Met welk zadel geen bekkenklachten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:31

Maris schreef:
nombrado schreef:
Dat snap ik Maris
En ik weet ook waarom.
Dat weet jij ook..., maar niks erg hoor ;)

huh ? ik kan je even niet volgen :o

sorry,ik was even in de war met een ander. Sorry :o

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 14:36

geeft niet !

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 16:47

nombrado schreef:
imaar verkoop jij ook niet zadels? *D

Ik verkoop helemaal niets, heb een hele normale kantoorbaan voor de overheid.

Ik heb helemaal nergens belang bij, behalve bij correcte informatievoorziening en dat is precies wat ontbreekt in paardenland. Niet alleen op het gebied van zadels, maar het fenomeen zadel is wel een wat onontgonnen terrein waar enorme rotzooi in omloop is, waar kennis en kundigheid ontbreekt, wat enorme invloed heeft op het welzijn van paarden én amazones, waar enorm veel geld en sponsorbelangen mee gemoeid zijn en waar veel winst te behalen valt. Dat laatste in de eerste plaats door erkenning van de problemen en vervolgens door correcte informatievoorziening.

Één van de problemen die erkent moet worden, is watvoor problemen de meeste gangbare zadels geven voor amazones. Hoe vaak ik al niet gezien heb dat er een enorme zucht van opluchting rond gaat als dit onderwerp bespreekbaar duft te maken. En dan pas komen de verhalen los, wat vrouwen aan pijn doorstaan als ze op dat zadel zitten, maar ook de lange termijn gevolgen zijn echt niet mis.
Ik heb verder helemaal geen zin of behoefte om mezelf te verantwoorden, dat hoef ik ook niet omdat ik er geen belang bij heb. Maar mochten amazones vragen hebben over dit onderwerp, mijn pb-box staat open :)

Caira

Re: Met welk zadel geen bekkenklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 18:28

Zolang er nog instructeurs zijn die mensen hun hakken laten uitdrukken valt er zeker nog een hoop te verbeteren...

Elisa2

Re: Met welk zadel geen bekkenklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:15

Ik ben het met Aimee eens dat een zadel toch wel degelijk verschil kan maken..heb ook op echt al heeeeel veel verschillende zadels gereden..en uiteraard zal er aan mijn houding ook nog wel wat te verbeteren zijn.Maar de twist is echt heel belangrijk..heb een zadel gehad waar ik inderdaad de hele tijd m'n schaambeen aan de voorkant stootte..dat is echt super pijnlijk en je krijgt last van je spieren en gaat compenseren met andere dingen waardoor je weer anders gaat zitten. Ik denk dat ieder mens anders gebouwd is en daardoor dus ook een ander soort zadel nodig heeft..wel zijn er een aantal merken die relatief "simpele" zadels verkopen waar je als ze goed op je paard liggen vrij makkelijk en snel mee in balans kunt zitten volgens mij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 09:17

nombrado schreef:
Aimee schreef:
Het is niet mijn tekening.... Het is heel simpel.... tik op google een aantal zoektermen in mbt anatomie, vrouwelijk bekken, of iets dergelijks en je krijgt allemaal dit soort zoekresultaten. Daarnaast staat dit in allemaal anatomieboeken.
Dat zulke theorie voor jou niet uitkomt, dat snap ik. Dan verkoopt jouw zadel minder goed (want dat doe je immers, je verkoopt een bepaald zadelmerk).

Voor de rest zijn jouw berichten, Nombrado, niet de moeite waard om op in te gaan en dat hebben inmiddels meer bokkers begrepen.

ik hoef het niet in google op te zoeken.
het is mijn vakgebied :D ;) :+
maar kheb zat leerlingen die prima rijden op een KN, Kieffer, Kentaur , Passier... niks mis mee. Als het goed is , is het goed. Heb je een Kentaur en je paard is gegroeid, maar hij lag wel goed? verbreden....is dan mijn advies.
Dus, als het gaat om de zadel verkoop? moet ik je teleurstellen...., maar ik heb daardoor wel kijk op de bouw van de huidige bomen, beugelophanging , zit van de ruiter en houding.

Het is wel grappig, dat jij voor meer bokkers kan en mag spreken ;)
maar verkoop jij ook niet zadels? *D

als die KN, Kieffer, Kentaur, Passier bij je lijf past is er ook niets aan de hand, het gaat in dit topic om het feit dar TS een zadel zoekt wat bij haar lichaam past omdat ze van het gemiddelde zadel last heeft.
als een zadel kwa vorm je niet past en het er voor zorgt dat je pijn hebt en niet je lichaam correct kan gebruiken/onmtspannen. dan zul je iets anders moeten gaan zoeken ...lijtk me vrij simpel
de gemiddelde persoon(man of vrouw) zal prima met een willekeurig zadel uit de voeten kunnen. Persoonlijk hoef ik op een heel aantal zadels niet te gaan rijden, want het zal me in de weg zitten wat betreft functionaliteit van mijn lichaam en dus ook ontspanning in de weg zitten, hoe goed dat dat zadel ook past op het betreffende paard en hoe leuk dat zwaartepunt ook op de perfecte plek ligt. een aantal zadels zullen mij nog steeds niet passen op dat moment.

om dus maar te stellen dat het allemaal onzin/BS is, is mijn inziens dikke onzin
het is niet de regel dat iedere vrouw een bepaald zadel nodig heeft, maar het komt bij vrouwen vaker voor dan bij mannen, dat een zadel bepaalde kenmerken nodig heeft om prettig te rijden/zitten.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 21:13

Ik heb uiteindelijk mijn zadel opgestuurd en de boom bleek scheef te zijn en er was een kapotte springveer!
En heb een splinternieuw zadel gehad van de Fabrikant in Duitsland.
Van het weekend ga ik heb nieuwe zadel uitproberen en wie weet zijn mijn bekken klachten verdwenen als sneeuw voor de zon.

Groetjes Debby