterschop een nieuwe ook gewoon binnen paar dagen trug brengen hoor.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:13

Dan ga je toch naar de ruitershop? Waarom dan een topic openen? Niemand gaat je hier merken geven omwille van je reacties erop...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 18:15

MissMiekjee schreef:
Dan ga je toch naar de ruitershop? Waarom dan een topic openen? Niemand gaat je hier merken geven omwille van je reacties erop...

het ging over wat voor springzadel niet of ik zadelmaker moest laten komen. Die komt allen als het niet goed ligt of als we denken dat die goed ligt of als op gevuld zou moeten worden of als iets stuk is.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:16

valerie2012 schreef:
mika11 schreef:

Nou mijn dressuur zadel is pas op gevuld dus. En me vzh is altijd al van mijn geweest. EN die heeft zelfs al op 2 paarden hier voor gelegen. Maar nooit problemen mee gehad.

Ja, dat snap ik, dat je zadels goed liggen.
Maar ik begrijp uit je openingspost dat je een springzadel wil kopen?
Het gaat toch niet om de zadels die je al hebt, maar om het springzadel wat je wilt gaan kopen.
Dan kun je ook uitproberen welk merk springzadel je fijn vind en welke goed op je paard past.
Dus vandaar mijn uitleg of snap ik ergens iets niet? :o?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-08-13 18:22, in het totaal 3 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:17

valerie2012 schreef:
Ze hoeft geen zadel op maat gemaakt zijn pas gewoon zoon normaal zadel die zo kan kopen.

:') ...

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:18

valerie2012 schreef:
MissMiekjee schreef:

het ging over wat voor springzadel niet of ik zadelmaker moest laten komen. Die komt allen als het niet goed ligt of als we denken dat die goed ligt of als op gevuld zou moeten worden of als iets stuk is.

Zoals ik al zei, als je zo blijft reageren gaat hier niemand je ooit zeggen wat voor springzadel fijn is :).

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:19

Wat een gezeik om niks zeg...typisch bokt. TS vraagt duidelijk welk springzadel en geen advies over zadelmakers. Dat jullie als reactie gevers het daar niet mee eens zijn dat zij geen zadelmaker erbij wil is jullie probleem...niet het hare. Al helemaal is het niet aan jullie om te oordelen of zij hier juist aan doet of niet. Dus back off! Geef gewoon antwoord op haar vraag en klaar...

Springzadel zeg je, ik mag zelf graag een sprong wagen en heb een spring en dressuurzadel. Beide van Wintec omdat ik een jong paard heb wat nog alle kanten op kan met spieren en groei. Makkelijk systeem ook met het wisselen van de kopijzers zodat je je zadel aan kan passen zoals jouw goeddunkt ;-) Mss is dat wat voor je...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 18:24

der staat dat ik een springzadel wil kopen hoor.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:25

Sorry maar ik lees elk topic zowat van je en je doet alleen maar betweterig, ik doe het goed, ik doe het goed, ik ben geen dressuurtrut, mijn instructrice zegt dit, ik doe dit, ze zegt dat, ik doe dat..... Sorry maar ik moest het ff kwijt!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 18:27

Icrack schreef:
Wat een gezeik om niks zeg...typisch bokt. TS vraagt duidelijk welk springzadel en geen advies over zadelmakers. Dat jullie als reactie gevers het daar niet mee eens zijn dat zij geen zadelmaker erbij wil is jullie probleem...niet het hare. Al helemaal is het niet aan jullie om te oordelen of zij hier juist aan doet of niet. Dus back off! Geef gewoon antwoord op haar vraag en klaar...

Springzadel zeg je, ik mag zelf graag een sprong wagen en heb een spring en dressuurzadel. Beide van Wintec omdat ik een jong paard heb wat nog alle kanten op kan met spieren en groei. Makkelijk systeem ook met het wisselen van de kopijzers zodat je je zadel aan kan passen zoals jouw goeddunkt ;-) Mss is dat wat voor je...

Ik weet dat daar een verwisselbaren boom in zit. En ik weet dat ze nog spieren krijg dan ze nu al heeft.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 18:28

_Gummybear schreef:
Sorry maar ik lees elk topic zowat van je en je doet alleen maar betweterig, ik doe het goed, ik doe het goed, ik ben geen dressuurtrut, mijn instructrice zegt dit, ik doe dit, ze zegt dat, ik doe dat..... Sorry maar ik moest het ff kwijt!

Denk wat je wilt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:30

valerie2012 schreef:

Ja en ik gaf je een tip, hoe ik dat indertijd heb gedaan.
Dus hoe ik een springzadel heb gekocht.
En dan begin je over dat je andere zadels wel goed liggen?
Dat heeft er toch niks mee te maken.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 18:34

mika11 schreef:
valerie2012 schreef:

Ja en ik gaf je een tip, hoe ik dat indertijd heb gedaan.
Dus hoe ik een springzadel heb gekocht.
En dan begin je over dat je andere zadels wel goed liggen?
Dat heeft er toch niks mee te maken.

dat dat over een zadel maker gezeurd woord. Die komt alleen als nodig is.