Cambiar schreef:DubbelDun schreef:Nee, de BM is mij iets te duur om open te maken.Ik zou het graag willen, maar ik heb nog nooit een hele goedkope kunnen vinden. Ik weet wel dat door de jaren heen de 'pad' waarop het zadel gebouwd is ook van materiaal veranderd is. Er is een serie geweest van erg 'slap' materiaal. Die boog ook veel te makkelijk door. Iets wat je bij 2e hands modellen kon zien door de ribbel in de zitting die overdwars liep.
Bij mijn eigen model zie je dat na jaren gebruik zelfs nog niet.
Overigens heeft de Endurance een lagere pommel/cantle als de Barrel modellen. Maar die zijn dan weer echt western
Dat bedoel ik dus met geld steken in stevig materiaal. Dat maakt een heel groot verschil uit.
Is ook het enige nadeel vind ik, aan de espaniola van startrekk, is zo'n slechte kwaliteit van leder. Met beter leder kon het nog een beter zadel zijn. Daarom wou ik heel graag eens een Bob marshall kopen en openmaken, blijkt nu zoals jij zegt dat de opbouw wat gelijkaardig is met wat ik in m'n hoofd heb.
DD niet ikke wel

Ja is moeilijk te herkennen. Maar het openmaken gaat dus niet verder dan dat of je moet het zadel echt slopen.
Een BM is volledig verlijmt, echt van boven tot onder, dus daar ga je al niet blij worden om dat ding open te halen. Maar waar jij nog veel meer van gaat vloeken is hetgene wat er in die BM zit. Is nl precies die troep waarmee je een rug volgens jou mee kapot rijdt, synthetische schuim

Ik ben het dus ook met pmarena eens dat vilt echt niet heilig is. En de schuimsoorten van tegenwoordig veel meer op kunnen vangen dan vilt.