Ik snap je punt hoor en kan me ook wel vinden in wat je zegt

alleen we trekken op het eind van het verhaal dan blijkbaar allebei een andere conclusie

Ik schat dat minstens 9 van de 10 zadelpassers ook niet zodanig "gekalibreerd" zijn dat ze 100% betrouwbaar zijn

Als klant weet je simpelweg niet of de zadelpasser gelijk heeft met de uitspraken die hij doet

Daarom is het wel fijn dat je kunt kijken of het resultaat van zo'n drukmeting overeenkomt met de bewering van zo'n zadelpasser.
Hoe het systeem ook afgesteld staat en hoe hij ook meet, je ziet bij een slecht passend zadel toch heel veel gebeuren op de beelden van de gemeten "afdruk" zeg maar.
Stel je komt na een pas-sessie uit op 2 zadels die de zadelpasser perfect vindt liggen, je zelf erg fijn vindt zitten en waar je paard lekker onder loopt, en je vindt het lastig om te kiezen...
De zadelpasser haalt dat ding uit de auto, zet het hele spulletje op, je gaat ermee rijden en je ziet dat bij 1 zadel de afdruk vrij rustig en gelijkmatig is terwijl er bij het andere zadel wat meer onrust is en er zelfs af en toe een rode plek oplicht.
Hoe je het ook wendt of keert, is dat gewoon nuttige info

Ik geloof niet 100% domweg in de techniek, maar al helemaal niet in de gemiddelde zadelpasser