Firma om eigen ontwerp te laten produceren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:41

Even gezocht en de Libra is idd. wat ik dacht, zie dit topic ook uit 2005, dat verduidelijkt de verschillen wel wat denk ik :)

[VNA] LibraRopeBridle

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:43

Cambiar schreef:
Alou schreef:
Of omdat het heel veel tijd en energie kost, en je er niks voor terug krijgt? :D

Ik merk dat op de site van Micklem bridle geen waarschuwing staat dat het hoofdstel gepantenteerd is, ook geen copyright teken, niets.
Op de site van het hoofdstel waarover ik het eerder had, staat wél een waarschuwing dat elke kopie gerechterlijk vervolgd wordt en de nummer van het patent. Blijkbaar werkt het, want niemand heeft het tot op de dag geriskeerd. In dat continent rijden heel veel mensen met het hoofdstel, terwijl ik het nog nergens gekopieerd zag en ook buiten dat gebied rijdt niemand of kent niemand dit hoofdstel. Dus ja, in veronderstel als je duidelijk genoeg bent dat het niet toegelaten is, de mensen je ook niet kunnen kopiëren. Misschien is hun firma beter om te laten patenteren :D dan die van Samsung en Apple :D ?

Ik ben nou nog steeds heel erg benieuwd welk hoofdstel je nou eigenlijk bedoelt en waarom je de naam niet gewoon noemt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:45

pmarena schreef:
Cambiar schreef:
Ik merk dat op de site van Micklem bridle geen waarschuwing staat dat het hoofdstel gepantenteerd is, ook geen copyright teken, niets.
Op de site van het hoofdstel waarover ik het eerder had, staat wél een waarschuwing dat elke kopie gerechterlijk vervolgd wordt en de nummer van het patent. Blijkbaar werkt het, want niemand heeft het tot op de dag geriskeerd. In dat continent rijden heel veel mensen met het hoofdstel, terwijl ik het nog nergens gekopieerd zag en ook buiten dat gebied rijdt niemand of kent niemand dit hoofdstel. Dus ja, in veronderstel als je duidelijk genoeg bent dat het niet toegelaten is, de mensen je ook niet kunnen kopiëren. Misschien is hun firma beter om te laten patenteren :D dan die van Samsung en Apple :D ?

Ik ben nou nog steeds heel erg benieuwd welk hoofdstel je nou eigenlijk bedoelt en waarom je de naam niet gewoon noemt :P

Omdat ze bang is dat wij het na gaan laten maken nu ze nog geen patent heeft :')

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 10:46

Inderdaad, zo is het ook wel ;)
Daarom dat we binnen een beetje het zelf zullen doen. Misschien geef ik de opbrengst aan een goed doel of een deel ervan zodat enkel de grondstoffen vereffend zijn, we werken het nog verder uit in de toekomst. Gaat me echt niet om het geld, maar gewoon om de lol ervan om het zelf te gebruiken en leuke mensen te leren kennen die ook bitloos rijden die er blij mee zijn.

Anoniem

Re: Firma om eigen ontwerp te laten produceren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:48

Als het je niet om het geld gaat waarom doe je dan zo gruwlijk moeilijk? Alleen voor de naamsbekendheid?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 11:01

Alou schreef:

Citaat:
Omdat ze bang is dat wij het na gaan laten maken nu ze nog geen patent heeft :')

Omdat ik zelf eens wou zien wanneer iemand het hier zou namaken niet wetende dat het een gepatenteerd hoofdstel is en wat de gevolgen zullen zijn, of ze in de val zullen lopen. Ik wou dan zien of patent op een hoofdstel werkelijk waterdicht is vooraleer ik het riskeer, want langs alle kanten waarschuwt men mij dat een hoofdstel patenteren niet mogelijk is. Tot nu toe nog altijd niemand die het gecopieerd heeft van die firma met patentnummer op de site, nu al 6 jaar bijna....dus ergens moet het dan toch lukken :D ? We zien wel...
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 30-05-13 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:03

Maar waarom wil je die naam niet nomen dan? Dat snap ik niet zo goed, maakt voor jou toch niks uit...?

Dikke kans dat ik hem al ken daarom ben ik wel benieuwd om welke het nou eigenlijk gaat, omdat ik dan misschien wel zo mijn vermoedens heb waarom die niet massaal nagemaakt wordt :P

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 11:06

Helaas pindakaas, ik ben hard geworden, van mij krijgt niemand geen info meer. Ik zie wel, werkelijkheid is nu eenmaal anders dan men me wil doen geloven om info los te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:11

Dat snap ik voor je eigen ontwerp, maar een bestaand ontwerp dat volop verkocht wordt... :?

Daar heb je niks mee te maken dus dat hoef je toch ook niet te beschermen...?

En als je wilt weten of anderen ermee weg komen door het na te maken (dat wil je toch juist?), dan moet je het juist vandaag nog overal publiceren zodat je zo snel mogelijk anderen op een idee brengt en kunt zien hoe dat nu eigenlijk gaat :P

Dus nu snap ik het niet meer.

Maargoed maakt mij verder niet uit, ik vind het alleen heel raar :P

Zoiets als bvb. een Nurtural of Lightrider systeem bijvoorbeeld, zoiets is ook wel grappig maar het blijft toch allemaal voortborduren op hetzelfde idee :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 11:50

Waarom zou ik nog verder hoofdstellen vernoemen? Daarover ging het topic niet é :D ?
Ik heb hier in dit topic al gezegd dat dit hoofdstel gepatenteerd is, veel mensen lezen bokt, ga er niet nog eens een link naar zetten ook. Daar moeten ze maar zelf achter komen en niet door dit topic. Dat ze het maar namaken niet wetende dat er patent op zit :D! Ben nog altijd benieuwd.... :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:06

Je hoeft helemaal niks, ik snap de geheimzinnigheid gewoon niet zo :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:38

Alou schreef:
Als het je niet om het geld gaat waarom doe je dan zo gruwlijk moeilijk? Alleen voor de naamsbekendheid?

Grappige is dat TS juist helemaal niet moeilijk doet. Ze wilt een patent en wilt tot dan niets lossen. Simpel.

Het zijn anderen die telkens argumenten aandragen om het toch maar niet te doen. En dan denk ik: wat boeit dat nou dat iemand een patent wilt aanvragen voor een zelfgemaakt product. Dat gebeurt honderd, zo niet duizende keer per dag, ook voor producten waar je bijlange na het nut niet van inziet. Dat het geld kost, weet TS en toch wil ze het doen, dan is de kous toch af. Wij moeten haar rekening niet maken.

Dit doet me zo een beetje denken aan die ene keer dat ik mijn paard op mijn naam wilde laten overschrijven en meerdere mensen mij iedere keer moesten wrijven hoe nutteloos en geldverspillend dat wel was want het was toch geen eigendomsbewijs. Al wil ik 2000 euro geven om mijn naam op dat papiertje te hebben, het is toch mijn geld. :+

Wij verliezen niks en wij winnen niks, ja, misschien een leuk nieuw hoofdstel op de markt. :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 13:03

Alou schreef:

Waar ergens zie jij hier een naam staan? Naambekendheid, niet hier op bokt dus. Als jij iets maakt en iemand anders pikt je idee, zou jij daar niet kwaad voor zijn? Dat wil ik vermijden. Het is mijn idee, ik wil bewierookt worden, ja zo egoïstisch mens ben ik wel :D
En gruwelijk moeilijk, het is heel simpel, ik startte dit topic met de vraag of iemand me PB tips kon sturen. Ondertussen zijn er openbaar links geplaatst plus een hele heisa over het feit dat ik een idee niet kan beschermen via patent. Dat is toch niet wat ik vraag? Waarom doen jullie zo gruwelijk moeilijk :D }:0 ?

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:51

Cambiar schreef:
loekje schreef:
Ik hoorde vorige week dat als gepatenteerde ontwerpen nagemaakt worden en er worden 5 dingetjes net iets anders gedaan, dat het dan gewoon mag. (uit betrouwbare bron, iemand die er zelf ook last van heeft, in dit geval niks met paarden). Want op dat 'nieuwe' ontwerp zit geen patent.

Ja horen is nog altijd iets anders dan de werkelijkheid :D , mij gaat het vooral over wat wettelijk bepaald is, niet wat andere mensen zeggen...bij de ene rechter zal het 5 dingetjes zijn, bij de andere weer 6, bij een omgekochte rechter misschien maar twee...er is zo'n willekeur ongelofelijk, maar eerlijk, zou jij het aandurven om een patent te tarten? Ik niet in elk geval....je zou dan maar eens een moeilijke rechter voor je moeten hebben en veel geld moeten dokken, dat zou het voor mij in elk geval niet waard zijn!!!

Volgens mij was dat wettelijk bepaald (begreep ik, diegene had er zelf mee te maken gehad), maar goed, je woont in BE toch, daar is het misschien alweer anders. En heb je een wereldwijd patent?? Want alleen voor NL of BE, dan kom je ook niet ver..
BV: http://www.patentbuddy.com/Patent/D635724 De micklem, staan geen groene bolletjes bij international coverage, lijkt me dus dat het buiten hun land gewoon nagemaakt kan worden. (maar misschien snap ik die site niet goed)

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:54

Cambiar schreef:
Alou schreef:

Waar ergens zie jij hier een naam staan? Naambekendheid, niet hier op bokt dus. Als jij iets maakt en iemand anders pikt je idee, zou jij daar niet kwaad voor zijn? Dat wil ik vermijden. Het is mijn idee, ik wil bewierookt worden, ja zo egoïstisch mens ben ik wel :D
En gruwelijk moeilijk, het is heel simpel, ik startte dit topic met de vraag of iemand me PB tips kon sturen. Ondertussen zijn er openbaar links geplaatst plus een hele heisa over het feit dat ik een idee niet kan beschermen via patent. Dat is toch niet wat ik vraag? Waarom doen jullie zo gruwelijk moeilijk :D }:0 ?

Misschien omdat ze je willen helpen. Als je mij vraagt is het weggegooid geld. Op een gegeven moment komt een patent toch vrij, kijk maar naar Nespresso, die cupjes worden nu overal van alle merken verkocht. En iedereen wist het al jaren geleden dat dat zou gaan gebeuren.

Maar goed, ik snap sowieso niks van patenten, dus.... :x

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:34

Maar ondertussen heeft Nespresso wel een naam opgebouwd. Wie denkt aan Nespresso denkt aan cupjes en wie aan koffiecupjes denkt, denkt aan Nespresso. Eens je een sterk merk hebt opgebouwd verlies je niet zo heel gemakkelijk aandeel aan de nagemaakte versies.

Net zoals het eerder vermelde Dr. Cook Bridle. Wordt nu ook nagemaakt, maar de naam Dr.Cook is toch echt wel bekend, dat merk staat als een huis. In topics op bokt wordt niet aangeraden 'om eens dat nagemaakte modelletje van een of ander onbekend merk te proberen', nee, er wordt gezegd 'probeer anders eens een Dr. Cook hoofdstel, daar loopt die van mij goed op'.

Ik kan me voorstellen dat dat is wat Cambiar wil. Natuurlijk kan je een product niet tot in het eeuwige der eeuwige beschermen als een moederkloek haar kuikens. Ze wil gewoon dat haar naam verbonden wordt met het product. En dat kan dan net iets makkelijker wanneer je eerst een goed en stevig merk kunt uitbouwen, een goede reputatie en naamsbekendheid. Dat vormt dan een schild tegen nep, namaak en reproductie. Maar zo een reputatie proberen op te bouwen, wanneer er langs alle kanten al namaak-versies op de markt komen (omwille van de afwezigheid van een patent) is veel moeilijker, zo niet onmogelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:38

Op zich met je eens Gini, behalve dat Dr.Cook bridle, dat zie ik al een paar jaar niemand meer zeggen hoor :=

Voorheen zei men nog wel Dr. Cook of Bitless Bridle, maar het is al jaren 99% gewoon "kaakgekruist hoofdstel" dat men zegt, juist omdat er zoveel merken een eigen versie hebben. :)

Ik denk eerlijk gezegd dat bvb. in Nederland echt nog geen 10% van de mensen die een kaakgekruist bitloosje kopen, met een Cook thuiskomen en dat de meeste mensen die er zo 1 hebben gekocht in de laatste paar jaar, die naam niet eens kennen :=

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 07:51

Snap heel goed dat je niets wil lossen voordat je een patent hebt!
Familie van me had vroeger iets uitgevonden voor te gaan vissen, een gat in de markt!
Had een vriend van hem achter z'n rug een patent aangevraagd, daar stond ie dan.

Dus TS zie dat je inderdaad voorzichtig genoeg omspringt, zelfs vrienden kan je niet altijd vertrouwen.

Ben benieuwd als het hoofdstel uiteindelijk op de markt komt, zelf ben ik erg bezig met rechtrichten etc maar dit lukt me niet met mn sidepull, dus toch maar terug met bit.

Veel succes!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:03

Gini schreef:
Maar ondertussen heeft Nespresso wel een naam opgebouwd. Wie denkt aan Nespresso denkt aan cupjes en wie aan koffiecupjes denkt, denkt aan Nespresso. Eens je een sterk merk hebt opgebouwd verlies je niet zo heel gemakkelijk aandeel aan de nagemaakte versies.

Net zoals het eerder vermelde Dr. Cook Bridle. Wordt nu ook nagemaakt, maar de naam Dr.Cook is toch echt wel bekend, dat merk staat als een huis. In topics op bokt wordt niet aangeraden 'om eens dat nagemaakte modelletje van een of ander onbekend merk te proberen', nee, er wordt gezegd 'probeer anders eens een Dr. Cook hoofdstel, daar loopt die van mij goed op'.

Ik kan me voorstellen dat dat is wat Cambiar wil. Natuurlijk kan je een product niet tot in het eeuwige der eeuwige beschermen als een moederkloek haar kuikens. Ze wil gewoon dat haar naam verbonden wordt met het product. En dat kan dan net iets makkelijker wanneer je eerst een goed en stevig merk kunt uitbouwen, een goede reputatie en naamsbekendheid. Dat vormt dan een schild tegen nep, namaak en reproductie. Maar zo een reputatie proberen op te bouwen, wanneer er langs alle kanten al namaak-versies op de markt komen (omwille van de afwezigheid van een patent) is veel moeilijker, zo niet onmogelijk.

Gini, ik ben super blij dat je me snapt!
In feite mag iedereen me copiëren zoveel hij wil, als ze mij daarin ook ooit herkend hebben. Nu word ik gecopieerd alvorens ik ook maar 1 model verkocht heb, alvorens ik dus ook maar iets van plezier van m'n werk gehad heb.
Wat er gebeurt er nu? Nu kennen ze het bitloze hoofdstel van degene die mij gecopieerd heeft én ben ik degene die mijn eigen zaken copieer als ik ze nog maak (want ze kennen ondertussen allemaal beter de artikelen van een grote paardeshop waar velen hun paardespullen kopen en die ook grote reclame maakt, dus zij gaan met de eer lopen), snap je?
Nu, ik was gisteren wat down van sommige negatieve reactie's, terwijl ik gewoon het beste voor heb, maar heb ondertussen al kunnen broeden op iets die mij geen geld zal kosten zoals een patent :D en waarbij ze zich ook wel eventjes zullen prikken als ze het copiëren :j
Thx in elk geval voor de vele adviezen ;) !
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 31-05-13 08:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:19

Killed schreef:
Snap heel goed dat je niets wil lossen voordat je een patent hebt!
Familie van me had vroeger iets uitgevonden voor te gaan vissen, een gat in de markt!
Had een vriend van hem achter z'n rug een patent aangevraagd, daar stond ie dan.

Dus TS zie dat je inderdaad voorzichtig genoeg omspringt, zelfs vrienden kan je niet altijd vertrouwen.

Ben benieuwd als het hoofdstel uiteindelijk op de markt komt, zelf ben ik erg bezig met rechtrichten etc maar dit lukt me niet met mn sidepull, dus toch maar terug met bit.

Veel succes!

Neen, dat is vreselijk smerig, maar eerlijk gezegd, ik hoorde net hetzelfde verhaal van een vriend die zijn eigen muziek maakt. Zijn vriend had op een sluwe manier kunnen ontfutselen waar hij mee bezig was en had het nadien op zijn naam gezet.

Ik wil je heel graag helpen, maar nu kan ik nog niet door de.... die m'n idee inpikken.
Zie je, het had fijn geweest om aan zo iemand te verkopen, om te beseffen dat dat paardje toch geen bit in z'n mond krijgt, of een ijzeren/ metalen hackamore rond z'n hoofd krijgt die vlijmscherp inwerkt. Voor zo iets doe ik het, toch jammer é? Je hebt echt waar, echt geen bit nodig! Integendeel zelfs, in feite heb je daar uiteindelijk niets voor nodig als je maar de juiste stappen volgt!
Hier staat het mooi beschreven:
http://www.aditihorses.nl/josien-methode/
Je bouwt eerst een relatie op met je paard door grondwerk.
Dan leer je je paard z'n lichaam sturen, enkel en alleen door het centrum van je lichaam te verplaatsen, paard moet dat volgen, het is Klaus Ferdinand Hempfling die daarmee op de markt kwam :D (ik vind het zelf fantastisch gewoon), kijk naar video's, als Klaus achteruit leunt, doet het paard dat ook en brengt z'n zwaartepunt naar achteren, de achterbenen. Gaat je zwaartepunt naar voren, moet paard ook mee voorwaarts volgen. Zo leer je sturen met je lichaam, iets wat meestal overgeslegen is en die nochtans zo zinvol is, omdat paarden van nature met lichaamstaal communiceren.
De kern van het paard is ahw door een fijne zijden draad verbonden met de kern van het lichaam van Klaus, Klaus stuurt de info op een energieke, duidelijke manier naar het paard (later gebruik je deze fijngevoelige verbondenheid met je paard als je erop zit)
Daarna ga je je paard vanop de grond z'n lijfje soepeler leren maken door gymnastisch werk.
Nooit, maar dan ook nooit is het noodzakelijk om een bit te gebruiken. Sommige beweren dat een bit een gunstigere plooiing geeft in de nek, een ontspannen kaakgewricht, meer speekselvorming, maar dit kan je ook bekomen door de juiste stappen te volgen in het grondwerk.
Ik maak er een eer van om mijn paard geen ijzer in de mond te duwen, omdat ik het een groot falen voor mezelf vind dat dit stuk ijzer slechts het middel is waarmee ik iets kan bereiken bij m'n vriend het paard. Want: het is de weg naar het doel die belangrijk is, niet het doel op zich, keep that in your mind ;)
Dus: ijzer: weg ermee :D
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 31-05-13 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:33

Klinkt mooi, echter zijn wij totaal nog niet zover.
Met m'n sidepull kon ik zelfs amper buitenstelling vragen, dus keuze tussen voorlopig met bit maar wel correct te kunnen trainen of bitloos rondhobbelen(in ons geval) is snel gemaakt.

Maar het is wel mn doel om ooit wel terug bitloos te gaan, dus als je hoofdstel af zou zijn mag je me steeds contacteren :)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:40

Killed schreef:
Klinkt mooi, echter zijn wij totaal nog niet zover.
Met m'n sidepull kon ik zelfs amper buitenstelling vragen, dus keuze tussen voorlopig met bit maar wel correct te kunnen trainen of bitloos rondhobbelen(in ons geval) is snel gemaakt.

Maar het is wel mn doel om ooit wel terug bitloos te gaan, dus als je hoofdstel af zou zijn mag je me steeds contacteren :)

Als je nog niet zover bent, je zegt het zelf ;) , mag je ten stelligste nog niet rechtrichten, dan moet je eerst werken aan de basis, want op de basis stoelt alles en al je latere werk hangt af hoe grondig je de basis beheerst.
Dan zal mijn hoofdstel ook niet helpen, als je die basis negeert, een hoofdstel is maar een tool, een telefoonlijn, jij bent het die aan de andere kant van de lijn staat en het is jou dat het paard moet begrijpen, niet het hoofdstel of het bit.
Als jij deze stappen niet zou volgen, zou mijn hoofdstel geld in het water zijn.

Jij volgt de omgekeerde weg, je doel is bitloos gaan, uiteindelijk, terwijl in de oudheid, waar paarden van levensbelang waren en ze dus de juiste stappen moesten nemen of het kon hun dood betekenen, wisten ze dat ze eerst een paard met een kaptoom, dus bitloos moesten leren. Niet andersom.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 08:45

Ik heb niets te koop nu, maar deze man verkoopt ook super goeie spullen, hij zal je (als het niet te ver uit de buurt is voor jou) ook kunnen helpen.
Op dit moment is hij m'n grote voorbeeld (op een clinic zag ik dat hij ook werkt met lichaamstaal net zoals Klaus Hempfling en eerlijk gezegd, ik dacht dat dit enkel Klaus was die dit kon klaarspelen, maar deze man beheerst het evengoed als Klaus én leert je hoe je dat moet doen. Fantastische clinic was dat!)
Kijk maar:http://www.youtube.com/watch?v=hiKsU1zEuyQ
Is dit bitloos rondhobbelen? Ik dacht het niet! Hij heeft dit allemaal bereikt door de training die ik hierboven besproken heb (en in het echt ziet het er nog fantastischer uit dan op je computerscherm).
Hij heeft op dit moment ook goeie bitloze hoofdstellen te koop http://www.bitless-art-of-riding.com/for-sale/, maar je moet dan wel de juiste weg volgen en niet denken dat een bit je paard zal rechtrichten. Hij heeft het ook allemaal klaargespeeld met deze spullen, dus waarom zou jij dat niet kunnen als je het echt wil?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 09:59

...ik bedoelde niet denken dat een tool je paard zal rechtrichten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:10

Ik was bij de lesdagen van Bent Branderup in janurie en dus ook bij de beelden van het filmpje.
Jossy is zo fijn met de paarden, en was de enige die bitloos reed. Was erg mooi om te zien!