Boomloos, Flair wat is wijsheid??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Akke_sSpring

Re: Boomloos, Flair wat is wijsheid??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 18:56

Het oppompen lukt als iemand haar vast houd, ze vind het geluid erg spannend. Nu vind ik dat niet zo'n probleem want ik zie er wat dat betrefd wel een training in. Maar Akke is niet helemaal gelijk in haar rug en dus moet je gaan zoeken in wat de juiste hoeveelheid lucht per zak is. Ik had steeds dat ik met een heup naar voren knikte of juist scheef zat en tsja als ik dat al irritant vind... Maar ik heb nu bedacht om de kussens gelijk op te vullen immers de gelpad waar ik mee reed is in basis ook recht gevuld. Dat kan ik alleen dus dat ga ik morgen proberen.
Ik heb de pad een keer goed gehad maar toen dacht ik dat de lucht eruit was gelopen en dat ie lek was. Alles getest onder water, lekvrij dus niks aan de hand tsja en toen moest ie opnieuw gevuld worden.
Zondag komt mijn instructeur weer langs dus die kan ook weer helpen met afstellen. En dan knallen!! (ondertussen wacht ik wel die Barefoot even af. Hoop haar dit weekend in huis te hebben en het volgende week even uit te proberen. Huur voor een week want ze geeft snel aan of ze het iets vind of niet)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:07

Inderdaad je instructeur kan je helpen :-D
Wel zo fijn ...
Bem benieuwd hoe een BF BD je bevalt

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 19:09

Als Akke er lekker mee loopt ga ik me heel hard proberen aan te passen. Vandaag zelfs in zo'n barok spaans zadel gereden dus ik ben zoooo flexibel :D ;)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 11:07

De barefoot is net binnengekomen en ik hoop zo dat Akke het een fijn zadel vindt. ik heb gisteren nog gereden met mijn eigen zadel (op advies van de zadelmaker) en hoewel ze aan het eind echt heel goed ging lopen zag ik aan het sjabrak dat het geen gelijke druk geeft. Dus ik hoop de beweeglijkheid te ondersteunen met de barefoot. Vanmiddag even proberen....

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 18:04

Ongelooflijk maar Akke liep vandaag zo weg met het Barefoot zadel op haar rug. Ze keek eens nadenkend met het opstappen maar eenmaal wegstappend niets aan de hand. Wel even de beugels verwisseld voor mijn eigen riemen en beugels maar verder alles goed te doen. Althans, Akke vond het een prima zadel voor zover maarreg ik had wat moeite met de breedte en de ophanging van de beugelriemen. De wrongen heb ik wel al wat meer naar voren geplaats zodat ik mijn benen kwijt kan. Ik heb wel gezien dat ik de beugelophanging nog wat naar voren kan plaatsen dus misschien doe ik dat morgen nog wel. Morgenmiddag hebben we les en dat gaan we met dit zadel doen. Kijken hoe het gaat.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:50

dat is fijn!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 17:50

Vandaag les gehad en het resultaat was om te huilen..... van opluchting. Akke was zo snel ontspannen, ik kon al vrij snel de goede houding aannemen en we hebben heerlijk gewerkt. De instructeur zag dat ze mooie ruime passen maakte en heel ontspannen was in haar aanleuning. We konden verruimen en heel erg vertragen in eenzelfde ontspanning, fantastisch. Het mooiste was nogwel dat het zadel een complete afdruk had gegeven, maw nergens een droge plek. Nog nooit gezien.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:54

dat is gaaf zeg. Dan is de keuze nu zeker wel gemaakt.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:01

Ja, eigenlijk wel al vind ik het best wel weer wat om weer een nieuw zadel te kopen. Maar dat het verschil fantastisch is maakt dat ik er ook gewoon niet onderuit kan.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:01

Fijn dat je iets hebt gevonden :j Je kan ook altijd nog kijken naar het nieuwe zadel van heather moffett de flexee..Deze heeft een leren boom en valt erg mee qua prijs..

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:04

Dank je voor de tip. Heather Moffet is me meer geadviseerd maar de Starr trekk heeft volgens mij ook een leren boom en daar was ze het absoluut niet mee eens. Daarnaast ben ik zo blij met deze uitslag dat ik eigenlijk niet eens meer verder wil zoeken. Ik zoek eigenlijk al ruim een jaar naar de oplossing en beter dan dit hebben we het echt nog niet gehad :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:05

Ik heb nog een paar dagen voor ik het zadel weer terug moet sturen dus kan nog even blijven testen maar zoals het nu al gaat.....

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:14

Het enige verschil met startrekk is dat er geen kopijzer in de heather moffett zadels zit net als bij hidalgo zadels is de voorkant ook flexibel waardoor het zich aanpast..Zelf vind ik dat een groot voordeel omdat je dan voor ook niet die druk hebt..Het enige nadeel van de oudere modellen van heather moffett is dat ze op moeten warmen dus eerst hard zitten,maar dat heb je met de flexee geloof ik niet..

Wel fijn dat je paard hier zo goed op reageert hoor en dat je nog een paar dagen kan testen :j

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 19:16

Ah okay, dat wist ik niet :)

Ja, ik ben ook heel blij met dit resultaat. *\o/*

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:28

Oh, dat is echt geweldig om te lezen, ben heel blij voor je. Wat ik al zei, ik kan me goed voorstellen dat dit voor haar met haar bouw gewoon veel fijner is. Top!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 09:06

Dank je wel "melrovers" :D ben er ook echt heel blij mee. Nu op zoek naar de juiste samenstelling van onderlegger, inlages ed. Ik schijn nu een basis inlage te hebben en ik meen op de rug een afdruk van mijn beugelophanging oid te zien, niet heel ernstig maar er drukt iets. Ik neig naar een dikke vilt laag of de heavy duty en dan een wollen onderlaag. Deze laatste zit standaard onder de volledige pad maar de halfpad spreekt me ook wel aan omdat deze over mijn eigen dekjes kan en de pad dan schoon blijft.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 09:30

Fijn dat de BF zo goed uit pakt tot nu toe.
Even nog over de halfpad, die kan je het beste onder je dekjes doen en niet er op. Als je de mogelijkheid hebt zou ik het ook eerst uit proberen omdat het toch voor een dikker pakket onder je zadel zorgt en daardoor meer kans geeft op glijden of het niet mooi vrij houden van de ruggengraat.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 13:04

Dank je wel Maaike_Indy voor de tip. Ik zit ook flink in dubio. De halfpad die ik in gedachten heb is qua samenstelling ook behoorlijk prijzig en als het dan vervolgens niet ideaal ligt is het erg jammer van de investering. Ik denk dat ik dan beter voor safe kan gaan en de gewone bijbehorende pad moet kiezen met stevige inlages. Dan is die ligging in ieder geval goed!

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:13

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoor hele goede verhalen over de heavy duty inlages, op www.boomloosrijden.nl vind je alle informatie terug en daar kan je ook pads bestellen.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 13:54

Ik heb zojuist bij Barefoot Belgie een zwart/grijze barrydale besteld met stevigere inlages. Had eerst wel de heavy dutys maar zij adviseerde de verstevigde. Mocht blijken dat het niet afdoende is kan ik de originele nog samen voegen met de verstevigde en anders bestel ik alsnog de heavy dutys. :) Heb er ook de originele pad bij besteld.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:39

Als je de halfpad niet kan testen is dit de meest veilige oplossing denk ik.
Als je hem hebt wel even foto's plaatsen he! Heb zelf de bruine Barrydale en blijf het een ontzettend mooi zadel vinden.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 15:50

Ja, ik dacht ik speel op safe :D
Foto's heb ik nog nooit op Bokt geplaatst, ben van het type digibeet maar zal het proberen. Ik heb nu de zwarte omdat ik dat nog het meest op mijn vertrouwde zadels vind lijken. moet nog wel wennen aan dit type maar dat zal vast helemaal goed komen. Vind ze nu nog een beetje lomp :o