Nieuwe Wintec Pro Endurance zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Nieuwe Wintec Pro Endurance zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:58

Op welk soort/type paard ga je het zadel uitproberen?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:33

stom , heel verhaal getyped en druk ik hem weg, grrrr.

Ik test hem nu op mijn kruizing paint x Arabier, maar wil hem zeker ook even op mijn tinker leggen dit weekend.
Die staat nu niet bij mij gestald maar kom ik dit weekend wel weer tegen dus dan kan hij ook even proef staan, hihi

Mijn eerste indruk gister was fijn.
Ik had mijn beugels eerst wat te kort en voelde daardoor nog wel duidelijk die "voor blokken"
Maar bij de draf en galop zeker niet meer.
Dat kussen achter je benen heb ik met rijden niet eens opgemerkt, dus was zeker niet hinderlijk.
De kussens sluiten van dit zadel beter aan bij Tapas dan bij mijn andere 2 zadels dus dat was ook heel fijn.
Ik heb ermee op de "blote" rug gereden, dus zonder elke vorm van dekje ertussen.
Na het rijden was de afdruk ook netjes aan beide kanten.
Ik heb nu gereden met de beugelophanging op stand 2, stand 1 is helemaal naar achter en 5 is helemaal naar voren.
Het systeem is trouwens eenvoudig aan te passen en snel te verplaatsen als je dat wilt.
(was mij ook gevraagd door TREC ruiters, zodat je dat kan doen tussen de MA (meer dressuur) en de PTV (voor het springen))

Beugels helemaal naar voren:
Afbeelding

Beugels helemaal naar achter:
Afbeelding

Even de Bates Caprilli en de wintec pro endurance naast elkaar:
Afbeelding

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:43

Hmmmm....er begint nu toch een (hebberige) kwijldraad uit mijn mondhoek te lopen.....
Er zijn dus maar liefst 5 beugelriemposities mogelijk?

Ik wacht even tot je hem op je Tink hebt uitgeprobeerd (en met welke kopijzer"boom"maat).

Zo op eerste indruk wel zeeeeeeer aantrekkelijk zadel voor mij en Bonte Jaopie (Tink x Fries van 8 jaar).

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:45

kom je ook naar TREC noord dit jaar?
Daar neem ik hem mee naartoe :D
(dus kun je hem anders zelf even bekijken)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:57

Eh...wanneer en waar is dat/vindt dat plaats? Ik heb geen auto namelijk... dus dan wordt zo iets al gauw lastig, of ik moet met een ander meekunnen vanuit hier uit de buurt die er ook heen gaat!

Ik doe met B.J. natuurlijk niet aan TREC (geen type voor), maar dat hoeft natuurlijk ook niet... het zadel lijkt me echter dermate interessant voor ons als duo, dat ik het inderdaad ook wel eens LIVE (en in functie) zou willen zien.
't Heeft zo'n beetje ALLES dat ik zoek in een zadel.

Ben benieuwd hoe hij op je Tink ligt (geeft uiteraard geen garantie dat-ie op BJ ook wil liggen, maar dat geldt voor ieder zadel).

Waar vind ik foto's van je Tinker? Wacht... ik zie al op je profiel het een en ander: wat is de stokmaat van Beggars Row? En met welk zadel rijd je die nu in TREC?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:04

komend weekend is er een TREC in Midlaren, vanaf camping de Bult
http://www.trecnoord.nl/
(dan zal ik ook meteen braaf de vraag die zij heeft hier stellen: door afzeggingen van een paar vrijwilligers zoekt de organisatie nog een paar mensen die willen helpen op de zondag tussen 9.00 en 15.00. Graag contact opnemen met wendyBZ @bokt)

Foto's van mijn paarden staan in mijn profiel.
Het gaat dan om Beggars Row, Gilbey is er helaas niet meer.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:36

Ja, heb in je profiel gelezen dat Mrs Gilbey overleden is.

Maar ik ben nu dus totaal verbijsterd door de TREC-website: stompzinnige IK dacht altijd dat TREC een soort endurance-cross was...met veel hindernissen springen (hoe ik daarbij kom...domme onwetendheid dus).
Maar dit is super-leuk en ook voor mij en B.J. interessant! Totale beginnersklasse dan, he... op water zullen we nog wel effe moeten trainen... hahaha, maar ik zou daar ook graag eens aan deelnemen.
Wist helemaal niet dat zoiets bestond en al helemaal niet in het Noorden van Nederland!
Midlaren is voor mij vlakbij, ik kom heel graag kijken a.s. weekeind, rij er zo op de fiets heen.

Ik ken het terrein van Camping "De Bult" wel, heb daar wel eens een menwagen met Haflinger gehuurd, de moeder van mijn andere paard Khavanna staat daar volgens mij zelfs nog (Cocktail).

Wanneer is een goed moment om bijv. zaterdag daar langs te komen om te kijken, en ben jij er dan ook (en hoe laat) met het Wintec Pro zadel?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:57

ik ben er vanaf vrijdag t/m zondag.
Maar ben daar hoofdjury i.o. dus wel aardig druk (of niet als alles soepel verloopt, hihi)
Denk dat er tussen door telkens even tijd is maar hoelaat precies weet ik niet helaas.
Vrijdag avond zal het nog het meest overzichtelijk zijn denk ik.
en daarna is niet te voorspellen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:09

Snap ik, 's avonds is voor mij nooit een haalbare kaart, dus ik kom zondag op de fiets even langsrijden, zie ik je wel, of zie ik je niet, wil er toch even een kijkje nemen, hoe het er toegaat, ivm wellicht eens meedoen met B.J. of op langere termijn mijn jonge (nu pas 4 jarige nog onbeleerde) merrie.
Voor herkennen: ik heb een vrij lange grijzige paardenstaart, een petje op met Bonte Jaopie in tekst er op en een zwart met rode kraag fleece aan met op de achterkant Bonte Jaopie in witte tekst geborduurd.

Zien we elkaar zondag niet ook goed, blijf het topic (vanwege zadelinteresse) sowieso volgen.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:19

Ik zal er iig zijn met mijn witte (nou ja wit???) bus op het paddock terrein.
Daar kom je anders vast wel een groep ruiters tegen die je verder kunnen helpen met wat TREC is en waar ik misschien zou kunnen zijn.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:34

Nou, ben er gisteren geweest, bij de TREC in Midlaren, jij was uiteraard zelf beredruk met jureren, maar heel goed van informatie voorzien van een andere dame die naast het zadel waakte.
Heb het goed kunnen bekijken en bevoelen... allemachtig, dat is het wel helemaal, mooie korte kussens ook, ademende onderkant, lekker veel ruimte voor ruggengraat bij de boom.... Waaaahhhhh, hebberig van geworden!
Na bekijken zadel in de kantine van "De Bult" nog even eerst een bak koffie gedronken (ik was er samen met mijn broer), en daarna het trajectkaartje bekeken en op de fiets enkele combi's gevolgd.
Leuk was de hindernissen-baan, vooral omdat de combinaties daar zo verschillend mee omgingen: de ene had geen enkel probleem met zo'n hekje openen en sluiten, maar stuitte dan weer op een probleem met het bruggetje, bij anderen weer heel anders: hekje een probleem, maar met een noodvaart zonder aarzelen over het brugje... etc.
Ontzettend leuk evenement!

Zag nog een beeld van een appaloosa er bij lopen (ja ik hou nu eenmaal van gevlekt/gespikkeld etc.).

Ben heel benieuwd of het betreffende zadel nog is uitgeprobeerd en wat de bevindingen zijn, ben nu nog meer geinteresseerd nu ik het zelf heb mogen bekijken!

Is zeker iets voor mij en mijn Tink x Fries. Het evenement op zich trouwens ook, daar ga ik met hem samen maar eens flink tegenaan trainen (meneer is nogal lastig/nerveus buiten, maar we hebben dat ook niet zo vaak gedaan). Dus wie weet volgend jaar.....

Is er overigens een apart topic over dit TREC weekeind ergens?
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 10-06-13 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:43

Had al gehoord dat je geweest was :D , maar idd was het erg druk.
Had smorgens bedacht dat dit misschien wel een handige oplossing was om hem daar neer te leggen.
Achteraf dus zeker handig geweest.

Heb hem niet meer op Beggar gehad omdat hij na de rit met een B gekeurd werd en ik hem niet verder wilde belasten zodat hij goed genoeg zou kunnen herstellen om de 2de dag mee te kunnen doen.

Ben nu trouwens ook heel erg brak van het weekend maar wil vanavond nog wel even naar Tapas dus zal zien of ik hem er nog op ga leggen.
Info over TREC noord kun je hier vinden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:13

Heb je het zadel al verder uit kunnen testen?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:17

ik heb er tot nu toe kortere ritten mee gemaakt en a.s. zondag ga ik klasse 1 starten in Renkum dus dat word een echtere test

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:36

Okee, ik volg vanwege zeer serieuze interesse in dit type zadel. Het is net nieuw op de markt, dus graag lees ik eerst andermans gebruikservaringen er mee, alvorens ik zelf tot aanschaf besluit over te gaan.
Ben er wel totaal weg van, voor op mijn eigen B.J.
Ben vooral ook benieuwd naar ervaringen met slecht weer (de zitting?) zoals regen.
Maar ook naar de ligging na enige tijd (hoe ver zakt 't in).

Hou me op de hoogte anders blijf ik je pesten met vragen!

Over vragen gesproken: welke singel heb je er aan?

En pas op he: hahaha: ik ben grondig van plan next year met B.J. met de TREC Noord mee te doen Helemaal aangestoken door afgelopen weekeinde, tevens een grote uitdaging voor mij en B.J.(die in tegenstelling tot wat je zou verwachten heel goed in dressuur loopt, maar voor het overige schrik, ril en NIET spring is...) Maar wel zeer werkwillig, buffelend voor je wil gaan.

Ga ik een jaar voor trainen, gisteren eerste begin gemaakt... want ipv dressuurgebeuren moet ik het een beetje over een andere boeg gooien... misschien verschijnen we dan wel met dat zadel.....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 14:19

Ik heb dit zadel zojuist gekocht, was op zoek naar een dressuurzadel maar kwam ivm mijn korte pootjes bij dit zadel terecht ivm de wrongen.

Vond het op de bok eg prettig zitten, ben erg benieuwd hoe mijn paard het gaat ervaren.

Had nooit verwacht met een Wintec thuis te komen!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:40

En? Hoe gaat 't nu met het nieuwe Wintec Pro Endurance zadel? Ik ben erg benieuwd, want overweeg dit zadel aan te schaffen.

ik heb een Tinker x Fries krusing van nu net 9 jaar, en heb die net weer in training, wil volgend jaar met de TREC Noord met hem meedoen.

Is er al iets te melden over ervaringen met dit specifieke zadel?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:53

sorry vergeten verslag te doen :o
Ik heb dus die endurance ermee gereden en mijn bevestiging heb ik eigenlijk onderweg ernaar toe al gehad.
Ik sta echt heel kort bij het wedstrijd terrein dus ging onder de man naar de wedstrijd.
Ik heb de Wintec in de stand laten liggen en heb voor dat korte stukje weer even de Bates erop gehad (zie hierboven op de foto)
Daar zitten de beugelophanging dus verder naar voren en ik zat meteen weer veel moeilijker, kreeg weer last van mijn benen, en paard begon weer heel tegendraads te doen.
(de boommaat en kussen model zijn ook van de Bates goed voor mijn paard, alleen heeft de Bates wol en geen lucht)
Had daardoor geen zin in de wedstrijd meer maar bij de wedstrijd had ik de nieuwe Wintec erop en het ging meteen weer veel lekkerder.
De hele wedstrijd nergens last van gehad, paard niet en ik niet.

Ik heb inmiddels ook een T2 TREC wedstrijd mee gedaan en ook het springen ging prima.

De dressuur lessen gaan nu ook heel veel fijner, paard gaat ineens heel erg vlot vooruit.

Komend weekend een TREC wedstrijd in Duitsland met heel veel helling rijden en hogere sprongen.
Als ik het niet vergeet zal ik daar ook verslag van doen (en anders gewoon vragen hihi)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:57

Thanks, ik help je wel herinneren, hahaha.

B.J. gaat ook als een speer, laatste 2 keer helemaal alleen naar buiten geweest, het verkeer is plotseling heel wat minder eng voor hem (er kwam zelfs een knetterende motor langs) en ook al (mini)sprongetje gemaakt... over een afsluitbalk in een natuurparkje... whahaha, kwamen we aandraven, eerste keer natuurlijk vol in de remmen. What the .... ligt DAAR voor mijn neus op de grond....?
Omgedraaid, opnieuw aangereden, verlichte zit en ja, zonder aarzelen. Ik heb nog even om voor die TREC Noord door te trainen natuurlijk, maar ik ben vastbesloten.

Het zadel waarover het in dit topic gaat lijkt me daar nou helemaal geschikt voor.

Ik blijf graag op de hoogte, ook van de ervaringen van anderen met dit zadel zoals A_nouk hierboven.

A_nouk wil ook jij mij berichten wat je ervaringen zijn?

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:04

Kom dit topic tegen en word blij haha.

Zijn er al meer ervaringen met deze wintec?! Ben heel benieuwd! :D *\o/*

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 12:52

@Gilbey, hoe beviel het zadel Wintec Pro Endurance tijdens je weekeind Duitsland? Ik zou je immeer helpen herinneren?

Hoe houdt het zich met vocht (regen/spetterend water)?

Enne... opgepast he,Meneer "watervrees" Jaopie gaat inmiddels met mij tot mijn kniehoogte het water door, joehoe! In draf. We zijn op de goeie weg.Naar die TREC Noord.

Nou nog leren springen... hmmmmm....

Zeer benieuwd naar ervaringen met het door mij ook zeer interessant gevonden zadel WPE, ook een vraag: gebruikt men nou in praktijk daadwerkelijk bij dit zadel ook ook de 5-voudige mogelijkheden om de beugels meer naar voren of naar achteren te positioneren?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 13:47

Lijkt me een mooi zadel ondanks ik anti wintec ben..geen idee eigenlijk waarom....dacht altijd dat het goedkope b zadeltjes waren..
Maar hoe is de zit...diep? of juist niet...ik zoek vooral voor bosritten een zadel met veel steun...zou het wat kunnen zijn of heeft dit zadel juist een onafhankelijke zit? Wie weet dat???
En waar zijn ze in Nederland verkrijgbaar? Ben benieuwd ..ga dit topic even goed volgen....

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:19

Vond dat het zadel geen diepe zit had, op het zitvlak had je veel ruimte, aan de wrongen had je wel veel steun. Zat verder super :j

Op mijn paard kregen we alleen de zweetbladen en de plek van de singel niet goed aangesloten :)

Ik melde eerder dat ik dit zadel ook had gekocht, maar hrb hem inmiddels om bovenstaande reden en ik een meer gesloten zit toch teruggebracht en de isabell werth aangeschaft.

Heb meerdere malen in het zadel gezeten zowel op de bok als op mijn paard en het is echt een confortabel zadel wat zeker geschikt is voor lange afstanden :j

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 14:44

Dan vrees ik dat hij het voor mij niet gaat worden..ik hou van een gedwongen zit en vond de Massimo ook te ondiep...jammer...
Hoe zit de isabell werth..heb je daar teovallig een foto van ( mag PB daar we off topic gaan)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 14:51