Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Re: Arno brandt, Ninon schutte, Custom zadels?? Aaahh helppp...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:02

Ik ben er wel uit dat het Zadelatelier wordt maar wil dan eigenlijk ook Ninon Schutte zelf, maar vind dat zo onaardig om te vragen :o

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:46

niks onaardigs aan hoor, gewoon vragen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:01

Kelly_Taco schreef:
Absoluut Ninon.
Ze kan het zadel compleet naar jouw wens aanpassen gok ik zo aangezien ze als enige van deze 3 zadelmakers het zadel helemaal zelf maakt!
Andere zadels zijn nog steeds fabriekzadels.

Dat is niet waar hoor. Ninon maakt ook de zadels niet zelf voor zover ik weet. Zelfde systeem als Brandt zadels. Onderdelen worden in Engeland gekocht en in NL naar wens geassembleerd. Ook Hulsebosch doet het op die manier.
Maar als je voor een "op maat" zadel gaat vind ik Ninon wel de beste keuze al is het alleen al om de service. De enige in NL die echt nog zelf zadels maakt is Daaleman (maar daar heb ik zelf ook niet al te beste ervaring mee, wel mijn geld teruggekregen overigens)

TS, waarom zou je voor een maatzadel gaan? Er zijn zoveel merken en modellen confectiezadels dat er altijd wel iets bij zit dat goed past en naar je zin is. En je bent gelijk klaar. Je hoeft geen maanden te wachten tot het zadel wordt afgeleverd. Een groot nadeel van een "maatzadel" is, dat je er pas mee kunt rijden als het zadel gemaakt en afgeleverd is. En als het dan niet naar je zin is (c.q. niet goed past) dan heb je een enorme discussie, gedoe met hier opvullen, daar opvullen, ben je het zadel weer een aantal weken kwijt, nog niet passen etc. Een jaar mee bezig geweest met die ellende terwijl ik in dat jaar gewoon lekker had kunnen rijden. Ik zou het je niet aanraden een maatzadel te kopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:04

WiancaR schreef:
Maar zoals jij ook kunt lezen zegt iemand hier boven zelf al dat ze bevooroordeeld is. Met de zadels van Brandt waar ik mee te maken heb gehad is niets mis mee. Ninon Schutte en Arno Brandt komen toch beiden bij Hulsebos vandaan?

Hoe komen jullie er bij dat de zadels van Arno fabriekszadels zijn? Naar mijn weten worden die zadels echt opmaat gemaakt.

Arno komt volgens mij bij Daaleman vandaan :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:08

S_en_Z schreef:
Ninon, absoluut. Als je je wensen van tevoren aangeeft noteert ze dat en komt t echt wel goed.

Vind Arno een ontzettend aardige kerel maar hij heeft het veel en veel te druk om goede service te leveren terwijl Ninon er Z.s.m. Staat

En lieverd. Ergens in de wet staat dat als n zadel binnen 1 of 2 weken niet goed blijkt te zijn dat de verkoper hem dan terug dient te nemen.

Het is dus geen "service" van Custom. Ze zijn het VERPLICHT! Evenals bij alle andere zadelmakers.

Waar, maar als de zadelmaker vindt dat het wel goed ligt dan heb je alsnog een ellenlange discussie.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:10

Absoluut Custom, Nicole!

Ik heb een Brandt zadel cadeau gekregen, in juli 2012 besteld en is vorige maand pas bezorgt. Echt belachelijk gewoon.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:12

altijd lastig zo'n luxe probleem he. Ik heb vorige week ook een op maat gemaakt zadel besteld. Maar dat is een Tribal. Je kan zelf kiezen voor een diepe zit of een meer vlakke zit. Je hebt keuze tussen 3 verschillende wrongen en de zweetbladen kunnen ook aangepast worden, ik ben namelijk ook niet groot hahahaha. En wat zitten ze lekker :) de levertijd bij dit zadel valt wel mee 6 a 8 weken

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:17

Voordeel van een maat zadel is dat je alles zelf kunt uitkiezen, leersoort, kussens, kniewrongen en zweetbladen. En ze kunnen toch het zadel net wat passender maken dan de meeste standaard zadels, vooral met een wat moeilijkere rug.Maar het allerbelangrijkste is een goede zadelmaker/passer, hoe het zadel er dan verder uitziet en waar het gemaakt wordt vind ik niet zo belangrijk.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:31

Babootje schreef:
WiancaR schreef:
Maar zoals jij ook kunt lezen zegt iemand hier boven zelf al dat ze bevooroordeeld is. Met de zadels van Brandt waar ik mee te maken heb gehad is niets mis mee. Ninon Schutte en Arno Brandt komen toch beiden bij Hulsebos vandaan?

Hoe komen jullie er bij dat de zadels van Arno fabriekszadels zijn? Naar mijn weten worden die zadels echt opmaat gemaakt.

Nee, die komt van hulsebos af.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:41

Tegenwoordig valt er met confectiezadels ook heel wat te kiezen.
Ik heb ook een paard met een "moeilijke" rug en dus heel wat "zadel gedoe" gehad. Ben ook bij Ninon geweest maar die zei ten minste eerlijk dat ze niet zeker wist of het zou lukken. Er zat bij de modellen die zij in haar collectie heeft geen optimaal geschikt zadel tussen voor die van mij. Bij Daaleman was het ronduit mislukt en Arno gaf zo'n slecht leenzadel, dat mijn paard ervan ging steigeren. Toen heb ik de afspraak gecancelled. Had er geen vertrouwen meer in, ondanks alle goede verhalen.
De zadelpasser is degene die het belangrijkste is. Die maakt het zadel op maat voor je paard maar dat gaat evengoed met een confectiezadel binnen het grote assortiment aan merken en modellen die er zijn. Je kunt ook kiezen tussen leersoorten dunnere of dikkere wrongen, diepe zit of platte zit, bruin of zwart, met of zonder strass steentjes tegenwoordig. Net wat je wilt. Maar dat is dan vaak merkafhankelijk.
Een maatzadel is ook niet zozeer op maat voor je paard, dan wel op maat voor de ruiter. Het is natuurlijk leuk om alles zelf uit te kiezen. Maar wees je bewust van het risico op niet passen en dan zit je met een zadel dat je al betaald hebt. Heel vervelend.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:42

Babootje schreef:
WiancaR schreef:

maikeltje schreef:
Nee, die komt van hulsebos af.

Misschien heeft ie wel bij beide gewerkt _O-

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:24

maikeltje schreef:

Arno komt volgens mij bij Daaleman vandaan :D[/quote]
Nee, die komt van hulsebos af.[/quote]

nee van arno brandt worden niet in de zelfde fabriek gemaakt als hulsebos.
beide fabrieken staan wel in engeland.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:29

Babootje schreef:
S_en_Z schreef:
Ninon, absoluut. Als je je wensen van tevoren aangeeft noteert ze dat en komt t echt wel goed.

Vind Arno een ontzettend aardige kerel maar hij heeft het veel en veel te druk om goede service te leveren terwijl Ninon er Z.s.m. Staat

En lieverd. Ergens in de wet staat dat als n zadel binnen 1 of 2 weken niet goed blijkt te zijn dat de verkoper hem dan terug dient te nemen.

Het is dus geen "service" van Custom. Ze zijn het VERPLICHT! Evenals bij alle andere zadelmakers.

Waar, maar als de zadelmaker vindt dat het wel goed ligt dan heb je alsnog een ellenlange discussie.

Dat geldt niet voor alle zadelmakers hoor

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:31

Paperboy schreef:
Ik ben er wel uit dat het Zadelatelier wordt maar wil dan eigenlijk ook Ninon Schutte zelf, maar vind dat zo onaardig om te vragen :o

Zie nu pas dat ze idd iemand in dienst heeft... Weet jij meer dan ik!
Ik heb ook het liefste Ninon zelf... gewoon naar vragen!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:10

Ik kon pas een afspraak krijgen 20 augustus bij ninon dus ze zal het wel heel druk hebben?? Woon wel in België...

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 11:33

Ik wil een maat zadel puur feit dat ik nu eindelijk eens een zadel wil hebben die mij ook past..
Ik wil graag een dressuur zadel maar alles is te lang in de zweetbladen en ik zou echt flink verkleinde zweetbladen nodig moeten hebben..

Ik ga geen 1500-1600 euro betalen voor een "normaal" nieuw zadel als je voor iets meer hebt volledig naar wens..

Nynke ik kreeg van heel veel mensen te horen dat ze behoorlijk groot uitvallen.. Ik moet echt max 17 inch zijn en geen 17,5 vandaar beetje twijfel enzo

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:35

Nicole als je een wat hogere lepel neemt word ie sws al krapper (mocht een 17 toch wat "groot" uitvallen, wat ik niet gemerkt heb overigens)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 11:38

Hij zal voor mij niet te groot uitvallen met m'n dikke reet :') maar voor Special is boven de 17 wel te groot

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:10

oh zo.. Ninon gaat er geen groter zadel op maken dan er op PAST hoor :n

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:21

Hier ook heel tevreden met Ninon, niet een gloednieuw zadel, maar zo goed als nieuw.
Ze heeft een aantal aanpassingen gedaan en binnen 4 dagen was het zadel klaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:49

Nicole schreef:
Ik wil een maat zadel puur feit dat ik nu eindelijk eens een zadel wil hebben die mij ook past..
Ik wil graag een dressuur zadel maar alles is te lang in de zweetbladen en ik zou echt flink verkleinde zweetbladen nodig moeten hebben..

Ik ga geen 1500-1600 euro betalen voor een "normaal" nieuw zadel als je voor iets meer hebt volledig naar wens..

Nynke ik kreeg van heel veel mensen te horen dat ze behoorlijk groot uitvallen.. Ik moet echt max 17 inch zijn en geen 17,5 vandaar beetje twijfel enzo

Ik heb nu een Albion zadel, 16.5 inch en pas er met mijn dikke ___ ook in (gelukkig). Mijn pony mag dus echt niet groter hebben. :D

Probeer zowiezo erop te letten dat de kussens achter niet uitsteken. Dat maakt het zadel onnodig groter.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:51

maikeltje schreef:

Arno komt volgens mij bij Daaleman vandaan :D[/quote]
Nee, die komt van hulsebos af.[/quote]

FairLady_ schreef:
nee van arno brandt worden niet in de zelfde fabriek gemaakt als hulsebos.
beide fabrieken staan wel in engeland.

We bedoelen dat hij daar heeft gewerkt voor hij voor zichzelf begon :D :D :D

Fransje_70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:33

Ninx schreef:
Paperboy schreef:

Zie nu pas dat ze idd iemand in dienst heeft... Weet jij meer dan ik!
Ik heb ook het liefste Ninon zelf... gewoon naar vragen!

Ze heeft iemand in dienst genomen die de planning doet, afspraken maakt en de telefoon opneemt.
Bij mij weten komt ze gewoon zelf op de pas en aflever afspraken.

Ik heb ook een Schutte zadel voor mijn 4 jarige PRE. Voordeel vind ik dat Ninon het zadel kan verbouwen en aan kan passen (boomwijdte, andere kussens, opvullen etc). Ik heb helemaal geen zin om om het half jaar/jaar weer een ander zadel te moeten aanschaffen vanwege veranderend paard en het oude zadel weer zien te slijten met verlies. Daarom voor mij juist een maatzadel met verbouw-mogelijkheden en geen confectiezadel zonder aanpassingsmogelijkheden.

(Trouwens, ook oudere paarden kunnen enorm in bespiering veranderen, dus ik vind het eigenlijk niet kloppen dat mensen zeggen een jong paard verandert nog zo, nou, een ouder paard kan ook enorm terugvallen of juist groeien in bespiering).

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:50

Ik heb gisteren een mail naar Ninon gestuurd om een afspraak te maken voor zadelpassessie, ben benieuwd. Mijn paard heeft geen makkelijke rug dus ik hoop dat ze er wat mee kan!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:55

Doen deze drie zadelmakers ook aan inruil? Of het aanpassen van je huidige zadel? Ben al vier weken aan het wachten op een afspraak met Godfried Broekman, ben daar nu wel heel erg klaar mee -O-