[VNA] LibraRopeBridle
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Cambiar schreef:Alou schreef:Of omdat het heel veel tijd en energie kost, en je er niks voor terug krijgt?
Ik merk dat op de site van Micklem bridle geen waarschuwing staat dat het hoofdstel gepantenteerd is, ook geen copyright teken, niets.
Op de site van het hoofdstel waarover ik het eerder had, staat wél een waarschuwing dat elke kopie gerechterlijk vervolgd wordt en de nummer van het patent. Blijkbaar werkt het, want niemand heeft het tot op de dag geriskeerd. In dat continent rijden heel veel mensen met het hoofdstel, terwijl ik het nog nergens gekopieerd zag en ook buiten dat gebied rijdt niemand of kent niemand dit hoofdstel. Dus ja, in veronderstel als je duidelijk genoeg bent dat het niet toegelaten is, de mensen je ook niet kunnen kopiëren. Misschien is hun firma beter om te laten patenterendan die van Samsung en Apple
?
pmarena schreef:Cambiar schreef:Ik merk dat op de site van Micklem bridle geen waarschuwing staat dat het hoofdstel gepantenteerd is, ook geen copyright teken, niets.
Op de site van het hoofdstel waarover ik het eerder had, staat wél een waarschuwing dat elke kopie gerechterlijk vervolgd wordt en de nummer van het patent. Blijkbaar werkt het, want niemand heeft het tot op de dag geriskeerd. In dat continent rijden heel veel mensen met het hoofdstel, terwijl ik het nog nergens gekopieerd zag en ook buiten dat gebied rijdt niemand of kent niemand dit hoofdstel. Dus ja, in veronderstel als je duidelijk genoeg bent dat het niet toegelaten is, de mensen je ook niet kunnen kopiëren. Misschien is hun firma beter om te laten patenterendan die van Samsung en Apple
?
Ik ben nou nog steeds heel erg benieuwd welk hoofdstel je nou eigenlijk bedoelt en waarom je de naam niet gewoon noemt
Alou schreef:Ik ben nou nog steeds heel erg benieuwd welk hoofdstel je nou eigenlijk bedoelt en waarom je de naam niet gewoon noemt
Citaat:Omdat ze bang is dat wij het na gaan laten maken nu ze nog geen patent heeft
? We zien wel... 

?
! Ben nog altijd benieuwd....
Alou schreef:Als het je niet om het geld gaat waarom doe je dan zo gruwlijk moeilijk? Alleen voor de naamsbekendheid?
Alou schreef:Als het je niet om het geld gaat waarom doe je dan zo gruwlijk moeilijk? Alleen voor de naamsbekendheid?
? Cambiar schreef:loekje schreef:Ik hoorde vorige week dat als gepatenteerde ontwerpen nagemaakt worden en er worden 5 dingetjes net iets anders gedaan, dat het dan gewoon mag. (uit betrouwbare bron, iemand die er zelf ook last van heeft, in dit geval niks met paarden). Want op dat 'nieuwe' ontwerp zit geen patent.
Ja horen is nog altijd iets anders dan de werkelijkheid, mij gaat het vooral over wat wettelijk bepaald is, niet wat andere mensen zeggen...bij de ene rechter zal het 5 dingetjes zijn, bij de andere weer 6, bij een omgekochte rechter misschien maar twee...er is zo'n willekeur ongelofelijk, maar eerlijk, zou jij het aandurven om een patent te tarten? Ik niet in elk geval....je zou dan maar eens een moeilijke rechter voor je moeten hebben en veel geld moeten dokken, dat zou het voor mij in elk geval niet waard zijn!!!
Cambiar schreef:Alou schreef:Als het je niet om het geld gaat waarom doe je dan zo gruwlijk moeilijk? Alleen voor de naamsbekendheid?
Waar ergens zie jij hier een naam staan? Naambekendheid, niet hier op bokt dus. Als jij iets maakt en iemand anders pikt je idee, zou jij daar niet kwaad voor zijn? Dat wil ik vermijden. Het is mijn idee, ik wil bewierookt worden, ja zo egoïstisch mens ben ik wel![]()
En gruwelijk moeilijk, het is heel simpel, ik startte dit topic met de vraag of iemand me PB tips kon sturen. Ondertussen zijn er openbaar links geplaatst plus een hele heisa over het feit dat ik een idee niet kan beschermen via patent. Dat is toch niet wat ik vraag? Waarom doen jullie zo gruwelijk moeilijk![]()
?

Gini schreef:Maar ondertussen heeft Nespresso wel een naam opgebouwd. Wie denkt aan Nespresso denkt aan cupjes en wie aan koffiecupjes denkt, denkt aan Nespresso. Eens je een sterk merk hebt opgebouwd verlies je niet zo heel gemakkelijk aandeel aan de nagemaakte versies.
Net zoals het eerder vermelde Dr. Cook Bridle. Wordt nu ook nagemaakt, maar de naam Dr.Cook is toch echt wel bekend, dat merk staat als een huis. In topics op bokt wordt niet aangeraden 'om eens dat nagemaakte modelletje van een of ander onbekend merk te proberen', nee, er wordt gezegd 'probeer anders eens een Dr. Cook hoofdstel, daar loopt die van mij goed op'.
Ik kan me voorstellen dat dat is wat Cambiar wil. Natuurlijk kan je een product niet tot in het eeuwige der eeuwige beschermen als een moederkloek haar kuikens. Ze wil gewoon dat haar naam verbonden wordt met het product. En dat kan dan net iets makkelijker wanneer je eerst een goed en stevig merk kunt uitbouwen, een goede reputatie en naamsbekendheid. Dat vormt dan een schild tegen nep, namaak en reproductie. Maar zo een reputatie proberen op te bouwen, wanneer er langs alle kanten al namaak-versies op de markt komen (omwille van de afwezigheid van een patent) is veel moeilijker, zo niet onmogelijk.
en waarbij ze zich ook wel eventjes zullen prikken als ze het copiëren
! Killed schreef:Snap heel goed dat je niets wil lossen voordat je een patent hebt!
Familie van me had vroeger iets uitgevonden voor te gaan vissen, een gat in de markt!
Had een vriend van hem achter z'n rug een patent aangevraagd, daar stond ie dan.
Dus TS zie dat je inderdaad voorzichtig genoeg omspringt, zelfs vrienden kan je niet altijd vertrouwen.
Ben benieuwd als het hoofdstel uiteindelijk op de markt komt, zelf ben ik erg bezig met rechtrichten etc maar dit lukt me niet met mn sidepull, dus toch maar terug met bit.
Veel succes!
(ik vind het zelf fantastisch gewoon), kijk naar video's, als Klaus achteruit leunt, doet het paard dat ook en brengt z'n zwaartepunt naar achteren, de achterbenen. Gaat je zwaartepunt naar voren, moet paard ook mee voorwaarts volgen. Zo leer je sturen met je lichaam, iets wat meestal overgeslegen is en die nochtans zo zinvol is, omdat paarden van nature met lichaamstaal communiceren.
Killed schreef:Klinkt mooi, echter zijn wij totaal nog niet zover.
Met m'n sidepull kon ik zelfs amper buitenstelling vragen, dus keuze tussen voorlopig met bit maar wel correct te kunnen trainen of bitloos rondhobbelen(in ons geval) is snel gemaakt.
Maar het is wel mn doel om ooit wel terug bitloos te gaan, dus als je hoofdstel af zou zijn mag je me steeds contacteren
, mag je ten stelligste nog niet rechtrichten, dan moet je eerst werken aan de basis, want op de basis stoelt alles en al je latere werk hangt af hoe grondig je de basis beheerst.