Ervaringen Kent & Masters/Thorowgod T8/Fairfax/MSFC

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Ervaringen Kent & Masters/Thorowgod T8/Fairfax/MSFC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 20:26

Bij de mijne was de oranje boom perfect, maar met aansingelen kwam de hele achterkant omhoog :?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:14

Vinden jullie de MSFC prof. niet heel breed zitten ?

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:32

Ik ben niet specifiek op zoek naar een nieuw zadel op ten duur wil ik er wel graag een ander.
Nu zag ik Kent & Master zadel de S-serie dus ik houd dit topic in de gaten :D

MSFC prof. vind ik ook wel fijn zitten maar geen verwisselbaar kopijzer en aangezien ik nog een jong paard heb lijkt me dit wel handiger.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 18:23

Ik heb nu tijdelijk een thorowgood T4 te leen.. zit prima maar hij schuift alle kanten op joh :=
Maargoed, het is ook wel een gloednieuw zadel dus misschien ligt het daar aan. Heb de zadelpasser maar weer een berichtje gestuurd dat hij schuift. Schiet niet op joh zo. Springzadel wat ik mocht lenen van een stalgenoot geeft drukplekken dus dat gaat ook niet van harte. Ellende.. Hopelijk is mijn eigen zadel er snel.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:28

Ik zou er niet op gaan rijden als het zo schuift ! Straks beschadig je er de rug van je paard mee !

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:55

@ Liesje: Oh dat is inderdaad ook niet zo prima,.. Hopelijk komt die van jouw dan snel!

Ik heb nu een JC dressuur zadel, maar ligt nu nog niet goed. Als ik aangesingeld heb dan ligt het aan de achterkant los. En zadel is bij Divoza opgevuld, eerst helemaal nieuwe vulling en kopijzer gemaakt (toen zat er achteraf dus veelte weinig vulling in!) en daarna nog weer een keer heen geweest en toen is het opzicht wel goed opgevuld maar nu ligt het dus weer niet goed naar mijn idee.
Dus wil ik ook niet meer naar Divoza toe, dus wij bellen riel klumper uit Almelo. En ik zat op haar site te kijken en toen kwam ik dat zadel van Kent en Masters tegen, voor een leuke prijs. Dat is mijn Budget op het moment ook wel dus als dat niet wat wordt, koop ik voorlopig ook nog niks nieuws tenzij er niks meer aan mijn JC te doen is maar daar ga ik niet van uit.
Ik wil graag een zadel wat meer zit en wrong heeft,.. dat heeft mijn JC niet heel veel.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:02

Een zadel wat klappert is wrs te breed aan de voorkant, kan ook andere oorzaken hebben natuurlijk ;-)

Als het zadel schuift past het echt niet, Ikzou er voor kiezen om niet te rijden tot je zadel er is..

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:39

Maandag komt bij mij de zadelmaker met de Kent en Masters S-serie dressuur zadel.
Misschien dat ik ook nog vraag of ze de dressuur crown zadel, hetzelfde zadel als msfc alleen ander merk.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 21:59

Ik heb er ook niet meer mee gereden. Het springzadel ligt dan nog beter. Mijn zadelpasser heeft helaas vakantie op het moment, dus ik kan het niet terugbrengen of omruilen, jammer genoeg. Maargoed het hangt niet in de weg. Ik hoop dat mijn zadel er snel is. Tot die tijd maar longeren.. Tis niet anders.

lynns

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 13:15

cha_mira schreef:
Hammeke schreef:
Voor de mensen met een K&M, wat voor boom hebben jullie erin?
Hier zit er nu ook de oranje in, maar hij begint echt krap te worden, eigenlijk hetzelfde probleem als bij
Selka.
Als ik er niet opzit loopt paard goed, vanaf dat ik erop zit en wil aandraven krijg ik protest.
Dus ik vroeg me af of er een bredere boom in kan zonder dat het zadel té plat word en daardoor
op de ruggengraat drukt.

Ik heb de silver wijdste maat wat je kan hebben in mijn zadel, zadel drukt niet op zijn ruggegraat :)

Mag ik vragen op wat voor paard je dit zadel hebt liggen?
Is het wat voor een brede fries?

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:06

Ik heb sinds gisteren een kent & masters S series dressage met surface block. Wat een fantastisch mooi zadel voor dat geld. Erg geavanceerd dmv het kopijzer dat vervangen kan worden, verstelbare singelstoten, schapenwol gevulde kussens en de schoudervrijheid die het bied. Het zit werkelijk heerlijk! Hopelijk blijf ik zo enthousiast en kan hij nog vele jaren mee.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:22

Ik ben opzoek naar een Kent en Master S-line MDM zadel. Heeft iemand dit model liggen?