Easy-change riser system

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:23

A_nouk schreef:
smurffie schreef:
Wat je beter kunt doen is een zadel zonder cair troep nemen en de wol goed pas laten maken.

Het hoeft niet perse troep te zin hoor, vooral met deze riser is het zadel een stuk beter pas te maken.
En dan erbij is lucht een stuk makkelijk in het onderhoud als wol :)

Behalve dat het cair systeem nog geen 10% aanpasbaar is.
Daarbij gaat het verschuiven.
De betere zadelmakers raden zonder cair aan.
Zelf 'kloten' aan je zadel vind in ten alle tijden not done.

A_nouk

Re: Easy-change riser system

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:27

Oke jij je zin :')

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 15:34

smurffie schreef:
A_nouk schreef:

Het hoeft niet perse troep te zin hoor, vooral met deze riser is het zadel een stuk beter pas te maken.
En dan erbij is lucht een stuk makkelijk in het onderhoud als wol :)

Behalve dat het cair systeem nog geen 10% aanpasbaar is.
Daarbij gaat het verschuiven.
De betere zadelmakers raden zonder cair aan.
Zelf 'kloten' aan je zadel vind in ten alle tijden not done.

We bespreken hier net de mogelijkheid om de kussens wél aan te passen.
Verschuiven heb ik nog niet gemerkt.
En ik snap dat "kloten" aan je zadel niet zo. De veranderingen die je doet zijn omkeerbaar, je moet wel kritisch kunnen kijken maar waarom het zadelpassen zo mystificeren? Lijkt me net interessant om zelf, dagelijks, in de gaten te houden hoe alles ligt en eventuele veranderingen meteen op te merken.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:06

__Astrid schreef:
xMathilde schreef:
http://www.verhoestraete.com/

Komen op mij wel over als mensen die er verstand van hebben, maar moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet persoonlijk langs ben geweest. Was wel van plan mijn nieuwe zadel hier aan te schaffen.

Ga dit even volgen want heb ook een haf met een leuke rug qua zadels.

Daar heb ik idd al vrij goede verhalen over gehoord :j
Maar een (goed) nieuw lederen zadel is iets buiten budget voorlopig :D

Ik heb sinds een dikke 9 maand een Bates. Gekocht in Verhoefstraete.
Alles prima totdat het zadel na een bepaalde periode moest aangepast worden wegens te smal. Hij wou niet komen, te lastig, te weinig tijd.
Terwijl we wel mondeling overeen gekomen waren dat hij zou langskomen tegen vergoeding. Hij ging wel bellen als hij in de buurt was. Heb nog steeds geen telefoon gehad, wacht zogezegt al 5maand ofzo?
Heb dus hals over kop moeten een andere zadelmaker moeten laten komen, die gelukkig wel wilde komen zonder dat ik het zadel van hem heb gekocht (Aleashop).
En dan nog even over de discussie wel of niet geen cair. Dit is al het 4de zadel voor mijn paard en het eerste zadel dat zo gemakkelijk met haar meegroeid. Voorheen Stubben, Kent and Masters en nog een andere Stubben gehad.
En zo gemakkelijk kan aangepast worden, dus hier wel een tevreden paard en ruiter.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:29

ik zweer ook tot nu toe bij mijn cair zadels , inmiddels een bates innova in bezit !! heerlijk zadel

__AstridJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:44

ChocoBesnier schreef:
Ik heb sinds een dikke 9 maand een Bates. Gekocht in Verhoefstraete.
Alles prima totdat het zadel na een bepaalde periode moest aangepast worden wegens te smal. Hij wou niet komen, te lastig, te weinig tijd.
Terwijl we wel mondeling overeen gekomen waren dat hij zou langskomen tegen vergoeding. Hij ging wel bellen als hij in de buurt was. Heb nog steeds geen telefoon gehad, wacht zogezegt al 5maand ofzo?
Heb dus hals over kop moeten een andere zadelmaker moeten laten komen, die gelukkig wel wilde komen zonder dat ik het zadel van hem heb gekocht (Aleashop).
En dan nog even over de discussie wel of niet geen cair. Dit is al het 4de zadel voor mijn paard en het eerste zadel dat zo gemakkelijk met haar meegroeid. Voorheen Stubben, Kent and Masters en nog een andere Stubben gehad.
En zo gemakkelijk kan aangepast worden, dus hier wel een tevreden paard en ruiter.

Vind je de bates fijner om aan te passen dan de Kent & Masters?
Want die is over het algemeen toch op meer punten aan te passen dus (van wat ik gehoord had) makkelijker opnieuw te laten passen? :)

__AstridJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:38

Ik heb ondertussen een wintec 500 vzh nieuw model en op aanraden van de zadelmaker moesten er achteraan risers van 12mm in.
Nu is mijn vraag:
Ze moeten bovenop de Cair kussens, maar moet de bolle kant naar de Cair gericht of de bolle kant naar het zitvlak gericht?
Ik heb ze er nu ingestoken met de platte kant naar het zitvlak, dus de bolle kant naar de Cair, is dit zo goed?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 10:26

Bolle kant naar de cair, je hebt ze goed :)

__AstridJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:08

Ok thanks :D