Akke_sSpring schreef:Ik heb 2 types Kent en Master zadels gehad (ivm de mogelijkheid van het meegroeien van mijn paard) Mijn paard heeft een redelijke schoft met een rechtere rug. De K&M met meer ruimte voor de schoft schommelde op de rug. De Cob variant die meer geschikt was voor de rechtere rug lag in principe goed maar ook hier problemen met de schoudervrijheid. Ook hier 3 MSFC 'ers bij gehad waarvan er 2 heel overtuigd waren in het "ja maar het zadel ligt echt goed". De laatste gaf aan dat mijn paard duidelijk last had van het zadel, we hebben nog Massimo, Deuber en semi-boomloos geprobeerd maar inmiddels rijd ik nu een week of 4/5 met een Barefoot Barrydale en ze heeft nog nooit zo fijn en los in haar lijf gelopen. We gaan nu met sprongen vooruit en dat is dankzij dit zadel.
Begrijp me goed, ik voel me een echt "dressuurmeisje" (van 35) dus het heeft me moeite gekost om te wennen aan het idee dat ik boomloos moest maar zoals ik al zei: Wát een eyeopener.
Jeetje jij ook al zoveel ellende dus!
Wat is het lastig een passend zadel te vinden, wat de ene juist aanraad raad de andere weer af!
Maar boomloos heb je niet in dress. modellen of wel?