Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xSlvna schreef:skippy schreef:@ xSlvna Ach ja een DA heeft er maar een jaar of 10 voor gestudeerd.. Dus die heeft echt géén idee waar hij/zij het over heeft.
Heb klopt inderdaad dat het na een heftige training niks uitmaakt, maar als ik gewoon train met peeskappen en met bandages, verschilt de temperatuur vaak. Vaak is het onder de bandage koeler!
Heb het meerdere keren ge probeerd door linksom te bandageren en rechtsom in de kappen te zetten, maar goed, hij zal die keren wel zijn rechter benen die keren meer hebben getraind
Little_Gift schreef:Slvna, ik ben het met je eens en heb ook die vaststelling al meermaals gedaan...
Verder heb je met peesbeschermers ook nog het risico dat vuil (zandkorrels piste bv) zich in de beschermers wurmen langs de open voorkant en gaan schuren en wrijven tussen beschermer en paardenbeen en trust me, ook dat is niet fijn hoor !
Mijn paard draagt bandages met het dressuren en haar benen zijn achteraf altijd koeler dan voorheen met de peesbeschermers!
Verder zijn bandages niet zozeer bedoeld om verwondingen te voorkomen maar des te meer om banden, gewrichten en pezen te ondersteunen...
Net zoals kickboksers ook altijd bandages dragen enz...
peesbeschermers enzo dus puur ter bescherming voor t aantikken, achter voor t strijken en springschoenen tegen aantikken, ijzer heb er 1 keer af gelegen sinds de springschoenen niet meer