zadelmakers "adviseren" te lang zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:14

Aimee schreef:
Een schuivend zadel is nooit goed. Het passend zadel blijft wel op de plek liggen waar het moet liggen.
Een bewegend zadel kan wel een passend zadel zijn. Zoals je al aangeeft, een zadel dat knelt (of brugt) beweegt niet, maar past voor geen meter.
Een zadel waarvan de singelstoten niet afhangen op de singelplaats van het paard, is geen passend zadel. Het gaat inderdaad schuiven. Verplaats je de singelstoten naar voren, is de pasvorm van het zadel meestal ook weg.

Ik bedoel dat alles kan kloppen qua boom/kussens /boommaat maar dat het alsnog mis kan gaan bij de singelstoten
Bij een WOW kun je ze zelf verplaatsen of via een Foregirth naar voren halen.

Bij mijn eigen zadel zijn de kussens er ook anders onder geplaatst (net voorbij de voorkant)
en bij ons andere paard juist weer verder naar achteren (afhankelijk van de schouderbespiering)

Aimee

Re: zadelmakers "adviseren" te lang zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:41

Bij Wow is het verplaatsen van de singelstoten inderdaad heel makkelijk, bij Wintec ook. Bij een hoop andere zadels zijn er echter ook genoeg mogelijkheden.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:51

Bij mijn thorrowgood kunnen de singelstoten ook verplaats worden. Voor mijn welshje zitten ze nu helemaal op de voorste 2 "lussen" en daarbij nog een banaansingel omdat zijn singelpositie ook ver naar voren ligt. Nu blijft het zadel gewoon liggen...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:48

Hoe kun je zien of voelen dat de singel positie bij een paard te ver naar vore licht?

Heb nu er 4 verschillende zadels er op gehad, en 3 van de vier gingen naar voren. Die andere niet, maar deze zat de dicht op de schoft (Kon alleen mijn pink er bij tussen doen.)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:00

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:27

Oooooh ah, thanks!

Nouw, dan weet ik t antwoord denk ik al.

Of de zadels hadden de singelstoten te ver naar achteren liggen, of mijn pony heeft zijn singelplaats ver naar voren.