Urielle schreef:panache schreef:mijn paard is een afstamming van engels volbloed en daarom kan dit zadel echt niet verder naar achter .. dan heb ik een kortere inch nodig. maar wat vinden jullie van het customzadel ? naar mijn idee past die juist totaal niet ..
Hoeveel inch is je zadel nu, kun je zelf voor je billen en bovenbenen nog kleiner? Ik vind beide zadels eigenlijk niet wat je noemt voor dit paard.
Ik zou wel een 17,5 inch kunnen hebben, ik ben 1.65 en 55 kg. Het Customzadel laat ik per direct ophalen. Het liefst zou ik een Zaldi New Kent hebben met een smallere boom, maar de nieuwprijs ligt boven mijn aanschafprijs
. Dus ik hoop een 2e hands Zaldi zadel te kunnen krijgen die wat smaller is, omdat mijn paard dit zadel toch echt fijn vindt.Ik snap jullie punt dat zijn schouder niet vrij komt te liggen zo, maar dit is het enige zadel waar hij 'ruim' onder wil lopen en lang en laag.. Daarom is mijn titel ook: mijn paard zegt iets anders dan de zadelmakers.. (ik zie zelf ook wat jullie bedoelen
)
.
) zal dat idd niet prettig lopen, als het zadel breed genoeg zou zijn en het recht zou liggen zijn die kussens misschien geen probleem
maar nu , nu het zadel zo smal is van voor , snap ik heel goed dat je paard er geen bal aan vind en in protest gaat .