Hoe kan zadelmarkt zooo goedkoop zijn? en wie heeft ervaring

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 01:40

Cassidy schreef:
Kijk eens wat verder dan de stoten. Waar zit een stoot aan vast? Dat is toch doorgaans een boom. Wat is het materiaal van een boom? Dat kan hout zijn of kunststof. Waar kan een stoot mee zijn vastgemaakt? Met een goede spijker of een nietje. Wat gaat steviger zijn? En wat denk je waar een singelstoot op een goedkoop zadel mee is vastgemaakt? Met een dure spijker of een goedkoop nietje? En wat gaat eerder stuk? De dure spijker of dat goedkoper nietje? En wat voor leer gaat er gebruikt worden op een goedkoop zadel? Mooi stevig tuigleer of geperst karton? En hoe lang gaat een nietje in geperst karton het uithouden?

En ik heb het er dus over dat de stoot scheurt in het midden en niet in zijn geheel er vanaf knalt, dat kan je volgens mij wel lezen aan mijn berichtje. Ben zeer tevreden over wintec en doordat die stoten scheuren is het zeker niet zo dat de rest ook net zo slecht is ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 03:36

Matheno schreef:
FriesWytske schreef:
Hier ook alleen maar goede reacties te lezen.

http://www.zadelmarkt.nl/reacties-van-klanten-.html

Die reacties worden van tevoren gecontroleerd voor ze op de site komen :')

inderdaad !
je ziet ook dat er maar ongveer 15 goede reactie's bij zijn gekomen sinds 2005 :')
helaas zie je bij '' hij ligt er zo goed op '' ook vaak gewoon op de foto dat het zadel voor geen meter past :n

romyloverrr

Re: Hoe kan zadelmarkt zooo goedkoop zijn? en wie heeft ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 03:39

ik moet toegeven dat ik toen ik 11 was heb overweegd om een zadelmarkt zadel
'' van 299 voor 99 '' te kopen voor een verzorgpony met een pannkoekzadel.
gelukkig wist mijn moeder dat het nooit een goed zadel kon zijn , en is er gelukkig
een 2e hands pinokio op gekomen , die toch best aardig paste :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:31

Cassidy schreef:
En waar wil je die leren singelstoten aan laten bevestigen? Aan een spaanplaten boom?

Een constructie is zo sterk als het zwakste onderdeel van die constructie. Mee eens?

Mijn reactie was op CK88 over de wintec ;) Wintecjes zijn prima zadels met een prima boom waarvan je de kunststof singelstoten gewoon kan vervangen met leren. In die kunststof stoten komen toch vaak barsten en kan me voorstellen dat die uiteindelijk een keer de geest geven.