Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Bravura schreef:Dropje2, heb jij vroeger van je ouders geen pony gehad? Dan had je kunnen weten dat eea ook van de ouders afhankelijk is. En zij zullen hun dochter bewust willen maken van verantwoordelijkheidsgevoel en hoe ze met geld om moet gaan. Denk niet dat dit paard gaat lijden. Hun dochter kan alles wel willen maar dan moet ze het even zonder zakgeld stellen. Niet meer dan normaal en goed dat haar ouders haar een keuze laten. En TS is zich aan het verdiepen wat haar mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Niet te streng reageren....
TS, spreek duidelijk dingen af met je ouders. Als jij het beste voor je paard wilt, kost dat geld, zeker als je een westernoutfit wilt hebben. En tja, soms moet je keuzes maken wat belangrijk is. Een paard met passend tuig, of misschien helemaal geen paard en leuk met vriendinnen dingen ondernemen. Want een paard kost niet alleen geld maar ook veel tijd en aandacht.
dropje2 schreef:Bravura schreef:Dropje2, heb jij vroeger van je ouders geen pony gehad? Dan had je kunnen weten dat eea ook van de ouders afhankelijk is. En zij zullen hun dochter bewust willen maken van verantwoordelijkheidsgevoel en hoe ze met geld om moet gaan. Denk niet dat dit paard gaat lijden. Hun dochter kan alles wel willen maar dan moet ze het even zonder zakgeld stellen. Niet meer dan normaal en goed dat haar ouders haar een keuze laten. En TS is zich aan het verdiepen wat haar mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Niet te streng reageren....
TS, spreek duidelijk dingen af met je ouders. Als jij het beste voor je paard wilt, kost dat geld, zeker als je een westernoutfit wilt hebben. En tja, soms moet je keuzes maken wat belangrijk is. Een paard met passend tuig, of misschien helemaal geen paard en leuk met vriendinnen dingen ondernemen. Want een paard kost niet alleen geld maar ook veel tijd en aandacht.
Nee Bravura, mijn ouders zeiden: "Natuurlijk mag je op paardrijles, als je het zelf kunt betalen.........."
Maar ik ben van een generatie die niet alles kreeg wat je maar wilde hebben, eerst sparen, dan kopen!
Toen ik mijn eerste Eigen Paard kreeg, was ik 30.........
Een eigen pony??????? Laat me niet lachen............. je was blij dat je elke dag eten op je bord had......