Vriend doet zadel cadeau.. Maar..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roomsx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:44

ja mij lijkt het heel logisch, je wilt niet dat je nieuwe zadel straks helemaal beschadigs is. en densoods neem je hem mee naar huis als jij niet rijd.
maar mij lijkt het niet raar en ik zou het gewoon tegen dat meisje zeggen.

renep

Re: Vriend doet zadel cadeau.. Maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:58

zolang het oude zadel gewoon past op het paard dan zou ik er geen probleem van maken. en ik denk dat ze liever op je oude zadel rijd zonder zorgen, dan doodsbenauwd op je nieuwe zadel. en ondertussen kan ze gewoon lekker paardrijden zonder dat het haar iets kost dus is het een win win situatie voor haar.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:32

Of even zeggen dat ze eerst het dekje op de grond moet leggen en daar het zadel op moet leggen, doe ik zelf ook wel als ik op een onhandige plek sta af te zadelen, zo blijft het zadel onbeschadigd & kost het geen extra moeite. :)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:37

zou mij persoonlijk niet beledigd voelen als ik als bijrijder op het oude zadel moet blijven rijden, verpak het gewoon anders; heeft ze altijd dr beugelriemen op de juiste maat. Ik heb afgelopen jaar een spiksplinternieuw zadel aangeschaft voor mijn paard, en die gaat echt niet op de grond hoor! al lager er 10 dekjes.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:44

LenaBaars schreef:
zou mij persoonlijk niet beledigd voelen als ik als bijrijder op het oude zadel moet blijven rijden, verpak het gewoon anders; heeft ze altijd dr beugelriemen op de juiste maat. Ik heb afgelopen jaar een spiksplinternieuw zadel aangeschaft voor mijn paard, en die gaat echt niet op de grond hoor! al lager er 10 dekjes.

Ik doel ook op het oude zadel. Als ze hem dan toch op de grond legt, leg er dan even een dekje onder. :j

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:51

Ik ry momenteel met een zadel van een vriendin als leenzadel omdat de mijne niet meer past, en ik ben zuiniger op haar zadel dan op mijn zadel eigenlijk. Mijn zadel heeft soms de hoes enz er niet om, masr op die van haar ben ik echt heel zuinig. Maar dat komt denk ik ook omdat zonder haar zadel, ik nu 3 maanden alleen maar aan het longeren zou zijn. Ik ben altijd vreselijk dankbaar als ik andermans spullen mag lenen, en denk dat ik daarom ook zo zuinig ben...

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:55

het is jou paard, jou zadel dus jij moet weten wat je er mee doet. het is immers de eigen schuld van dat verzorgertje want zij beschadigd het andere zadel. je moet gewoon eerlijk tegen haar zeggen waarom je dit wil.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:57

Ik vind het eigenlijk beetje raar dat ze dat niet begrijpt.. Zadels kosten nu eenmaal vaak veel geld. En ze mag toch ook blij zijn dat ze op jouw paardje mag rijden enzo!!! En idd met een dekje zal ze ook al wel blij zijn.. Al was het toch in mijn tijd anders. als je al kon rijden mocht je hier al blij zijn..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:59

Sommige reageren wel heftig hoor, als TS er weinig problemen mee heeft is het toch goed?
Ik leg mijn zadel ook op de grond, maar haar deken ligt daar altijd met rijden dus dan leg ik hem daar gewoon op.
Daarbij heb ik een kunstof zadel die daar echt niet wakker van ligt.
Gewoon zeggen dat ze er iets onder hoort te leggen en klaar.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:46

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie reacties en de verschillende inzichten! Heb ze allemaal doorgelezen. Ik ga bij aankomst van het nieuwe zadel de situatie met haar bespreken. Duidelijk maken dat het oude zadel haar verantwoordelijkheid word. Daarbij ga ik een inklapbare zadelhouder bevestigen tegen de deur van zijn box. Zo kan ze het zadel netjes ophangen terwijl ze de pony verzorgt en is het probleem ook op gelost. :)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:24

lijkt me de beste oplossing!